Syv år siden sist

Her om dagen satt jeg og Aebykier på toppen av Operahuset og snakket, snakket og snakket. I flere år har jeg ønsket at Aebykier skulle besøke meg i Sarpsborg, men det har aldri skjedd! Etter hun flyttet til Oslo for å studere er det ikke lange stubben med tog, så jeg måtte ta opp dette temaet når jeg hadde sjangsen. Sist gang Aebykier besøkte meg i Sarpsborg var for 7 år siden! Det er så lenge siden at jeg knapt husker det, men jeg husker det var Halloween. Vi gikk knask eller knep med tremenningene mine som bor her samtidig som vi feiret bursdagen min veldig tidlig. Jeg er novemberbarn, hehe. 

Vi skravlet oppe der helt til det ble mørkt. Da kom vi frem til at hun skulle ta en tur å besøke meg! Jeg fikk positivt sjokk! I løpet av denne turen har hun endelig fått møtt noen venner av meg, familien min i Sarpsborg, og det viktigste, ANH! Jeg har alltid ønsket at Aebykier og Anh skal møte hverandre. Det er de to personene som står meg nærmest. Jeg har snakket så mye til Aebykier om Anh, og omvendt.

Jeg har aldri vært på toppen der når det er mørkt. Det er da man bør gå dit. Se så vakkert!

Jeg spanderte et lite måltid på Aebykier på Burgerking. Har noen smakt sjokolade-frappen der? Den er sykt god! 

Når Aebykier endelig kom til Sarpsborg, viste jeg henne litt frem. Endelig var det min tur til å være guide! Haha. Anh var på jobb, så vi fikk ikke møtt hun med det første. Vi dro til Mimi (bestemor) for å hilse og snakke med henne. Det var koselig!

Leo er så klart med på alt vi gjør. Hihi, han var så glad for å se Aebykier!

Mimi kjøper så sykt mye mat til han. Hun forventer at han skal spise mye, men han er bare liten. Hihi, men søtt av hun.

Etterpå tok jeg og Aebykier bussen til Fredrikstad siden Anh jobber på sushi-sjappa som heter Geisha. Når vi først var i Fredrikstad måtte vi en liiten tur på Torvbyen for å se hva de har i butikkene for tiden. Jeg dro ut fra der med ny kåpe, og Aebykier fikk med en jakke i posen sin. Det var en annen jakke og kåpe jeg forelsket meg i. Jeg angrer, angrer, aaaangrer på at jeg ikke kjøpte dem og nå får jeg ikke muligheten på en stund siden jeg drar straks hjem til Gudbrandsdalen. 

Aebykier elsker sushi. Det gjør jeg også. Anh har lovet Aebykier at hun skal lære henne å lage sushi. Vi fikk opplæring av Anh om hvordan man lagde sushi! Man skulle tro det var piece of cake, men det er vanskligere enn det ser ut til. Jeg sto først og gjorde narr av Aebykier fordi hun ikke fikk det til når det så veldig enkelt ut. Når det var min tur til å prøve trengte jeg ikke å si så mye mer. Haha! 

Aebykier var fast bestemt på at hun bare skulle på en dagstur. Tiden fløy forbi oss, og det ble veldig sent. Jeg og Anh overtalte henne til å bli med på en overnatting hos Anh, og slik ble det! Det var såå koselig. Endelig fikk mine to beste og nærmeste venner møtt hverandre som betyr veldig mye for meg. Vi hadde det koselig alle tre, og Aebykier kommer nok på besøk hit når jeg er her. Denne gang ikke med syv års mellomrom! Haha.

Sushien vi lagde. De styggeste er nok jeg og Aebykier som har laget. Haha!

3 kommentarer
    1. Heisan!!!! Jeg har lest blogggen din nå en stund, men det er første gang jeg faktisk kommenterer på den. Unnskyll for det. Det har egentlig ikke vært noen good grunn til at jeg ikke har komentert før, så jeg har litt dårlig samvittighet for å ikke ha gjort det tidligere. Fordi denne bloggen er fantastisk flott, og du fortjener å få all ros du kan få for denne blogggen!!!! Dette er faktisk en av de godeste blogggene på blogg.no etter min mening og nå er jeg dønn ærlig. Jeg blir nesten helt misunnelig av å lesa denne bloggen og jeg skulle av og til ønske at det var min bloggg!!! Hahaha!!! Jeg brukte å blogge før, men jeg stoppet å bloge fordi jeg fikk så mange drit slemme kommentarer fra frekke personer. Om du får frekke kommentarer fra drit slemme folk, så må du ikke slutte å blogge som jeg gjorde. Fordi da vinner bare de slemme. Men jeg har ikke blogg nå, så i stedet legger jeg igjen en konkurranse som komentarlink jeg akkurat har meldt meg på. Det er sånn at du kan vinnne en premie om du svarer på noen spørsmål. Det er veldig koselig å være med på synes jeg, fordi av og til har man flaks å da vinner man. En gang var jeg heldig i et basarlotteri. Det var veldig kjekt. Kanskje du vinner nå? 😀 Jeg håper uansett at du blir med i quizn. Keep bloggin!

    2. Kunne du skrevet om marsvinene dine? hvordan det er å ha de, hvordan personlighet de har og hvordan du har trent dem, og temmet dem? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg