Mitt siste jordmorbesøk

Mitt siste jordmorbesøk var på mandag. De samme prøvene tas hver gang ? blodtrykk og urin. Alt så kjempe fint ut! Helt perfekt om jeg skal sitere henne. Det er musikk for mine ører og høre. Jordmoren min er så skjønn! Hun er så hyggelig og jeg kunne ikke vært mere heldig. Jeg har gått til andre jordmødre og leger, men fy søren jeg er glad jeg byttet! Det er godt å føle at man blir tatt vare på av jordmoren♥ Blodprosenten min var også bra. Hodet til babyen er festet helt fint og hun er ganske sikker på at jeg får en fin fødsel. Det er ingenting som tyder på at det skal oppstå komplikasjoner. DET er beroligende å høre.
Jeg må bare skryte litt mer av jordmoren min når jeg først er i gang. Hun bryr seg veldig masse om at jeg har det bra. Det virker som at det ikke er noe som er mer viktig! Vi snakker ikke kun om graviditet, fødsel og alt som hører innenfor den rammen. Vi snakker om alt mulig, private ting også. Akkurat spesifikt hva det er, blir litt for privat å trykke ned på bloggen! Hehe, men det viktigste er at jeg som snart kommende mor føler meg trygg hos jordmoren min ♥
 
Senere samme mandagen var jeg og S på omvisning på sykehuset. I starten av september møtte jeg en dame i klesbutikken som ga meg noen tips og råd. Jeg har forresten skrevet om henne i dette blogginnlegget. Vi har jo nesten samme termindato. Når vi skulle gå fra hverandre sa vi “da skal man ikke se bort i fra at vi ser hverandre snart igjen!”. Vi var begge på omvisningen samme dato! Hehe, kanskje jeg ser henne i barseltiden også? Hun virker iallefall veldig hyggelig:-)
Omvisningen startet med en powerpoint-presentasjon der vi fikk informasjon om alt fra parkering, fødestuer, barselopphold, mat og kantine osv. Deretter fikk vi enkelt sagt en omvisning rundt. Jeg krysser fingrene for at jeg får et nyoppusset familierom! Det kommer helt an på hva som er ledig. 

Denne tirsdagen var jeg og S på siste del av det foreldreforberedende kurset. Denne gangen var det to helsesøstre som ledet, og ikke jordmødrene. Det var mest snakking og vi så en film om amming. Masse ammesnakk! Av og til kunne jeg kjenne at øynene ble litt tunge og det ble litt gjesping. Ellers er det bra med informasjon vi får på slike kurs. 

Det har også blitt litt nytt i det siste som jeg tenker dere vil se! Det går mye i rosa, heheh det blir aldri nok rosa. Denne boken er mest til planlegging. Smått har jeg begynt å tenke på dåpen. På fremsiden står det “The beginning of something brilliant”. Passet veldig bra! De superduper-søte tøflene fikk jeg av venninna mi, Ronja♥ Var de ikke skjønne?!

Mamma var her på lørdag og vi ruslet rundt i gågaten. Det er et must å gå innom babybutikken nå om jeg først passerer. Se hva hun kjøpte til barnebarnet sitt (noe av det er kanskje valgt ut av meg… hehhe). Jeg fikk også endelig kjøpt nyfødtsetet jeg manglet til Stokke-badekaret vårt. 

Se på dette finefine fotoalbummet! Det har plass til mange bilder, så er det linjer ved siden av hvor det er plass til å skrive. Jeg og S var i dåp søndagen som var og vi var tidligere på leting etter dåpsgave. Da snublet vi over dette albumet som jeg klarte å rive med meg. Hehe! 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg