Oppdatering av svangerskapsuke 38

Termin: 8. november 2015

På vei: 38 uker (37+1)

Igjen til termin: 23 dager.

Kjønn: Jente

Navn: Dessverre har vi ikke kommet noe lengre med den biten der. Det er tre navn vi har tenkt på som jeg også skrev i den forrige oppdateringen (her). Fra min side slik det ser ut nå, er det to av de tre navnene jeg syns er aktuelle. Det er så viktig å finne et navn vi begge liker! Uff, det er så vanskelig. Hun skal tross alt ha det hele livet! 

Trimester: Tredje og siste.

Bevegelser: Full dans om dagen! Etter vi kom hjem fra sykehuset midt på natten (les her), så har det gått i ett kjør. Hun har vært veldig aktiv nå i det siste. Jeg vet ikke hva hun driver med, men det må være en form for dans, fotball og kung fu! 

Siste innkjøp: Et nyydelig babyfotoalbum!  

Utålmodig: JA. Jeg vil ha henne NÅ. Alle indre organer er ferdigutviklet, så nå kan hun få lov til å komme. Jeg er iallefall klar. 

Vektøkning: Akkurat 10 kg blank! 

Strekkmerker: Jeg har ikke fått noe mer av det. Ingenting som jeg ser selv, så jeg bryr meg meget lite. Jeg har jo litt på siden som går bak ryggen, men da må jeg vri og snu på meg i speilet for å se det. Jeg har ikke opplevd noe kløe heller, så det plager meg ikke:-D

Hevelser og vann i kroppen: Nei, det har jeg fortsatt ikke fått. Jeg har kommet så langt nå, så jeg tror ikke jeg kommer til å få det heller. Meen.. aldri si aldri! 

Humør: Humøret mitt er veldig bra. Jeg blir ikke så fort sint og irritert mer, syns JEG SELV da. Hahha, kanskje du får et annet svar om du spør S eller bestevenninna mi. Så lenge jeg har noe å drive med eller selskap, så har jeg det såå bra. Når jeg er masse alene kan det fort bli ensomt til meg. Jeg gleder meg så til og få en liten jente som kommer til å trenge meg hele tiden♥ Ikke minst, gleder jeg meg til å bli kvitt noen graviditetshormoner.    

Hodet festet: Ja! Det fikk jeg bekreftet av jordmor for akkurat 10 dager siden. Noen dager senere fikk jeg også se det på ultralyd. Når jeg tenker meg om, har hun ligget med hodet festet en god stund nå. 

Kynnere: Jeg passer på og ikke gå for langt eller fort nå. Det fikk jeg lære av Tr.Heim-turen vår, hehe. Med Leo går vi heller mange, men korte turer om dagen. Det funker veldig bra. 

Cravings: Fortsatt Ideal flatbrød! 

Plager: Nattesøvnen min er plaget. Plutselig midt på natten kan jeg våkne av et stort og kraftig spark. Det stopper ikke der, da skal hun begynne å danse litt. Hehe. Hun er altså nokså aktiv om natten også. Hun begynner jo å bli så stor nå at hun presser enda mer på blæra mi… som resulterer til flere dobesøk om natten. 

Fødebagen: Helt klar nå!! Eneste er frukt og drikkevarer jeg ikke aner når jeg skal kjøpe inn. 

6 kommentarer

Siste innlegg