Privatklinikk – ultralyd

Er du gravid og tenker å dra på en privat ultralydundersøkelse? Da MÅ jeg tipse dere om en privatklinikk her i Lillehammer som er verdt hver eneste krone og øre du betaler. Uansett om du bor litt utenfor Lillehammer er klinikken som drives av Dr.Roald Lorentsen absolutt verdt et besøk! Nå høres det allerede ut som jeg skryter han opp i skyene -og ja det gjør jeg kanskje nå, men det er bare fordi han fortjener det! 

Dr.Lorentsen er lege på sykehuset på dagtid og driver sin egen klinikk på kveldstid. Fødselshjelp og kvinnesykdommer er spesialiseringen hans og han har hatt legeautorisasjon siden 1996. Da sier det sitt at han har peiling på hva han driver med! Det skal jeg skrive under på. Under et svangerskap, vil man helst gå til folk som har masse kunnskap. Nå er jeg i svangerskapsuke 34. I denne graviditeten har jeg vært innom leger og andre folk som burde hatt kunnskapen, men som ikke har hatt peiling! Da var det så fint å komme til Dr.Lorentsen og få vite akkurat det jeg lurte på og enda mer. 

Første gangen jeg besøkte klinikken hans i Storgata var jeg i uke 10. Jeg skulle ha en tidlig ultralyd som var innvendig. Med tanke på at han også er lege ved siden av er det ikke alltid klinikken hans er åpen. Dette visste jeg så klart ikke da, men ivrig som jeg var, tok jeg opp mobilen. Jammen var klinikken stengt og jeg hadde visst funnet hans private nummer. Jeg skulle på ferie rett etterpå til Filippinene og hadde så innmari lyst til å vite at alt var bra med livet inni der. Han satte seg inn i situasjonen min og sa vi kunne ordne en time med en gang selvom han egentlig hadde stengt! Snakker om service! 
I det jeg kom inn begynte jeg nesten å lure om jeg hadde gått feil. Var jeg kommet til et gynekologisk kontor, eller hadde jeg gått rett inn i en koselig stue? Venterommet hans hadde TV, lekre møbler, kaffe/ te og fersk bakst. Han kom også og håndhilset med en gang og var imøtekommende. Med Steinar ved siden av meg og en så koselig atmosfære han har klart og skapt der, så ble jeg mye mer rolig og avslappet. 
Jeg var redd jeg ikke skulle føle meg komfortabel, dette var da tross alt min aller første ultralyd, innvendig. Jeg hadde lest litt på nett først hvor det var noen som anbefalte og ha på seg en lang overdel. Dette rådet tok jeg med meg (eller på meg, haha) og anbefaler det videre. Det var fint å være litt dekket når man bl.a skulle reise seg igjen.
Komfortabel ble jeg med en gang! Trodde aldri jeg kom til å si dette om en gynekolog, men mannen er fantastisk! Han brukte god tid på oss. Jeg ble overrasket over hvor engasjert og entusiastisk han var med tanke på at han har gjort dette utallige ganger.
Vi fikk se det lille fosteret sprelle i 3D også. Når han pekte på hjertet som dunket kom tårene hos meg. Haha, disse hormonene<3  Flink, blid, dyktig, pratsom og han informerte oss bra!

Andre gangen jeg var hos Lorentsen var jeg i uke 18. Jeg kom rett fra sykehuset fra den ordinære ultralyden faktisk. Med andre ord -ikke fornøyd. Jeg slet en del med svangerskapskvalmen i den perioden. Følte meg veldig dårlig før jeg skulle inn og hadde nylig hatt en spyrunde. Ingen hadde spurt meg om det var greit at en ung jente under opplæring skulle undersøke meg først. Hun trykket, presset og surret rundt med denne “staven” hardt på magen min. Det var faktisk helt forferdelig når jeg var så kvalm. Etter en halvtime kom en erfaren jordmor og gjorde opp alt hun hadde gjort på noen få minutter. Når jeg dro fra der så følte jeg ikke at jeg hadde fått bra nok informasjon eller en bekreftelse på at alt var bra. Heller ikke noen bra bilder.
Da var Dr.Lorentsen bare en telefonsamtale unna! Jeg visste han hadde stengt, men jeg tok sjangsen på å ringe uansett. Det hastet fordi det var da jeg trengte bildene til kaken. Les HER.I telefonen fortalte jeg han om idén om kakeavsløringen. Da skal jeg si deg han ble kjempe interessert og ivrig! 
I det jeg ringte var han opptatt med å pakke til en hyttetur med kona som de skulle på samme kveld. Tre kvarter senere var jeg og Steinar på klinikken og ble godt tatt i mot av en entusiastisk og blid Dr. Lorentsen! Fy søren for en mann som elsker jobben sin! Kona hans som også er assistenten var med på ultralyden. Haha, det paret der altså! De kom med så mange gullkorn som vi lo så godt av i god tid etterpå. 
Vi var der nokså lenge fordi Dr. Lorentsen gir seg ikke før han selv er fornøyd! I tillegg var frøkna litt sjenert, men til slutt fikk jeg et saftglass. Da skal jeg si hun begynte å sprelle og vi fikk bildet vårt♥ Vi dro fra der med mange bilder i 2D og 3D samt flere videoklipp som vi fikk på en DVD-disk. 

Prisen er overraskende kun 700 kr. Da får du mye for pengene. Første gangen når jeg hørte det var 700 kr for en ultralyd ble jeg overrasket over hvor dyrt dette var. Når jeg har sjekket andre privatklinikker i nærheten hvor det koster 1400-1500 ble det plutselig ikke så ille. De hundrelappene du betalter hos Dr.Lorentsen er absolutt verdt det 🙂

 

Alle bildene er fra uke 18. Se som hun sparker!! For dere som ikke har sett så mange ultralydbilder ser nok dette bare rart ut. Hehe!

Her tar hun seg fart og sparker igjen! Det er så morsomt å se♥

4 kommentarer

Siste innlegg