Dette skal ikke skje på et 5 stjernes hotell

 

Mens vi bodde på Shangri-La på Boracay hadde vi en hendelse som ga hotellets ansatte helt hakeslepp. Det viktigste de gjorde her var å gi den beste servicen man kunne tenke seg. De var flinke med servicen, men vi kom nettopp fra et annet 5 stjernes PERLEplass (Pearl Farm)… og de nådde ikke helt opp til dem. Det er en annen sak. 
Etter denne hendelsen snakket vi med dem mer enn vi burde, syns jeg. Det var da ikke det verste som kunne skjedd, men de tok dette alvorlig og ville ha møte med oss. Her beklaget de seg så dypt at jeg trodde de skulle gå ned på kne. Jeg tuller faktisk ikke, men jeg fikk inntrykk av at de var veldig redde for at vi skulle poste dette på sosiale medier. De fortalte meg selvfølgelig ikke det, men jeg kunne skjønne det. Spesielt når de visste vi hadde knipset en del bilder av dette. Jeg poster det ikke på bloggen. Jeg syns det er småekkelt å se det på bilder.

Før vi skulle på en veldig fin middag med kleskode. Den gangen vi glemte finstasen vår og måtte få spesialgodkjenning for å komme inn i restauranten. Vi skulle begge ta oss en dusj før middagen. S gikk i dusjen først. Det tok ikke lang tid før jeg hørte et sterkt jentehyl fra dusjen. Dusjen var i et eget rom og ganske stor. Neida… OK så var jentehyl litt vel i overkant. I alle fall ropte han på meg så jeg måtte komme å se. I hjørnet av dusjen var det utrolig mye møkk og dritt. Vi ble begge nyskjerrige og når vi bøyde oss ned for å se… var det ikke bare møkk. Det var en maurtue med krypdyr, maur og egg. Det kravlet rundt i dusjen. Man fikk ikke særlig lyst til å gjøre dusjen sin ferdig. Heldigvis hadde rommet vårt badekar med enda en dusj i tillegg. Men… den var jo enten ikke rengjort i det hele tatt, ellers så var det veeldig lenge siden. 
Vi er faktisk ikke paret som er så veldig fisefine. Det hadde vært akseptert om det hadde vært en annen prisklasse. Men dette her. Her koster et vanlig rom mye, men vi hadde i tillegg oppgradert rommet vårt til noe finere. Vi betalte flere tusen norske kroner for å bo her pr natt. Da forventer vi at dette ikke skal skje. 

Vi er et eventyrlystent par. Før vi dro til Shangri-La hotellet bodde vi på et hotell i Boracay sentrum som heter COAST. Et hotell med 4 stjerner og åpnet for kun noen måneder siden. Jeg syns COAST fortjener 5 fulle stjerner, men jeg tror ikke de kan få det pga de ikke har suiter. Når vi skulle booke en aktivitet gjennom hotellet var de veldig hjelpsomme med dette på COAST. Det er så klart dyrere å booke gjennom hotell enn privatpersoner på stranden, men jeg likte det bedre. COAST scorer full pott på service (fra meg). Vi fikk hjelp med alt der. Selv om jeg kommer med noen vankelige oppgaver til dem, så gjorde de det beste de kunne for at jeg skulle få det som jeg ville. De ordnet og styret for at jeg som gjest skulle få til det jeg hadde planlagt! Vet dere hva jeg fikk til svar på Shangri-La når jeg spurte pent om hjelp til planene jeg hadde lagt? Av hotellet som skal være det beste på alt, eksklusivitet og serive?! Jeg fikk et NEI! Så klart på den hyggeligste måten man kan tenke seg, men jeg fikk et (pent) NEI! Greit at de sier nei, men før de sier nei med en gang -vil jeg gjerne at de prøver å få ordnet det! Den dagen ville jeg ta båt over til en øy som var rett ved siden av Boracay. Det er egentlig ingen problem og få fikset. Siden hotellet ikke ville sette oss opp på dette, tok vi shuttle inn til sentrum. Der kom vi i kontakt med noen lokale personer som gladelig ville hjelpe oss over til den øya. De tok som en selvfølge at vi kom til å gi dem litt penger, og det var ingen problem:-) Vi kom oss til slutt til øya og hadde en tipp, topp, dag! Den dagen var vi ikke fornøyde med Shangri-La sin service. 

Mitt råd: Viss jeg skal tilbake til Boracay en gang, kommer jeg ikke til å booke Shangri-La som hotell. Det var et enestående vakkert hotell, men alt i alt syns jeg ikke det lever opp til den summen de tar for pr natt. Da vil jeg heller velge COAST. Du får ikke mer moderne hotell enn dette. Alt er nytt. Netflix har du på tvn. Det er rent (ingen krypdyr i dusjen, hehe). Når du går ut av hotellet står du på White Beach. En 4 km lang pudderhvit strand. Servicen er upåklagelig og de er ekstremt hjelpsomme. Eneste jeg har å sette en liten finger på der er at dusjen har svakt trykk. COAST bærer en surfestil over seg, noe jeg syns er sykt kult! Jeg følte meg som en kjendis/ viktig person mens jeg bodde der pga av servicen. Uansett man trenger ikke å bo på så luksuriøst hotell som Shangri-La når man først er på Boracay. Boracay er utrolig nydelig og det er så masse å se/ gjøre. Man vil ikke sitte inne på hotellet sitt hele tiden da. 

Når vi kom hjem fra middagen vår var rommet helt plettfritt. Det var ikke et støvkorn (eller krypdyr) å se. På bordet hadde de lagt igjen et brev hvor det beklaget seg nok en gang. En vinflaske og en hau med nøtter hadde vi også fått. Shangri-La kan å beklage seg!:-) Skulle ønske vi likte nøtter der og da, hehe. 


 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg