Fem filmer

The Mask: Stanley Ipkiss har null drag på damene og et liv som er gråere enn en regnværsdag i London. Alt dette forandrer seg radikalt når Stanley finner en gammel maske med helt spesielle krefter. 

Min mening: Denne filmen har jeg sett mange ganger. Den ble jo spilt inn i 1994 så dette blir en barndomsfilm for meg. Dette er også Cameron Diaz sin aller første film. Det er et pluss at det er to skuespillere som jeg liker, spiller i samme film! “From zero to hero” som det står på coveret. Jim Carrey kan ikke spille i noe annet enn komedier etter min mening, og han passer perfekt til denne karakteren. Syns det er ekstra gøy når noen som ikke “betyr så mye” får masse suksess, men så klart må noe gå galt på veien. Terningkast 4.

When a Man Loves a Woman: Alice og Michael er gift, og de elsker hverandre lidenskapelig, samtidig de på beste måte oppdrar sine to barn. Men bak dette bildet av den perfekte familielykke skjuler det seg noen hemmeligheter som Alice har forsøkt å fortrenge. 

Min mening: Drama, drama, dramaaaa. I denne filmen ble det litt (mye) drama for meg. Jeg syns det er gøy å se drama av og til, men dette ble alt for mye. Jeg syns det ble så mye drama og handling på en gang, at de kunne tatt alt det dramaet og splittet det opp i flere filmer. Når en dramakonflikt i filmen nettopp hadde løst seg, dukket et nytt et opp. Filmen passet ikke meg, og jeg syns det bare ble slitsomt og til tider kjedelig å se på. Terningkast 3/ 2.

E.T. -gjesten fra verdensrommet: Familieeventyr av Steven Spielberg om et utenomjordisk vesen som etterlates på jorden og skapet et unikt vennskap med en 10 år gammel gutt. 

Min mening: Jeg syns dette er en veldig søt og fin familiefilm som passer alle barn. Den er gammel. Om jeg ikke husker feil så er den fra 1982. Jeg har tidligere sagt at jeg generelt ikke liker gamle filmer, men jeg har noen få unntak, blant annet denne filmen. Denne filmen får meg til og ville ha en ailien-venn. Hihi! Med tanke på hvor gammel denne filmen er, så er jeg veldig overrasket over hvor bra redigeringen er. Pluss, pluss! Terningkast 4

Freaky Friday: Tess og datteren Anna kommer ikke overens: Mens Anna mener moren ikke støtter hennes musikalske ambisjoner, skjønner ikke Tess hvorfor det er så vanskelig for Anna å være snill mot sin kommende stefar. 

Min mening: Freaky Friday…. filmen så og si alle tenåringsjenter har sett. Denne så jeg mange ganger i barndommen, og jeg syns den var skummel før. Haha! Jeg syns filmen er helt grei. Jeg tror vi alle kjenner oss igjen i Lindsay Lohan sin konflikt om at mødrer ikke forstår oss til tider! For meg bringer filmen frem mange gode minner. Terningkast 4.

 

Madagaskar 3: Full rulle i Europa: Den tredje animasjonskomedien om løven Alex, sebraen Marty, flodhesten Gloria og giraffen Melman, som nå ønsker seg hjem til New York. Den eneste måten å komme seg hjem på, er gjennom en mulighet de får i forbindelse med et sirkus. 

Min mening: Jeg syns alle Madagaskar-filmene er helt greie og morsomme. Jeg må få si jeg elsker de pingvinene. Jeg likte veldig godt slutten på denne filmen. Det er en slutt karakterene ikke hadde forventet skulle skje. Man sier at når du endelig får det du vil ha, så vil du ikke ha det mer. Det er vel i mange situasjoner sant. Terningkast 4 

 

3 kommentarer
    1. Heii, jeg har bynt å blogge etter en del måneder uten! Sluttet i slutten av April, men nå har jeg startet for fullt.
      Håper du vil titte innom den og si hva du syns om at jeg har bynt igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg