Frivillig arbeid og ledersamling

For en dag! Jeg har vært på farten fra klokka ni i dag tidlig som er veldig tidlig for meg. Her om dagen var jeg med på et møte med en nær person av meg og snakket med psykologen. Psykologen var jo så utrolig snill og varmhjertelig. Herlighet for en solstråle hun var. Hun sa så masse fine ting til meg, og det endte opp med at vi bare sto og klemte hverandre! Noen syns sikkert det må være sært, men jeg syns det var kjempe koselig! Hun er med å styrer en “samling” om det er det jeg kan kalle det. Det heter kafé 13. Der samles det mange eldre mennesker, mange sliter med noe. Alle der er glade for å få selskap, og det er veldig sosialt. Det er både tv-rom, stue, kjøkken, hobbyrom osv der. Det var første gang jeg snakket med den hyggelig psykologen, og hun sa jeg hadde passet perfekt inn i café 13 som en hjelp. Jeg smilte fra øre til øre når hun kalte meg en solstråle. Hvor koselig er det ikke å høre slikt? Blir virkelig glad!
I dag stilte jeg opp på café 13 som det heter. Frivillig arbeid så klart (gratis). Alle menneskene der var så snille! Jeg ble overrasket. Det er kun eldre mennesker der, men jeg har alltid likt gamle mennesker. Føler det passer inn for å si at jeg elsker bestemoren min nå, hihi! Det var så mange kreative mennesker der. Dere skulle sett alt det fine de lagde. Jeg ble så inspirert. Selv lagde jeg masse macrame som jeg ga bort til folket der. Jeg hjalp også en dame med julepynten hennes. Jeg skulle lage en stige av macrame! Det tok tid, haha! Resultatet ble utrolig bra. 
Vi spiste også arabisk gryte der som var utrolig godt! Det var så utrolig gøy å lytte til historier de delte med meg. Det er gamle folk som har masse og gamle historier å fortelle. Det er så interessant!
Flere av de eldre damene der tok meg i kinnet (slik som bestemødre gjør) og sa så mange fine ting til meg. Jeg fikk masse klemmer! Åh, jeg blir bare så glad! Herlighet, eldre folk er så snille! Det var første gangen min der, men de ville allerede ha meg med på tur til Sverige hvor de også blir overnatting. Er det mulig å bli behandlet bedre?! Jeg takket så klart JA. 
Ikke nok med det. Julekvelden da er det feiring der. Det er noen som feirer jul alene, og derfor er det perfekt og ha en felles samling. Jeg ble invitert på selve julaften. Jeg takket JA til det også, så jeg blir med å lage mat og servere. Masse kos i vente! Gleder meg.

Jeg tok ikke med kamera ut i dag. Ble litt dårlig tid på morningen og stress. Her er et par bilder av julepyntet som har blitt laget på hobbyrommet:

Etter jeg var ferdig med dette frivillige arbeidet var jeg med bestemor på noen ærender. Dro deretter hjem for å legge fra meg noen ting. Etterpå var det rett ut døren igjen for å dra på en ledersamling. Dere som har fulgt bloggen min en stund vet at jeg er leirleder på en sommerleir. Noen ganger i året har vi et treff vi ungdoms/voksen -ledere. Det er alltid koselig! 

Simen og Sivert. Alltid gøy å se disse gutta!

Presten vi har er så nydelig! Hun er så snill og lett å snakke med. Leo likte henne kjempe godt! Det er så lenge siden jeg har sett alle disse menneskene at det ble en ekstra klem på dem! 

Her sitter vi alle å ser på videoer og bilder fra leiren. De viste frem videoen som jeg kun laget på tull som egentlig bare skulle havne på bloggen. Hadde aldri regnet med at den skulle bli vist frem for flere hundre konfirmanter. Hadde jeg visst det hadde jeg ALDRI tatt med alle flaue klipp i filmen. Blant annet der vi synger, og jeg og Jørund som danser folkedans. Hahah. Dere kan se filmen HER. 

Som rosablogger må man til slutt ha med et par selfies. HAhaa!

6 kommentarer

Siste innlegg