Hagimit Falls

Mandag på starten av denne uken var vi i Hagimit Falls. Et utrolig vakkert og friskt sted ikke så langt unna byen vår, Davao. Det er ikke så langt unna, men fy så lang tid det tar å komme dit. Derfor brukte vi en hel dag her. Hagimit Falls ligger på øyen Samal og vi må derfor ta båt dit, for så å kjøre videre. Jeg merker stooor forskjell på trafikken fra nå og noen år siden. Det har blitt mye, mye mer trafikk og det tar så lang tid å komme seg dit man skal. Hadde det ikke vært for den ekstreme varmen, skulle jeg gått dit jeg måtte. Det tar også veldig lang tid med båten, siden det er så lang kø (vi ventet over 1t) i bil uten aircondition. Minuttene blir lange da, meeen vi kom frem til slutt! Neste gang svømmer jeg over! Hehe.

 

Forrige gang jeg var i Hagimit Falls var jeg gravid. Jeg var under 3 mnd så det var fortsatt hemmelig. Dere kan lese innlegget mitt fra Hagitmit Falls HER fra 2015. Det var så mye finere der forrige gang jeg var der. Da strålte solen på himmelen og da blir vannet og alt mye finere! Sol eller ikke så er det lekkert her uansett! Jeg eeelsker å svømme i dette vannet. Det er så friskt som man kan få det!

Inngangsprisen har også forandret seg siden forrige gang jeg var her. Når jeg var her i 2015 var inngangen for en voksen 30 peso (5,26 kr) og nå var den jammen gått opp til 50 peso (8,77 kr). Veldig lite for oss, men stor økning for en lokal person. 

Jeg hater, hateer når det kommer små barn som tigger/ prøver å selge noe. Jeg får så vondt. Dette skjer dessverre veldig ofte. Siden vi hadde bil uten aircondition kjørte vi med vinduene oppe. Plutselig var det en liten gutt som hang i vinduet vårt. Han var overhode ikke velstelt og var desperat. Jeg syns det er litt skummelt når de prøver å klatre inn i bilen til deg. Vi hadde akkurat spist ferdig fast food’en vår. Jeg fikk heldigvis gitt han noen rester, og da hoppet han ut av vinduet igjen og forsvant på sekundet.  

Denne jenta her var så søt. Hun bare stirret deg inn i øynene, så var man solgt! Jeg vet ikke hva hun solgte, men vi kjøpte det i alle fall! 🙂

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg