Slik blir trening gøy for meg

 

For snart ett år siden bestemte jeg meg for å vende helt om på livsstilen min. Det var noe venner og familie hadde hørt veldig ofte fra meg. Til dere som ikke har fulgt bloggen min så lenge, så hadde jeg en livsstil hvor jeg aldri rørte noe sunt. Jeg løftet aldri en finger med mindre det var nødvendig. Jeg bodde i sengen min og fikk servert mat, middag og ja… Jeg kunne også helt fint sove til kl 18. 
Men plutselig skjedde noe helt uforventet og usannsynlig, noe jeg aldri i mitt liv trodde skulle skje. Jeg fikk meg kjæreste! Kort tid etterpå var jeg gravid. Kroppen min gikk igjennom en fødsel. Et par måneder etter fødsel da jeg først begynte å tenke over min egen kropp, så var jeg alt annet enn fornøyd. Jeg gikk ikke rundt og var missfornøyd med kroppen min 24/ 7 når jeg hadde et nyfødt barn. Det hadde jeg ikke tid eller energi til. Men… det var jo de gangene man var naken. Jeg vill jo gjerne hindre disse små bagatelltankene mine, så jeg bestemte meg for å binde meg til et treningssenter i ett år. Når jeg må betale for det, så må jeg jo trene -tenkte jeg. Slik ble det. 
Jeg startet med å trene sammen med PT, noe som hjalp meg veeeldig masse på veien. Fordi.. jeg visste jo ikke hvordan man trente? Jeg fulgte programmet jeg hadde fått i 5-6 mnd samtidig som jeg hadde sunt og variert kosthold. Kiloene raste av. Jeg gikk opp 10 kilo i graviditeten min, men da var plutselig vekten 20 kg mindre enn det jeg var på mitt meste i graviditeten. Altså 10 kg mindre enn startvekten min. Det var jo det som var målet mitt på den tiden. Jeg hadde nådd målet mitt og var glad for det. Men jeg måtte gjøre noen endringer. Jeg fikk nytt mål. Det var å legge på meg igjen, men med muskler. Også det viktigste. Variasjon. Variasjon er viktig i treningen. I alle fall for meg. Jeg hadde kjørt det samme programmet i ca et halvt år. Selvfølgelig blir det kjedelig. Jeg følte meg litt som en robot. 

Så begynte jeg å variere treningen min. Jeg booket meg inn på gruppetimer, noe som var kjempe gøy!! Hvorfor hadde jeg ikke gjort det før?! Jeg mikset og trikset på programmet jeg hadde fått. La inn noen nye øvelser, tok ut noen gamle -ja laget et helt nytt program selv som fungerer veldig bra. Jeg tok en ny PT-time så jeg fikk litt veiledning (hjalp utroolig mye!). Jeg tar med treningen ut av og til. Alt dette holder treningsmotivasjonen min oppe. Variasjon er nøkkelordet her. 

 

Ikke bare ser jeg på kroppen min hva trening har gjort med meg, men man merker det såå godt. Jeg er alltid i godt humør etter en treningsøkt og jeg har masse energi til overs. 

 

Så her er min transformation. Jeg kan si såpass at jeg er fornøyd med resultatene jeg har oppnådd så langt, men jeg har ikke nådd målet riktig enda. Jeg gleder meg til året 2017. Jeg gleder meg til å nå målene mine og til å sette nye. Jeg er klar for nye utfordringer!!

9. desember 2016  –  23.januar 2016


PS: treningsposeringer er ikke helt min greie enda x)x) 

8 kommentarer
    1. Kunne du lagt ut noen av treningsoppleggene dine i ett innlegg? Vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg først bestemmer meg for å trene, så dette ville hjulpet mye!
      Stå på videre!

    2. Anonym: oi det kan bli en utfordring for meg!! Da trenger jeg liiitt tid til å manne meg opp å gjøre det!:)
      Skal prøve så godt jeg kan å få ut et slikt innlegg en gang????

    3. Jeg har såå lyst til å bygge muskler. Hvilke øvelser gjør du for å bygge muskler? Hadde blitt evig takknemlig om du svarte! Og hvordan endret du kostholdet, altså hva kuttet du ut og hva gikk det mest på?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg