Singing in the shower… no wait

Nå må jeg fortelle dere hva som skjedde her om dagen! Når jeg fortalte det til dem på jobb holdt de på å le seg ihjel og sa det var tatt rett ut av en film. Etter jeg fikk kattene har jeg begynt å dusje med døren oppe så de kan gå ut og inn når de vil. Det var en morgen jeg dusjet med høy musikk, sangen til Becky G, Shower faktisk. Hehe. Plutselig kommer det en stemme fra nowhere. “Brann i bygningen, forlat bygningen med en gang, brann, brann, brann i bygningen, forlat bygningen med en gang”. Jeg bare: WTF hvor kommer dette fra, er dette en slags reklame midt i sangen? Det var så høyt at den overdøvet musikken min selv om jeg spilte på det høyeste volumet. Der sto jeg med shampoo i håret og tenkte: Hm, litt fancy at jeg har en gjemt høyttaler. Episoden minnet meg veldig om hva som skjedde med meg og Ingus på Color Line (hele to ganger faktisk). Når vi hadde kommet til Kiel og passasjerer hadde gått av cruiset, utenom de med hangover. Brannalarmen kom på.. og det var så irriterende. Vi la puta over hodet og prøvde å sove igjen. Det viste seg at det hele var bare en test. 
OK… så der sto jeg.. i dusjen.. prøvde å ignorere den irriterende stemmen på høyttaleren. Den ga seg ikke, jaja, jeg får ta på meg morgenkåpen å titte ut døren for å se hva som skjer. Så det gjorde jeg. Der sto jeg, i rosa morgenkåpe, utenfor var alle naboene og leieboeren samlet og alle tittet opp på meg. “Er det inne hos deg det brenner”, spør leieboeren. Jeg flirer for hele greia var så komisk og sier nei. Han gikk inn i leiligheten og rett inn på badet og sier det har kommet damp opp i alarmen. Det var fordi jeg satte opp døra til pusene mine. Jepp, det var egentlig det. Fra den dagen dusjer jeg alltid med lukket dør, og setter alltid på vifta. 

I går hadde jeg og Ingus for første gang siden vi åpnet Dudeburger fri på samme tidspunkt. Ikke hele dagen, men iallefall noen timer. Da fikk han endelig sett leiligheten min. Ikke at jeg har så mye å vise frem enda med tanke på at jeg ikke har kjøpt så mange møbler. Vi tok oss iallefall noen drinker, også plutselig kom Neli en tur også. 

Jeg har også gått på en smell -bokstavelig talt. Det var så vondt! På jobb har vi en stor og ikke minst tung slengdør. Det var bare et spørsmål om tid når jeg skulle klemme fingrene mine i den. Jeg klarte ikke å gjøre noe, absolutt ingenting. Den italienske damen som ikke kan Norsk bare: Mamma Mia! Haha søt. Det som var ille var at det var høyre hånda, så jeg kan ikke servere med den. Smerten kan beskrives som at noen slår med en hammer på neglene dine. Forferdelig. Jeg ble sendt hjem fra jobb den dagen og fikk fri neste dag. Jeg må innrømme det høres teit ut og dra hjem fordi jeg klemte fingrene mine i døra. I går var jeg ikke servitør, men sto i kassa istedenfor. Jeg foretrekker heller å være servitør enn kassedame. Gjør jeg en liten feil der, påvirker det hele kjøkkenet. Neglene kommer helt sikkert til å falle av. Det bare flirer jeg av og sier: “det er bra jeg ikke mista noen fingre!”. 

5 kommentarer
    1. haha, det har skjedd med meg flere ganger!! heldigvis har jeg et helt hus for meg selv, så ingen andre trenger å vite at jeg driter meg ut ALT for mange ganger, haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg