caro’s vippetriks

Jeg skjønner akkurat hva du mener! Når man kjøper så billige vipper fra Ebay er dette noe man nesten må forvente. Etter og ha brukt disse vippene i to år har jeg funnet ut noen små triks som kan hjelpe stort. 

Nå tenkte jeg skulle fortelle dere mine triks for å få vippene mye finere enn det de er når de ligger i boksen. Når du får vippene i posten ser de slik ut:

Det vi trenger i denne vrien er: saks, dipliner, pinsett og vippetang.

Når du tar ut vippene fra boksen har de noen ”tråder” på endene. Noen velger å beholde de på når de skal ta på vippene, men jeg vil helst ikke ha dem der. 

1. Start med å klippe av tråden som er på endene

Viss du ser nøye etter har den en tråd som ligger ”over” vippen.

Det er også en tråd som ligger ”under” vippen. Det er disse trådene som gjør at vippen blir så stiv og ubøyelig når du skal sette den på. Jeg syns det er helt umulig og sette på vippen når den er så ubøyelig at jeg fjerner en av disse trådene. Det er viktig og ikke fjerne begge, for da blir hele ødelagt etter hvert. 

2. Ta en pinsett og pirk ut tråden som ligger *over* vippen. Da blir den plutselig mye mer bøyelig.

3. Etter du har pirket ut tråden ligger det ofte et hvitt lag med lim igjen. Da tar du en svart dipliner og maler over.

4. Ikke bare er disse billige vippene ubøyelige, men de står også rett frem. Da tar vi frem vippetangen så den står litt oppover. Blir det for mye kan du bare ”forme” den slik du vil med fingertuppene.

Noen få magiske triks og vippene er like fine som du skulle kjøpt dem dyre i butikken. Eller litt finere, hihi.

Link til vippene HER. I øyeblikket er ikke vippene tilgjengelige, men håper de kommer tilbake!

Jeg har også fått spørsmål om hvor lenge jeg bruker vippene før jeg kaster dem. Jeg bruker dem i en måned, eller mer. Her er det ikke noe engangsbruk nei, haha. Ta godt vare på dem, så har du dem veldig lenge. Når jeg sier ta godt vare på dem, mener jeg at du ikke slenger dem ned i sminkepungen etter du har brukt dem. Legg dem i en boks eller noe, så de ikke blir ødelagte. Jeg anbefaler også sterkt og fjerne limet som ligger på vippene etter du har brukt dem. Da kan du ta i bruk en pinsett 🙂

Håper noen av tipsene var til hjelp! Bare å spørre om det er noe mer!

5 kommentarer
    1. Christine Dattebayo c:: Jeg og bruker det fra Cubus. Tror det bare er en type der, så tror nok vi har det samme. Med det limet må du la det tørke noen minutter før du tar det på. Når du ser limet begynner å bli mørke grått/ svart da kan du ta det på.
      🙂
      Det som er bra med det limet er at det er enkelt å ta av. Når jeg tar av vippene bruker jeg en q-tips med varmt vann. Fordi limet løser seg opp i vann, og da er det bare å dra det av. Med det limet sitter det ikke noe igjen på den falske vippen, men på dine egne. Da slipper man å rense de falske vippene også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg