Tufte Wear

Innlegget er i samarbeid med Enklereliv.no

Hei! Jeg fikk en pakke fra Enklereliv.no med noen sokker og hotpants. Et par hotpants og sokker er kanskje ikke det som faller i smak hos alle når man skal lese et blogginnlegg. Er man på utkikk etter ordentlig kvalitet er disse nye produktene fra Olaf Tufte noe å tipse om. Det er noe spesielt med disse to produktene jeg har mottatt fra Enklereliv.no -de er laget av bambus! 
Det mange ikke vet er at bambusfiber er super-absorberende, antibakterielt, varmeregulerende og utrolig mykt. Med andre ord, det optimale undertøyet for aktive mennesker. 

 

Tufte Hotpants har ikke bare denne freshe lillafargen som jeg likte godt, men den er også laget av naturlige bambusfiber. Stoffet er virkelig mykt og man føler seg skikkelig komfortabel. En liten fun fact er at disse unike fibrene dreper ca 75 % av alle bakterier som setter seg i plagget. 

Sporty hotpants i bambusfiber 249,- HER


Noe som irriterer meg grenseløst er at alle sokker jeg kjøper ender alltid før eller siden opp med et hull. Disse sokkene skal visst være kvalitetssterke. Da forventer jeg at det skal en motorsag til for å ødelegge dem! Neida, det var litt overdrevent, men litt skal til. Disse er også laget av bambusfiber som motvirker lukt og svette.
De absorberer to til tre ganger så mye fuktighet som bomullsokker slik at føttene holdes tørre over lang tid. Kan være en fordel til blant annet turgåere! Disse sokkene skal iallefall bli med på min neste fjelltur, haha! 🙂 

Tufte Bambussokker 99,- HER 

Olaf Tufte har, som eneste klesprodusent, innledet et eksklusivt samarbeid med Norges Astma og Allergiforbund (NAAF).

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg