svar på spørsmålsrunde – del 1

Hvordan har du motivasjonen til å blogge så lenge som du har gjort? Jeg har blogget i over tre år, så det har blitt en vane til at jeg gjør det hver dag. Det er noen dager der det ikke er så veldig gøy og motviasjonen ligger litt lavt. Som oftest liker jeg veldig godt å skrive blogg, og vil gjerne oppdatere dere så ofte som mulig! 🙂

Hvordan ble du så god på å lage design og hvilket program bruker du? Jeg vil ikke kalle meg selv så flink. Hadde jeg vært flink hadde jeg bygget designet mitt helt fra bunnen av selv. Vanligvis tar jeg et gratisdesign som jeg ser det kunne blitt gjort noe annerledes med. Til slutt ser det helt annerledes ut, og mere ”Caro”. 

Kordan går de med stefaren din etter den ulykken? Han har det helt fint! Han kan gå og løpe helt vanlig. Han er ofte på fjellet, og han elsker friluftsliv (spesielt fisking). Hehe. Han har jo merker etter brannskadene, men det bryr han seg ikke særlig mye om. Dere kan lese om ulykken hans HER.

Er familien din (de fra filippinene) fattig? Hadde det ikke vært for oss i Norge som hjelper dem med penger, så hadde det ligget litt dårlig ann. Jeg vil ikke kalle dem rike, men heller ikke fattige. Helt midt på treet. 

Hva er det beste som har skjedd deg i ferien? Det har skjedd meg mye fint i ferien. Spesielt da jeg var i Filippinene. Det beste må være alle folkene jeg har blitt kjent med. Virkelig, det er så koselig å møte nye mennesker som bor langt bort fra stedet du kommer fra. Det er så masse koselige mennesker jeg har møtt som jeg ikke har nevnt på bloggen. Jeg har møtt folk fra verden rundt, Australia, Irland, England, Sveits, Singapore…. masse mennesker fra mange forskjellige steder. Husker kanskje ikke navnet og stedet de kommer fra, men jeg kommer aldri til å glemme ansiktet deres.

Hvor høy er du? 1.69 

Hvor mye brukte du i Filippinene? I Norske kroner brukte jeg 6500 kr som er 45000 peso. Jeg hadde også litt Singapore dollar jeg vekslet, men husker ikke hvor mye det var.

Er dere bare i Davao når dere er i Filippinene? For det meste er vi bare der siden det er der vi bor og har familie. Vi drar gjerne på dagsturer utenfor som eks Banate. 

Samal


Møtte du Enzo i Filippinene? Isåfall hvordan var det? (haha, husker ikke om du møtte han xp)
Jeg forventer ikke at du skal huske det fordi jeg skrev aldri at jeg møtte han. Når jeg kom til Davao jobbet Enzo i Cagayan. Cagayan ligger helt på andre siden av landet. Ikke bare jobbet han der, men han hadde også en stor bartenderkonkurranse. Det han gjorde var å gi opp jobben i Cagayan, fløy tilbake til Davao, bare for å se meg. Dette hadde jeg ingen anelse om før det sto en blå taxi utenfor huset mitt, og han sto ved porten. 
Jeg skjønte ingenting i starten. Samme dag hadde jeg blitt kjent med en som spurte hvor jeg holdt til i Davao. Jeg klarer ikke en gang å utale navnet på stedet vårt, så jeg kunne ikke svare på det, haha. Men jeg trodde det var han fyren, så det første jeg tenkte var ”wtf, hvordan vet han hvor jeg bor”.  
Jeg gikk ut fra balkongen og sette meg i soffaen for jeg skjønte ingenting. Plutselig kom det ene søskenbarnet mitt løpende bort til meg og sa: – Carolyn, Carolyn!!! It’s Enzo! It’s Enzo!
Det trodde ikke jeg på fordi han var jo på andre siden av landet. Renate kommer løpende bort til meg og sier: – CARO, CARO!!! OMG, DET ER ENZO! Renate ble like glad som meg, og vi sto der med store øyner og smilte fra øre til øre.  
Deretter kommer bestevennen hans, Gly opp trappen, og bort til meg. Hun ser på meg og sier: – Carolyn, I think someone wants to see you. Der sto jeg og smilte så hardt at dobbelhaken kom naturlig frem!
Alle ble jo sjokkert for å se Enzo så alle flokket seg rundt han i en stor ring som jeg må bryte meg inn i. Jeg ga han tidenes største bamseklem 🙂  

Hvordan klarer du å bli så lett kjent med folk? Jeg tipper jeg bare er veldig heldig med folkene jeg møter. Hehe. Alle jeg møte er jo så snille tilbake. Ikke la det bli pinlige stillheter. Smil og snakk til dem. Det gjelder bare å starte en samtale 🙂

Jib jeg ble kjent med på Fridays og bloggleseren min Aida som jeg tilbringte en dag med:


Klarer du deg fint på skolen? Jeg vet at skolen ikke har startet enda, men jeg er så skolelei. Ingen hemmelighet at jeg sliter med matte og stryker i det faget. Ellers har jeg ståkarakter i de andre fagene. Jeg starter på andre året mitt på media hvor vi ikke har matte i år. Kanskje jeg har en mulighet til å stå i alle fag! Er veldig spent hvordan det kommer til å gå med meg selv. Helserådgiveren sa hun skulle ta tak i meg på høsten, så kanskje det kan motivere meg litt. Det eneste jeg vil er å bli ferdig med videregående. 

Mandag er det tilbake på skolebenken folkens….

Hva er det høyeste du har vært på topplisten? 13 eller 14 plass. Jeg husker jeg var overglad når statistikken begynte å strekke seg over 10 000 lesere, men akkurat nå spiller det egentlig ikke noen stor rolle 🙂

Hvordan går det med treningen? Jeg klarte det dessverre ikke denne gangen. Jeg hater å starte på noe, og ikke klare å fulføre og oppnå målet mitt. Det er noe jeg kan for selv. Jeg syns ikke trening var verdt tiden/ pengene og det var jo så kjedelig! Haha, jeg og venninna mi, Ingrid som trente sammen kommer aldri til å skjønne hva folk syns er gøy med trening. Jaja, noen liker det, noen ikke. Vi likte det ikke! 

Har du gått på noen sport før? Ja, tro det eller ei! Jeg har gått på fotball. Da var jeg keeper og spiss. Jeg har også spilt håndball. Jeg prøvde meg på badminton, også gikk jeg på friidrett en liten stund. Når jeg tenker på det var jeg veldig sporty før. Hva skjedde??

Fester du ofte? Jeg festet mest når jeg 15, men nå er det veldig, veldig sjeldent. Det er nesten så jeg kan si aldri. Jeg tror ikke disse bygdefestene er noe for meg, og jeg liker ikke å se samme folk hele tiden. Jeg liker å bli kjent med nye folk som bor langt unna. Når jeg var i Filippinene var jeg mye ute, alltid på forskjellige steder å møtte og ble kjent med nye fjes overalt! Det syns jeg er kjempe koselig.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg