Litt tilbakeblikk på tiden før jul

I desember pleier jeg å drikke ekstra mye kakao. Flere ganger hver dag. Det er så godt med masse krem på. I fjor fikk jeg en gave fra Aebykier når hun kom hjem fra Bolivia. Jeg fikk flere gaver, men en av dem var sjokolade/ kakao fra Peru! Helt naturlig sjokolade. Hvor kult er ikke det? Er det forresten noen som har sett sjokolade på tre? Det har jeg! Når jeg var i et sted i Filippinene som heter Banate (uttales “Banati”). Jeg har bilder av det også, men lurer på hvor jeg har dem. Skal være på utskikk, hihi! Kakaoen ble veldig god, men jeg måtte tilsette veldig mye sukker siden jeg liker den veldig søt 🙂

Det var en annen gang jeg og Aebykier laget det sammen. Hun syns at appelsin, sjokolade og kanel er luktene som er knyttet til jul. Jeg er enig, MEN IKKE når man kombinerer alle sammen. ÆSJ. Hun blandet alt sammen slik at kakaoen fikk litt smak av appelsin også brukte hun kanel som pynt på toppen av kremen. Æsj. Det fins ikke noe verre når folk kombinerer sjokolade og appelsin sammen! Grøss og gru. Haha.

Jeg baker så og si aldri, men desember-måneden syns jeg det er veldig koselig å ta frem kjevlen å bake. Selv om jeg som regel bare står for pyntingen da, hahha. Dere så jo pepperkakehuset som jeg og Kristoffer “baket” (pyntet) HER.  
Jeg, Silje og Torgeir baket pepperkaker rett før jul. Det var veldig koselig! Jeg var nok den som spiste mest deig av oss, men det er så godt! Jeg elsker deigen. I starten var vi alle innstilt på “YESS LA OSS BAKE PEPPERKAKER!! WOHHO!!”. Etterhvert ble vi litt lei, så bestemoren til Torgeir måtte gjøre det ferdig for oss. Haha, der har dere oss! 

Desember-måneden er det også veldig mye kortspilling som jeg er veldig glad i! 

Turtelduer ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg