Musée du Louvre

Mens vi var i Paris måtte vi få med oss Louvre-museet. Nå skulle jeg akkurat til å skrive at det er det største museet jeg noen gang har vært på. Er det noe rart når det er et av verdens største museer og det mest besøkte kunstmuseumet i verden!! Det var så stort, kjempe stort! Det var helt utrolig. Visste dere at området det er utstilt på dekker 60 600 kvadratmeter?!! Det i seg selv er helt sinnsykt! På museet finnes det også rundt 35 000 kunstobjekter. Nei, jeg ble helt målløs jeg. Jeg er overhode ikke noe kunstmennenske. Egentlig interesserer kunst meg ikke, men dette her -det imponerte! Jeg hadde aldri trodd det var så romantisk å se på kunst, men der tok jeg rimelig feil! Vi koste oss begge to♥ 
Her går man masse, så mitt beste tips er å bruke noen gode joggesko. Ikke tenk som meg “skoene må passe til antrekket…”. Inngangsbilletten kostet 15 euro som vi kjøpte på en automat med det samme vi gikk inn. 

Det var helt enormt. Jeg har ikke ord! Dessverre rakk vi ikke å gå igjennom absolutt alt. Vi besøkte museet samme dag som vi skulle dra hjem. Vi var heldige og fikk et sent fly. Det var så mye fint å se på! Bl.a fra den egyptiske tiden -farao osv. Slik man ser på film! Siden det var så stort, så skal jeg love dere at det ikke var lett å komme seg ut! Vi ble skikkelig stresset etterhvert fordi det var helt umulig å finne en utgang! Til slutt ble det småjogging på oss, og plutselig var vi i et kjøpesenter! Så for å komme seg ut, måtte man også da gå igjennom et kjøpesenter. Det er det eneste “negative” jeg kan si. Jeg kunne ønske det var lettere å komme seg ut. 

Vi fant en veldig fin cafe og sitte på inne her. Da satt vi ute på terrassen og kunne se over hele plassen! Her var det øl/vin -servering. Så her satt vi og koste oss en stund -helt til vi kom på at vi har egentlig ikke så god tid. Hhehe, da spratt vi opp og måtte få med oss det siste vi rakk! 

Her har vi en meget kjent frøken som selvfølgelig alle ville ta bilde av. Mona Lisa var mye mindre enn jeg trodde. Så lite maleri, og hun hadde sin egen gigantiske vegg! 

Populær dame kan man si? Her er køen for å ta et bilde med Mona Lisa. 

Detaljene var virkelig såå vakre. Mange, mange tak var som dette. 

Takk for en fin tur, kjære ♥

7 kommentarer

Siste innlegg