Maldivene – del 2

For og komme oss til Maldivene tok vi først fly fra Gardermoen til Dubai. Vi hadde to store kofferter, én koffert/ sekk hver til håndbagasje, reisevogn og 2-åringen vår. Morgenkvalmen hadde ønsket seg selv velkommen to dager før avreise. Min type kvalme er ikke av den vanlige. Jeg har mer enn nok med meg selv. Ettersom reisen vår startet tidlig på morgen, kunne ikke jeg bære noe som helst annet enn spyposene mine. Ikke noe nærkontakt, ikke noe prating -her måtte jeg konsetrere meg veldig og puste forsiktig inn og ut for at det skulle gå noenlunde OK. Jeg må rose mannen min for å være en superhelt med kun to hender som hadde ansvar for all denne bagasjen, reisevogn, 2-åring og ikke minst hun gravide. Hehe.
Vi fløy med Emirates til Dubai. Videre til Male (hovedstaden til Maldivene) med Emirates. Fra der fløy vi med et bittelite lokalt propellfly til en flyplass på en liten øy. Fra der kjørte vi en minibuss med bagasjen vår til andre siden av øya. Det var ikke mange meterne. Fra der kjørte vi båt til øya vi skulle bo på -Nalaguraidhoo. Alt i alt var det et døgn vi brukte på å reise. Vi er heldige med Melinda. Hun er veldig lett å reise med. Hun løper aldri bort fra oss og hører på beskjedene sine. Emirates hadde et stort utvalg Disney-filmer, så der var hun underholdt hele tiden:-)

S syns det var upraktisk av meg og skulle pakke med 6 store flytemadrasser. Jeg sto på mitt og tenkte dette var helt genialt og vi kom til å få bruk for det. Ja, det fikk vi! Men… vi trengte kanskje ikke og ta med 6 stk…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg