Folk bryr seg

– 24 dager igjen –

Før jeg legger meg, tenkte jeg egentlig bare å gi noen ord til alle snille mennesker der ute. Til folk som bryr seg. Aldri i mitt liv har jeg fått så mye oppmerksomhet som nå, folk som vil hjelpe. Selv med den minste ting. Jeg blir noen ganger litt flau og kan rødme litt, fordi jeg ikke er vant til at folk vil hjelpe meg så mye. Så blir jeg rørt, glad og ikke minst -såå takknemlig også!♥ 

I dag reiste jeg hjem til Gudbrandsdalen som tok meg en kort togtur på 1t. Greit og ta seg en siste tur før det blir alt for nærme termin. Jeg har tenkt til å være borte i et par dager og har selvfølgelig dratt med den største kofferten min. Hehe typisk meg. 
Denne digre kofferten jeg har tatt med er ikke noe særlig tung, men den ser stor og tung ut! At jeg, som er 9 måneder gravid nå, skal trille med meg den, syns visst folk er helt uakseptabelt. Det var ikke måte på hvor hyggelig og hjelpsomme folk var! Et par ville trille kofferten min hele oppoverbakken til togstasjonen, nærmere sagt platformen jeg skulle til. En ivrig fotballsupporter løftet kofferten min opp trappetrinnene til toget, og fulgte med til plassen jeg skulle sitte. Han tok også ansvar for å finne en plass han kunne sette kofferten min. Hehe, han kom med kommentarer som “Err’u gæern eller?! Kofferten er jo til og med større enn deg!”. Ved siden og rundt meg ble det sittende noen flyktninger. To av dem løftet ned kofferten min fra hyllen når jeg skulle av og fulgte meg til utgangsdøra. De var ikke noe spesielt flinke i engelsk, men han ene sa før jeg skulle av “My biggest wish is that your baby will be healty and fine”. Når jeg skulle til å gå ut av toget, ser jeg noen nærmest komme løpende fra cafén. Kun for å løfte kofferten ned de to trappetrinnene som går ut av toget for meg. Og fra der ble jeg møtt av stefaren min som tok kofferten resten! 
Herlighet… jeg har aldri opplevd noe lignende! Dette var virkelig spesielt og jeg er så takknemlig. Neste gang, om det blir, skal jeg ikke ha noe stor bagasje med meg. Hehe! Er det noen som har sett på Hvem bryr seg? Jeg håper de kan lage en episode med en lignende situasjon som denne, og se hvor mange som hadde stoppet og hjulpet høygravide. DET tror jeg er mange! 


Så vil jeg bare si -tusen hjertelig takk for at du bryr deg ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg