det er ikke bare bare å starte på ny skole

Det å starte på ny skole kan jeg skjønne er skummelt. Når det er nye fjes og se over alt. Det er spesielt når du kommer fra barneskolen og rett til ungdomsskolen. På barneskolen er man kanskje vandt til at det ikke er så mange gjenger, men heller at alle løper rundt og leker. Når man kommer til ungdomsskolen merkar man fort at folk ”grupperer” seg. Det merket jeg fort selv når jeg startet på ungdomsskolen. Husker jeg tenkte ”herregud, så kjedelig dette kommer til å bli”. 
Jeg tok feil! Jeg var utrolig heldig. Jeg kom i en klasse hvor alle var snille mot hverandre etter mitt syn. Jeg kunne bare hoppe inn i en gjeng og begynne å snakke om alt og ingenting. I mitt trinn var det heller ikke noen ”popularitets skala”. Kan hende at noen misslikte hverandre en liten periode, men da måtte det være en spesiell grunn. Tror jeg hadde ên krangel i løpet av hele ungdomsskolen. På trinnet mitt var det så og si nesten aldri drama. Alle var snille mot hverandre nesten. Desverre er det ikke alle som har det slik. 

Jeg ble kontaktet på facebook for ikke så veldig lenge siden. Tror jeg ikke skal nevne navnet. Jeg kan godt skjønne at man kan føle seg nokså utrygg på en helt ny skole, spesielt folka. Noen kan være tøffere bak skjermen og skrive ting der, enn på skolen. Alle som har det slik burde ha noen de kan snakke med. I dette tillfellet var det meg. Jeg kjente ikke personen, men jeg ville så gjerne hjelpe. 
Jeg vil ikke at noen skal ha det slik på skolen eller være utrygg. Personen som sendte meg meldingen går på skolen jeg gikk på. Jeg tok meg tid i dag morges til å gå til ungdomsskolen, og snakke med denne personen. Jeg ga h*n mange klemmer, og det er bare å snakke ut. Det er helt ok å felle noen tårer, da er man bare ekstra modig. Jeg fikk også møte venner av denne personen, og alle virket som en super gjeng! I ettertid fikk jeg høre at jeg var et forbilde, og det jeg sa hjalp personen så mye. Det må virkelig være noe av det fineste jeg har hørt, og jeg ble så glad! 
Jeg sitter med en god samvittighet, og jeg er så glad jeg kunne hjelpe selv om jeg ikke kjenner denne personen. Selv om det bare var ord.   

Arkivbilde. Klassen min på ungdomsskolen. Jeg var utrolig fornøy med klassen min, og må si jeg savner den gjengen!

7 kommentarer
    1. Virker som om du hadde et supert trinn på ung.skolen! Misunner deg det altså… Og så virker du som en veldig hjertevarm person, utfra det du skriver her =) Flott gjort!

    2. så utrolig snilt gjort av deg å hjelpe andre! 🙂 jeg var veldig nervør snår jeg begynte på ungomsskolen men det gikk ganske greit for min del. 😉 koser meg på VGS nå da 😀

    3. å som jeg misunner ungdomskolen din! det går vel fint i klassen min, men når man kommer til alle de andre 200 stk i 9 klasse, er det alltid noe drama på gang. Men det var utrolig bra og snilt gjort å hjelpe den personen! er nok ikke bare “den” du er et forbilde for!;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg