Don’t worry, be happy

Heihei! Da var jeg tilbake fra to dager på cruiset. DET VAR SÅ GØY. Trist at det kun er to dager. Åhh som jeg har storkost meg. Jeg må legge ved denne fire år gamle sangen som har gått på repeat de siste to dagene hos meg og Ingus. 

Owl City – Fireflies

De fleste av folkene som var på båten var eldre mennesker. Kanskje ikke så overraskende siden vi dro midt i en ukedag. Vet dere hva? Det gjør meg ingenting! Jeg har fått så mange nye venner som er så gode! Vi har hatt det dritgøy. Snakk om alder -jeg så i kommentarfeltet at noen lurte på hvordan jeg fikk komme ombord på båten. Color Line har en idiotisk regel om det cruiset som går til Tyskland. Man være fylt 23 for og reise ELLER så kan man dra sammen med en voksen som tar på seg forelderansvaret. MEN den ansvarlige personen være 18 år eldre enn personen man da reiser sammen med. I mitt tilfelle er/ hadde jeg ingen av de delene. Når man ikke er gammel nok, slik som meg, så kan man søke om å få bli med ombord. Det la jeg faktisk mye jobb i! Jeg skrev en veldig bra søknad, fylte ut alt viktig og jeg satt i flere telefonsamtaler. Det var ikke lett… fordi de som sitter med kundeservicen snakket jo med indisk aksent og ikke den beste Norsken. Det ble en del misforståelser, men når jeg endelig hadde ryddet opp.. OG fikk svaret mitt… så fikk jeg et NEI. Ikke bare et “nei”, men de hadde også avbestilt billettene mine. Åh, da ble jeg sur siden jeg hadde brukt så mye tid på det. Da ble jeg så lei at jeg bare bestilte nye billetter og dro. Hvordan? Det får dere aaaaldri vite;-) 

Stort smil for en knallbra tur!

Her er den bitte lille lugaren vår. Jeg har ikke så mange spennende bilder å vise dere fra mitt kamera. Jeg tok nesten aldri med kameraet ut av rommet. Ingus var flinkere til det enn jeg. Når han kommer på tirsdag skal jeg stjele minnekortet hans og legge ut bildene på bloggen! 

Taxfree-shopping. Snakk om shopping så ble jeg kjent med en dame i 50-60 alderen som var SÅ koselig! Hun dro alene siden mannen hennes jobber. Hun fortalte meg hvor utrolig glad hun var i mannen sin. Det var måten hun fortalte det på. Alle historiene, reisene, fremtidsplanene…. jeg bare smilte fra øre til øre fordi dette er noe av det vakreste jeg hører folk kan si. -Fortelle hvor glad man er i en person. Hun snakket ikke bare fint om mannen sin, men hun sa så masse fint til meg! Hvor hyggelig er ikke det? Når Ingus skulle stelle seg, eller ville sove, så bare sendte han meg til puben fordi det var alltid noen mennesker der som hadde en eller annen historie og fortelle meg. Syns virkelig det er koselig og sitte å ta seg en røyk og kjøpe seg en øl med eldre mennesker noen ganger, og ikke kun folk på rundt min alder. Noen vil nok kalle meg rar der, men, men. Ja, MEN når det kom til shopping. Hun hadde handlet for 22 000 kr(!!!) på båten. Jeg fikk helt sjokk når hun fortalte det, men det syke, er at hun hadde spart 32 000 kr. Hadde hun kjøpt det på en butikk i Norge hadde det kostet mye mer.

Vi skåler for 1 måned med vennskap! Jeg husker den 28. februar ringte vi til hverandre for å gratulerer hverandre med 1 måneds-jubileum. Haha. Jeg møtte jo Ingus for en måned siden når jeg dro med Color Line Fantasy. Da sa det bare klikk og vi ble kjempe gode venner. Denne gangen dro vi med Color Line Magic som jeg syns var bedre. De ser så og si helt like ut, men det som jeg syns var størst forskjell fra Fantasy til Magic var at alle folkene som jobbet på Magic var så mye, mye, mye mer hyggelige. Spesielt vaktene! Denne turen ble jeg faktisk ganske god venn med begge vaktene. Vi skravlet, lo, skravlet og lo. Så klart måtte jeg passe på hva jeg sa. Kunne ikke si noe som hadde røpet “hemmeligheten” min. Haha. Vaktene på Fantasy derimot var så sure og det var ikke noe smil å se på dem. Det er ikke noe jeg har hengt meg noe særlig opp i. Som både jeg og Ingus sier: – Don’t worry, be happy.

Klokken 04-05 på natten tok vi heisen ned til handlegaten og hadde photoshoot kun i nattøy! Hvorfor? Jeg har ingen anelse. Hvorfor ikke, så lenge man har det gøy. Don’t worry, be happy. Jeg hadde på meg en hvit silkenattkjole. Jeg så ut som et spøkelse! Så klart må dere få se de bildene senere. 

Jeg har mye mer å dele med dere. Vi blogges i morgen!

9 kommentarer

Siste innlegg