breisjøseter

Hei! Da har det gått tre dager uten blogging. Siden sist har jeg vært på et sted som heter Breisjøseter som ligger en stubb inn i fjellet. Jeg gikk med Rune og onkelen min, Bjørn. Leo var så klart med. To friluftsmennesker som går som noen raketter og tar de lengste stegene! Fredag på kvelden gikk vi inn til Breisjøseter. Det var litt over en mil og gå, men det gikk bra! Jeg hadde akkurat spist tre brødskiver med leverpostei, så jeg hadde masse energi å gå på! Siden vi gikk på kvelden ble til slutt mørkt. Jeg og Bjørn holdt på å tryne stygt! Haha, men det gikk akkurat. I steden for hadde vi latterkrampe alle tre. Lyktene måtte frem til slutt.

Vi var der i tre netter. Andre dagen vi var der var ikke været noe særlig fint. Da var vi inne og spilte spill. Blant annet Yatzy. Selvom jeg jukset, så vant jeg ikke! Karma.. 

Bjørn

Turisthotellet. Det så veldig lite ut på bildet, men var større i virkeligheten. Det var kjempe god mat der! Herlighet. Jeg spiste så mye at det var nesten så jeg sprakk. Det var treretters middag. Det var så klart noe forskjellig dag til dag. En dag var det rømmegrøt til forrett, spekeskinke og potetsalat til hovedrett, også var det noe med eple til dessert. Det var så godt! 

Turisthotell midt ute i ødemarken. Det første jeg tenkte på var The Shining, Fritt Vilt, Insane -u name it! Alle slike skrekkfilmer. Haha. Til vår neste tur vurderer vi å gå til Jotunheimen og overnatte på hotellet der Fritt Vilt ble spilt inn. Hvor kult hadde ikke det vært, haha. 

Sørnkletten. 

Leo ♥

Hytten vår. Naboene våre var seks trøndere. Det var ikke akkurat noen folk på min alder her. Jeg vil nok si de fleste var 40+. Det var masse koselig folk her uansett. Alle hadde så utrolig masse kunnskap om alt og ingenting. Mange hadde store karrierer. Jeg møtte en som jobbet innenfor olje, en annen hadde sitt eget firma, en annen var dommer i rettsalen osv. Alle hadde reist så mye rundt og hadde masse å dele med meg. Som jeg har skrevet tidligere elsker jeg å høre at folk forteller om livene sine, steder de har vært, ting de har opplevd, alt! Jeg er veldig imøtekommende mot slike mennesker. Noen hadde så masse kunnskap at de fortalte meg alt og ingenting. Visse ting kunne bli litt kjedelig i lengden, men man må bare prøve å vise litt interesse for ting man egentlig ikke bryr seg om noen ganger:)

Noen ble litt overrasket at jeg tok med Leo på så lange turer. Det folk ikke vet om disse små Yorkshire Terrierene er at  de ikke har noe problem med å gå langt. De ser ut som noen små søte veskehunder, som de egentlig er, men det er ikke noe problem å ta dem med ut på lange turer!

Vi har også fisket litt. Jeg var ikke så mye med. Rune og Bjørn leide seg båt og dro ut på vannet. Jeg derimot var på en fjelltopp.

Dette er en av trønderne. Veldig koselig! Han hadde med seg en fin hund som ble Leo’s nye bff. Jeg snakket en del med han her. Uansett hva jeg snakket om var han så engasjert, og det likte jeg! Jeg lærte han også mye om iPhone og kamera. Han hadde begge deler, men visste ikke helt hvordan han skulle bruke det. Han hadde ingen barn, men han sa noe jeg aldri kommer til å glemme ”-jeg kunne ønske jeg hadde en datter som var akkurat som deg”. Det er jo helt utrolig! Jeg visste ikke hva jeg skulle si, det er noe jeg aldri har hørt noen sagt før! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg