three movies

Predators: De var de mest fryktede menneskene på jorden: leiemordere, mordere, gangstere og fanger. Denne gruppen av fremmede våkner opp på en ukjent planet. De vet ikke hvordan de havnet der, men innser snart at de er ført dit for å være bytte for et monsterliknende rovdyr. Nå må den nådeløse leiesoldaten Royce og temaet hans forberede seg på sitt livs kamp. 

Min mening: Handlingen om en gruppe folk som våkner opp på et ukjent sted syns jeg er veldig bra. Enda bedre er når de finner ut at de befinner seg på en annen planet! Det er en film hvor du ikke helt vet hvilken karakterer du kan stole på. Vanligvis liker jeg ikke filmer som har location i en jungel. Jeg har ingen forklaring på hvorfor, haha. Men denne filmen var virkelig spennende. Masse feller og action! Terningkast 4.


The Devil Wears Prada: I New Yorks heftige moteverden der modellene blir stadig tynnere, og en dårlig hårdag kan ta knekken på karrieren, er Runway Magazine å betrakte som den «den hellige gral». Andrea Sachs er en jente som ikke har noe peiling på mote. Det ser man spesielt på stilen hennes. Hun er en ung kvinne som vil gjøre hva som helst for å oppnå karrieren hun virkelig vil ha. 

Min mening: Anne Hathaway er en skuespiller jeg virkelig er glad i. Hun har hovedrollen i denne filmen som Andrea. Veldig flink skuespiller som takler alle roller! Hun har blant annet spilt i ”Love And Other Drugs”, ”The Dark Knight Rises”. ”Alice In Wonderland”, ”One Day”….osv! I filmen likte jeg at hun er en jente som virkelig kjemper for det hun vil, og gir seg ikke før hun har fått det til helt perfekt. Jeg likte også alle overdrivelsene i filmen, det bidrar til masse latter! Terningkast 5/ 4.

 

Duel: David Mann er en vanlig familiemann som er på tur til en forretningstur, og har et møte han må rekke. På turen blir ting fra ille til verst når en stor truck foran han tvinger han til å kjøre saktere enn han vil. Dette har han ikke tid til med tanke på businessreisen. Som reisen fortsetter innser David at sjåføren ikke bare vil at han skal senke tempo, men han vil mer. Selv om han tar dette hintet, får ikke David se ansiktet til denne mystiske sjåføren. Den ukjente sjåføren viser seg å være en psykopatisk mann som legger ut dødelige feller og triks for å tvinge David Mann av veien. Istedenfor en fredelig og vanlig tur David hadde forventet, ble det nå snudd om til en skrekkreise. Han har ikke noe annet valg enn å prøve å bli kvitt denne store, mørke trucken. Hver gang han tror han har klart å riste av seg trucken, så tar han stygt feil. På et eller annet vis kommer den mystiske trucken tilbake. Tilbake for å skremme han mer, og gjøre alt verre.

Min mening: Dette er den første filmen som Steven Spielberg regisserte. Filmen var en av de første produksjonene hvor talentet ble lagt merke til. Jeg er egentlig ikke noe særlig glad i gamle fimer, og denne filmen er fra 1971! Den var ikke så ille, og spenningen holdt gjennom hele filmen. Det jeg syns trekker filmen ned er at det er det samme opp igjen og opp igjen. Det blir liksom ikke noe nytt når det bare er denne skumle trucken som forfølger han. Det som virkelig imponerer meg og nesten ikke er til å tro er at denne filmen ble innspilt på 13 dager og på ett sted! Terningkast 3.

 

Predators: 

The Devil Wears Prada: 

Duel:

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg