filippinsk dåp

Spørsmålsrunde pågår HER. Still meg gjerne spørsmål om det er noe du lurer på!

Denne gangen når jeg var i Filippinene var det første gang jeg var med på en Filippinsk dåp. Det var interessant. Jeg hadde forventet at det skulle vare leeenge. Utrolig nok varte det bare 45 minutter! I Filippinene bruker det over halve tiden på å ta bilder. Slik var det på bryllupet til tanten min også. Denne gangen var det James som ble døpt. Som alle vet er jeg utrolig dårlig på å huske navn og jeg kan ikke en gang stave resten av navnet hans. Beklager for det. Arlene er mammaen, som også er søskenbarnet mitt. Hun er i sine yngre 20-årene og at hun ble gravid i fjor som kom som et sjokk på oss alle. Hun var heller ikke ferdig med skolen. Det blir litt vanskelig å skjønne når man ikke kjenner kulturen så godt, men når slike ting skjer blir det hysterisk drama. Hun hadde en veldig vanskelig periode. Faren er ikke i bildet, men hun har hatt flere støtter på sin side. Blant annet meg. Nå går alt mye bedre ♥

Fra venstre: Jay-ar (mitt søskenbarn, og nå onkel til James), James han selv og moren Arlene.

Jeg brukte en lang blondekjole. Synd jeg ikke har ordentlig bilde, for jeg likte kjolen veldig godt 🙂

Rosita Mae (søskenbarn)

Før alt startet var det en dame som snakket. Skjønte ikke et ord hva hun sa, men hun snakket mye mer enn det presten gjorde. 

Carolyn. Ja, vi har samme navn og hun er oppkalt etter meg! Haha, syns det er både rart og morsomt. Har aldri opplevd når noen roper ”Carolyn!”, så er det ikke til meg, men til henne. I min gamle klasse hadde vi to som het Ingrid, og to som het Hanne. Fikk en liten smakebit på hvorden de hadde det. Haha. 

Presten. Jeg skjønte ikke et ord av hva han sa, men han snakket utrolig kjedelig! Han snakket kjempe fort og i en tone uten stopp. 

Det store øyeblikket i en dåp. Når barnet får vann på hodet. Som dere ser var det ikke så veldig enkelt å få bilde av det øyeblikket.

Presten, mammaen, James og onkelen.

Faddere.

Bestemor til venstre ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg