Answers

♥ Er du fortsatt venninne med Anh?
Jeg og Anh har vært bestevenninner i snart 16 år. SELVFØLGELIG er vi like gode venner. Det er bare at vi ikke har sett så veldig mye til hverandre nå i det siste. I denne graviditeten har formen min vært helt elendig som dere vet. Det er først nå den er bra. Jeg var ikke så ivrig på å møte folk når jeg var så kvalm som jeg var. Toalett var jeg avhengig av og ha i nærheten hele tiden. Vi har snakket på telefon veldig ofte, flere ganger i uken. Med “snakket” mener jeg at vi gjorde, og ikke gjør lengre. Hvorfor? JO, nå skal jeg fortelle dere hvor spontan bestevenninna mi er. Herlighet hun er nesten like ille som jeg var før. 
Det er ikke mange ukene siden hun ringte meg og var smålei seg og hadde dårlig samvittighet. Samtidig som hun var glad. Hun fortalte meg at hun skulle flytte til Hellas -et tilbud hun hadde fått samme dag og takket ja til med en gang. Hun fortalte meg hun skulle være borte i ca 1 år. Jeg ble kjempe glad på hennes vegne! Tenk noe så spennende. Hun skal så klart jobbe der. “Når flytter du”, spurte jeg. “Om… to dager”, fikk jeg som svar tilbake. HÆ?! Det var veldig uforventet. Jeg vet hun trives så godt på eventyret hun er på nå, og det er det viktigste. 

♥ Hva er det beste/værste med å være gravid?
Værste: 
– Kvalmen. Den kommer øverst på listen hos meg! Den største plagen disse månedene har definitivt vært denne stygge kvalmen. 
– Hyppige toalettbesøk. Jeg er såå lei av våkne mange ganger fordi jeg må tisse, IGJEN. Selv om jeg ikke sliter så mye med kvalmen mer, bør jeg alltid ha en do i nærheten. 
– Trøtthet. Jeg har perioder hvor det ikke er så ille, men når den først treffer så blir jeg skikkelig sliten og trøtt. 
– Ventetiden…. Frøken utolmodig her vil ha jenta si NÅ! Kun 18 dager igjen, men av og til kan det virke litt lenge også. 
– Man puster og peser som en hval. 
– Nå helt på slutten kjenner jeg det er veldig trangt. Jeg føler ikke jeg får puste ordentlig, spesielt når jeg er ute blant folk og prøver å sitte pent. 
– Halsbrann på kvelden når jeg er klar til å legge meg. 
– Bekymringer. Det er forferdelig og måtte gå og bekymre seg. Heldigvis har jeg alltid noen jeg kan ringe.

Beste:
– Tanken på at du bærer et liv inni deg. Et liv som jeg og kjæresten min har skapt og skal være med oss resten av livet ♥
– Man trenger ikke å bekymre seg for å se tykk ut. Det er meningen du skal være tykk! 
– Spark og bevegelser. Ååh trenger jeg å si mer om det?
– Følge med på at magen vokser. Det var veldig spennende fra uke 30. Da voks den fort!
– Tryggheten. Når S legger hånden sin på magen min. Alt føles så riktig, trygt og godt. 
– Stelle i stand. Jeg elsker å ordne og styre med babyting, omså det bare er å vaske de fine, søte, små klærne. 
– Forventninger til hvordan det blir.
(Det er nok mye mer jeg kunne tatt med på disse listene, men som jeg ikke kommer på akkurat nå…)

♥ Hva jobber kjæresten din som?
Han er lærer. Han legger så mye tid og energi i jobben sin, og gjør den så bra! Elevene hans er heldige! (*Stolt kjæreste her!*)

 

♥ Skal du fortsette å blogge når den lille kommer?
Dere kan nok ikke regne med at jeg oppdaterer bloggen de første ukene hun har kommet. Da har jeg andre ting å drive med♥ Ikke minst, lære! Blir jeg plutselig borte i en lengre periode, så vet dere hvorfor! Hehe. Dere må gjerne følge meg på instragram @caroiiz ,der kommer jeg nok til å gi lyd fra meg:-) Når ting begynner å gå seg til og vi er hjemme hele dagen alene. Hun sover (forhåpentligvis) en del og da tenker jeg det kan bli gøy å skrive litt blogg av og til! 

♥ Har du mistet kontakt med venninner etter at du fortalte om graviditeten?
Nei. Jeg har såpass til venninner at de vil ikke kutte kontakt fordi jeg ble gravid. De ble så klart kjempe glade alle mann, men så klart sjokkerte! 

♥ Gruver du deg til fødselen?
Du… vet du hva? Nå er jeg så utolmodig og klar at jeg gleder meg mer enn jeg gruer meg! Jeg sitter og venter på at det skal skje noe. Litt dumt det også, fordi tiden stopper jo opp. 

♥ Var det noen som reagerte “negativt” når de fikk vite om graviditeten din, med tanke på hvor ung du er?
Nei. Jeg er veldig heldig med hvilke mennesker jeg har rundt meg. Det er jo en sjokkerende nyhet og de fleste ble overrasket. Jeg har ikke fått noen kommentarer om det med alderen min. Det de fleste i min familie ble sjokkert over var at JEG var gravid. Jeg har sagt i mine tidligere ungdomsdager at jeg ikke vil ha barn og det ikke er noe for meg. Flere år, gjentatte ganger. Jeg lurer på om jeg ikke har skrevet det på bloggen også? Hehhe uffda jeg håper ikke det. Såå jeg krysset fingrene for at ingen kom til å ta opp det jeg hadde sagt, men der tok jeg feil! 
Nå i dag er det så klart helt annerledes. Alt endret seg da jeg for første gang så et lite hjerte banke når jeg var på ultralyd. Da trillet det noen tårer og jeg ble helt forelsket. 

♥ Hva tenker du å få barn nå, når du ikke har utdanning enda?
Jeg tenker at det aldri er for sent og ta seg en utdanning. Så klart hadde det beste vært og hatt den biten der i boks før man får barn. Slik ble det altså ikke, så da får man pent ta det litt senere 🙂

5 kommentarer
    1. Fikk selv baby for 7 måneder siden, i mars. Gikk da 3. året på VGs, som jeg måtte sette på pause. Heldigvis tilrettela skolen slik at halve året mitt er ferdig. I januar skal jeg gjøre ferdig resten av året 🙂 En baby stopper ikke utdanningen, setter den bare på pause 🙂

    2. heii caroiz OOOH såå fint å høre at du er gravid. Håper du får masse kjærlighet og lykke ! Jge lurte på hvor gammel du er og S ? kjempe glad for dine vegne 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg