På vei inn til Oslo

God dag! Nå er jeg på bussen og er på tur inn til Oslo. Båten går ikke før fem, så jeg har noen planer om å sette meg ned å spise sushi. Når vi kommer til Danmark har jeg ingen store planer om å shoppe, men vi skal på tivoli! Det gleder jeg meg til. Tenkte jeg bare skulle gi litt lyd fra meg nå i tilfelle det ikke er internett på båten som det en gang var. Viss ikke, så blir det ingen oppdatering før lørdagskveld. 
Jeg må fortelle dere noe som skjedde i sta som overhode ikke var noe koselig.
Jeg var veldig stresset i dag tidlig og jeg måtte løpe for å rekke bussen. Kondisen min er ikke noe å skryte av! Jeg hadde den store, rosa kofferten min som veier noen kilo. Jeg løpte helt til jeg bare måtte stoppe og få tilbake pusten. Da hadde jeg ingen anelse om at jeg hadde stoppet i midten av en heftig rasistisk diskusjon. Et par meter bort på min høyre side sto det to mørkhuda folk, og enda et par meter på min venstre side sto det to nordmenn. Akkurat da jeg stoppet var det stille, men så… BANG. De ropte, skrek og kalte hverandre stygge ting. Jeg var jo helt sjokkert og sto der med store øyne, i tillegg veldig andpusten. Jeg hadde så lyst til å si noe, men det hadde det ikke kommet noe godt ut av. Uansett måtte jeg rekke bussen. Jeg var ikke på noen sin side fordi begge parter var like ille. Hvordan kan de si noe så stygt til hverandre. Det var rett og slett utrolig rasistisk. Det var til og med voksne folk i 40-åra! Så flaut… 

Nå skal jeg glemme at jeg hørte alt det fæle de sa til hverandre. Jeg gleder meg til å se Ingus i Oslo. Han er sikkert like blid som alltid! Det er ikke så lenge til jeg er fremme heller. Oslo er en og en halv time fra Sarpsborg, men det går så fort når det er internett på bussen. Internetten er overraskende rask også. Da skal jeg nå utnytte muligheten til å se ferdig filmen jeg ikke ble ferdig med i går, Step Brothers!  

En super rask selfie jeg tok rett før jeg løpte ut døra. Haha, dårlig tid, men alltid tid til en selfie. Jeg har på meg blomsterkransen som jeg også brukte i går, og en enkel svart kjole! Vi blogges!

4 kommentarer
    1. Kos deg masse på båten og i Danmark på tivoli, håper du får like fint vær som jeg fikk forrige uke 😀
      Husk å sjekk ut den irske pubben på kvelden når det er live musikk, det er så kos og han fyren som synger og spiller gitar er digg da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg