Sluttet på skolen, igjen

Tre innlegg tilbake skrev jeg om min første skoledag, vel nå kommer innlegget om siste skoledag. For i dag var jeg på skolen og overalt for å fikse ting. Ja, jeg har sluttet på skolen igjen… blablablaa. Ikke noe nytt egentlig, ingen vits i å skrive et langt innlegg om at jeg har droppet ut av VGS (igjen) fordi det har jeg gjort før. Jeg må si jeg er VELDIG lykkelig og føler meg så lett og fri! Skolen gjør meg så trist, deprimert, trøtt og folkestygg. Hvorfor gå på skolen når man hater det? Jeg visste allerede fra før at jeg ikke kom til å klare ett, eller hele tre år. Jeg visste jeg kom til å droppe ut fort, men jeg gjorde det fordi alle rundt meg sa “hallo, du har jo ikke prøvd”, “du må jo prøve!”, “ikke si du ikke klarer om du ikke prøver” og lignende. Så.. jeg hørte på folk rundt meg og dro på skolen for å “prøve”. Personlig var jeg så innstilt på at jeg ikke ville være der, så for meg var det ikke vits i å prøve. Denne gangen var litt annerledes da -jeg var fornøyd med klassen og det var ikke noe drittslenging på sosiale medier. Selv om jeg kun gikk der to dager, så fikk jeg bra førsteinntrykk av alle. Klassen og lærerne var helt supre! Skulle ønske jeg kunne blitt bedre kjent med dere, uansett skole eller ikke:-) Meeen det blir litt vanskelig nå fordi: 

Det er noen dager siden jeg har blogget nå. Jeg har vært veldig opptatt og reist mye frem og tilbake. Jeg har fått ny jobb! YEPP. Jeg har allerede hatt en lynrask opplæring. Den nye jobben min ligger på Lillehammer og restauranten heter “Dudeburger”. Det var åpning nå søndag og er splitter nytt. Gjett hva? Ingus er sjefen min! Min beste venn, er nå også min kollega. Jeg har jo sagt veldig lenge at Ingus skal åpne gatekjøkken, og this is it! Jeg trodde det var gatekjøkken, men tydeligvis er det en restaurant, men jeg vil si litt preg av gatekjøkken også. Der kommer jeg til å jobbe fremover.
Det vil si jeg må slutte på jobben jeg har nå som jeg elsker så masse, Kina restauranten. Jeg dro dit i dag og holdt nesten på å gråte mens jeg gikk opp trappa. Jeg vil ikke slutte der, jeg elsker jobben, jeg har supert forhold til kollegaene mine og kundene mine er alltid så fine!
Der sto jeg, rett forran verdens søteste kinesiske par (også sjefene mine). De så på meg med store øyner og jeg klarte ikke å få frem ordene som skulle bli sagt. Samtalen endret fort retning når vi snakket og lo det bort! Jeg fortalte om hva som hadde skjedd i det siste, og at jeg har fått ny jobb. Jeg avsluttet med noe helt uforventet og spontant. Jeg sa: “Vet dere hva? Vi ses til lørdag… og søndag!”.
Akkurat i det sekund fikk jeg en genial idé! Hvorfor ikke prøve pendling? Jeg jobber på Lillehammer mandag-fredag og hos min høyt elskede (haha) jobb lørdag-søndag. Lillehammer er kun 1t fra der jeg bor og 90 kr med buss en vei. Why not, det kan funke! Det å jobbe 7 dager i uka ser jeg på som mye bedre enn å gå på skole. Ingen problem! Jeg trenger penger fordi jeg vil ikke ha en leilighet med lav standard. Jeg er litt kresen og fisefin på slik, men da må man jobbe og tjene pengene for det:)

Jeg er fortsatt på leting etter et bosted som passer perfekt for meg. Jeg vil ikke bo på hybel, da må det bli hybelleilighet. Jeg vil ikke bo i bofellesskap. Det må være lyst. Det må være moderne og standarden må minst være middels. Det må heller ikke være langt uti gokk, men i eller nærme sentrum. Prisen må også være grei, helst ikke over 7500 kr (maks 8000 kr). Så langt har jeg vært på én visning, men jeg fikk dessverre ikke leiligheten. Jeg fant også en perfekt leilighet som var splitter ny i 2013 og moderne, så klart var jeg kjapp med telefonen! Utleieren hadde glemt og fjerne annonsen og leiligheten var utleid. Kjipt, men slik er det. Om noen vet om en leilighet som oppfyller kravene mine, skrik ut! Mail ([email protected]) eller på mobil: 91807892! 

Ellers er jeg sååå glad for at jeg ikke går på VGS mer! Det var virkelig ikke noe for meg. Jeg kan fortelle dere at jeg har planer om å gå bartenderskole i Oslo! Det skal jeg nok gjøre, men først skal jeg skaffe meg leilighet og spare opp litt penger. Kanskje ett eller to år fra nå kommer jeg til å gå bartenderskolen jeg har så lyst på! Få bartenderutdanning og jobbe som bartender en stund. Det hadde blitt awesome! Kurset er 4 uker og koster 11 000 kr. Veldig greit! Nå i dette øyeblikk sitter jeg på bussen på tur til Lillehammer. I morgen har jeg min første ordentlige jobbdag. Midlertidig skal jeg bo hos tanten min. Jeg gleder meg til å begynne å tjene penger og finne leiligheten som jeg skal bo i! 

 

11 kommentarer
    1. Jeg vurderer også å slutte, selv om det bare er vg3 og det siste året, men jeg har lenge følt at jeg ikke orket mere! Jeg er liksom ikke skolelys, jeg er ikke en person som liker å sitte å lese og å studere, jeg vil komme meg ut i arbeidslivet og heller gjøre noe 😀 så jeg føler med deg! Har heller ikke tenkt til å gå på høyskole, så hva er vitsen + at jeg kan alltids kan gå tilbake å studere på nytt :p ser det har gått veldig bra for deg og at du har det bra, så kanskje jeg skal gjøre det og?! 😀

    2. Synes det er utrolig tøft og voksent det du gjør nå! Håper bare ikke at å jobbe 7 dager i uken sliter deg for mye ut, for det er alltid greit å ha én fridag hvertfall. Men så utrolig koselig med Ingus sin “resturant” da!! Sitter og smiler her, ble så glad for deg haha 😀

    3. bra at du går din egen vei og følger hjertet! men frykter du ikke dårlig økonomi og lite jobbmuligheter når du ikke har fullført vgs?

    4. Maren: Nei, egentlig ikke. Jeg sikter ikke så høyt som lege, tannlege eller advokat. Hehe.
      Så lenge jeg lever + har råd til og ha det gøy. Da er jeg lykkelig!
      Litt senere har jeg veldig lyst til å gå den bartenderskolen som jeg nevner, og når man er ferdig med den utdanningen og har bestått, så hjelper de deg med å finne en jobb.
      Det har jeg da veeeldig lyst til, og når jeg har veeldig lyst til noe så fullfører jeg det også. Hehe:-D
      Ellers jobber jeg 7 dager i uken nå, så jeg får nok penger:-)

    5. Lykke til Carolyn. HAr du virkelig så lave ambisjoner? Du vet alle jobbene ingen vil ha, der ender du opp uten vidregående

    6. selvfølgelig kommer det negative kommentarer, men du vet jo best hva som er best for deg! det er altfor mange folk der ute som gir hele sitt liv til jobb, også glemmer man å leve. jeg er veldig glad for deg! og dette klarer du:)

    7. Dette er faktisk noe jeg vurderer selv, er så sinnsykt skolelei…. Og Carolyne, du kan alltid ta 1 år med påbygg når du er voksen, og på det ene året får du studiekompetanse! Det er så mange muligheter, og du har gjort det du føler er riktig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg