En magisk verden under vann

Helmet diving

Dette er noe av det råeste jeg har opplevd i mitt liv!! Bare lov meg en ting! Er du på Boracay da MÅ du prioritere helmet diving. Ha det som prioritet #1. Det er massevis av eventyr å gjøre på denne øya, men dette! Det er som en magisk verden under vann. Bildene kan ikke beskrive hvor fint det var i virkeligheten, men det var altså så fantastisk. 

En funfact er at hjelmen som jeg har på meg veier 40-45 kg. Ganske tungt tenker du? Dette er over vann. Når vi kom under vann ble den så lett som 1-2 kg. Altså ingenting. Jeg tenkte ikke over at den var der en gang. Eneste jeg tenkte på var å holde i håndtaket på hjelmen for å holde balansen. Vi gikk ned i vannet via en stige, så var det en dykker som tok oss i mot og hjalp oss helt ned. Før vi gikk ned i vannet fikk vi et raskt kurs på hvordan vi skulle håndtere lufttrykket. Ulike teknikker osv. Det presser på ørene når man er så mange meter under vann. Det gikk fint å ta hånden under hjelmen for å holde nesa tett og blåse ut. Jeg ble litt redd når instruktøren snakket så mye om dette lufttrykket og presset på ørene. Jeg syns det gikk veldig fint! Denne aktiviteten kostet 1500 peso pr person. Ca 263 kr. I tillegg hadde du også en fotograf som tok bilder og filmet deg. Senere fikk du en CD med alle filene. Bildene i innlegget er tatt med vår egen GoPro. For denne prisen fikk vi også gratis speedbåt-transport og en person som hentet oss på hotellet og fulgte oss hele veien. Sørget for at vi hadde alt vi trengte, for å så følge oss hjem igjen 🙂

 


 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg