Gøteborg

 

Hei! Jeg og S tok oss en tur til Gøteborg tidligere denne uken. Planen var å besøke farfar og familien. Det er en lang togtur og vi var spente på hvordan det skulle bli med Melinda. Det var forresten hennes første utenlandstur…. bare til Sverige, men utlandet er utlandet! Hehe. Togturen var på 6,5t ca og det er ikke alltid lett å reise med en baby. Melinda har en rutine på at hun sovner mellom 19-20 og står opp mellom 07-08. Vi reiste med tog til Gøteborg litt over 04 på natten. Det gikk faktisk bra, men jeg hadde sett for meg at hun hadde sovet videre i det vi tok henne opp fra sengen og ned i vognen. Da ble hun lys våken på toget. Hun søkte kontakt hos absolutt alle og syns nok det var litt kjedelig at alle sov. Hun var våken 1t ca før det ble for kjedelig og hun ville sove selv. Når vi gikk av toget i Gøteborg kom flere bort og sa vi måtte ha verdens gladeste baby! Er det noe rart når hun vinket og gladsnakket med alle mennesker hun fikk øye på. Det er bra hun søker kontakt, som noen sa!:-) 
Turen tilbake fra Gøteborg var noe helt annet.. Vi hadde bestilt billett på forhånd, men det var ingen plassbilletter. Jeg har aldri i hele mitt liv hatt en slik togtur. Det var så fullt som man kunne få det! Vi fikk ingen sitteplasser og det var ikke plass til oss. Vi sto i gangen med barnevogn tett i tett med mange andre mennesker. Det ble så varmt og man fikk knapt puste. Det var mange barnevogner der. Foreldre satt på gulvet med helt utslitte små barn. Flere småbarn var så slitne og trøtte at de hadde bare lagt seg ned i folkemengden for å sove på gulvet. Folk måtte hoppe over dem for å komme forbi. Det var ganske ille altså. Melinda var i godt humør, men togturen var lang. Til slutt ble hun trøtt, men fikk ikke sove stakkar fordi luften var så tynn og det var veldig varmt. Jeg syns det er veldig rart at man ikke får plassbillett på så lange strekninger. Meget rart! Det er noen mennesker som er så snille og omtenksomme. Noen kom bort til oss og ville gi meg og Melinda plassen sin. Han så hvordan vi strevde når vi lagde mat til henne bl.a, og kunne ikke sitte og bare… ikke gjøre noe. 
Så lenge Melinda hadde vognen sin, så hadde hun det greit. Jeg takket pent nei, men satte utrolig, utrolig stor pris på at han kom bort til meg og spurte. Jeg tittet videre bak meg på alle de slitne foreldrene på gulvet med enda mer utslitte barn. Selv om vi var de eneste med baby der og da, syns jeg det var noen andre som fortjente det mer. 
 

Her er vi hjemme hos farfar i Gøteborg. Koste oss som bare det! Vi lå en natt på hotell. Jeg og S elsker å ligge på hotell. Ligge i stor seng med godis og film til langt på natt. Den ene hotellnatten vår sovnet vi så tidlig som 22. Haha, slitne småbarnsforeldre. Vi legger oss aldri før 00 vanligvis. 

Jeg har aldri opplevd til maken til en taxiservice! Vi tok taxi fra sentrum til farfar sin leilighet. Vi hadde med vogn og vi trengte babysete. Alle taxier hadde barnesete, men ingen hadde babysete. Vi spurte én, men han hadde ikke, så fikk han tak i kameraten sin og han hadde heller ikke. Alle var så imøtekommende og hyggelige. Det var en lang line med mange taxier. Plutselig så ropte en av dem ut alle sjåførene, så alle møttes på midten. Vi skjønte ikke helt hva de sa fordi de snakket et annet språk, men midt i samtalen dukket “barnesete” flere ganger opp. Uff, de lagde så mye styr for oss! Helt til slutt ordnet det seg og vi fikk en stor taxi med nok av plass til vogn og enda mer. Sjåføren var så hyggelig at jeg lurte på om jeg kunne få nr hans, så jeg kunne ringe han når vi skulle tilbake. Det fikk jeg. Han spurte når vi skulle tilbake og vi sa vi ikke var helt sikre, men kanskje mellom 18:30-19:30. Han sa han håpet at han hadde muligheten til å hente oss, og at vi måtte ringe en halvtime før. Når vi ringte han så sent som 19:30 hadde han stått og ventet på oss allerede en halvtime utenfor leiligheten! Det var veldig snilt! Vi fikk dårlig samvitighet fordi vi hater at folk venter på oss. Da syns vi han fortjente tips! 

En meget fornøyd Melinda på farfar sitt fang ♥

Lille dukka!

Hun blir såå fornøyd når hun får leke med mobilen til folk. Akkurat det får hun ikke lov til hos meg og S. 

3 kommentarer
    1. Hei. Har et lite spørsmål. Vi har lyst til å kjøpe en lite yorkie, og lurer på hvor du fikk tak i din hund? Hvordan gikk du frem? Og hvordan syns du livet er med en Yorkshire terrier? 😀
      På forhånd, takk for svar !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg