helt satt ut

Hallo! Det begynner nesten å bli lenge siden sist. Det har skjedd så mye de siste dagene! Tirsdag tidligere denne uken skjedde det noe dramatisk jeg sent kommer til å glemme.
Jeg var i dusjen og holdt på å vaske og stelle hunden min, Leo. Plutselig banker stefaren min, Rune desperat på døra, nesten så han slo den ned. Hva er den han vil, er han redd for at jeg skal ta alt varmtvannet igjen, tenkte jeg. Jeg åpnet døra og han var helt skrekkslagen og hvit. Han skalv som bare det og klarte nesten ikke å gå. Han sette seg på dolokket og skalv som jeg aldri har sett et menneske skjelve før. Jeg ble jo redd selv og spurte hva som hadde skjedd. Han skalv enda mer og klarte nesten ikke å snakke. Rune brettet opp buksa si, og all huden på leggene hadde smeltet av. Det var så stygt å se at jeg har ikke ord. 
Han skulle fyre opp i ovnen og vi var tom for tennbrikker. Han tente på en kartong og brukte rødsprit. Det han ikke så var at det var litt glo der. Rødspritflaska lå flat på bakken, så når når kartongen eksploderte tok det ikke lang tid før flaska og hele greia sa pang også. Halve han sto i fyr og flamme. For å slukke brannen hoppet han i senga mi for å slukke det. Alt dette skjedde mens jeg sto i dusjen og stelte med Leo. 
Han ble raskt sendt med ambulanse med blålys til Lillehammer sykehus. I dag kom han hjem pakket tykt inn med bandasje. Han kalte seg selv snømann, hehe. Selv sier han at han var en komplett idiot som var så dum og brukte rødsprit. Men, men. Dette kommer han nok aldri til å gjøre igjen. 

Folkens -IKKE tenk tanken med å bruke rødsprit!

10 kommentarer

Siste innlegg