Tradisjon: pepperkakehus

Det er blitt en tradisjon at jeg og bestemor skal pynte pepperkakehus. Det må gjøres hver jul! Det er så koselig og jeg får masse julestemning av det. Det som er så gøy med og ha en blogg som har blitt skrevet på i over 5 år, er at jeg har masse og se tilbake på. Foreksempel DETTE innlegget da vi pyntet pepperkakehus i 2012! Det som var annerledes dette året var at det var baby med. Herlighet tenk om noen fortalte meg i fjor at neste gang det blir pyntet pepperkakehus, så har du med deg en nyfødt baby. Jeg hadde aldri her i verden trodd dem! Nå er Melinda med meg overalt, nesten… og det er fantastisk♥♥

Når enten jeg eller bestemor er uheldige og gjør en “feil” sier vi alltid: “men, men, det skal jo se hjemmelaget ut!”. 

Dette var et så koselig bilde syns jeg! To flotte damer 🙂

Leo var også så klart med. Selv om det blir vel masse Melinda her, så må jeg ikke glemme Leo♥

Også huset da! En annen ny tradisjon. I år var det jeg og Borghild som hengte det opp. Fy søren så jalla det er. Vi henger det ikke akkurat opp fordi vi syns det er fint, men fordi det er så… jalla OG morsomt! Ikke nok med at det lyser i alle regnbuens farger, men det blinker i forskjellige farger også! Alle kan se det. Kameraet klarte ikke og få med hvor mye det egentlig lyser opp. Man trenger nesten ikke lyktestolper langs veien med huset vårt. Hehe. Vi spøkte med at vi burde sette opp et skilt langs veien hvor det står noe lignende som “Advarsel: fare for epilepsianfall”. Ikke nok med det, men nå er det blitt hengt opp noen lignende lys på andre siden av huset. Hehehh. Kanskje jeg skal ta det til et nytt steg neste år og sette opp høyttalere og spille julemusikk? Jeg bare tuller…. men det er noe jeg kunne gjort bare for gøy.

Jeg ønsker dere alle en riktig god jul! Spis masse god mat, kos dere med familien, lek med barna, se julefilmer, syng julesanger og NYT julen! 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg