bli kjent med en bloggleser!

Det var en kveld i Filippinene da jeg, Aebykier og søskenbarnet vårt Merry Love satt på Friday’s. Aebykier skyldte meg oreois som hun hadde lovet lenge. Hehe, min favoritt dessert hos Friday’s. Neste dag så jeg denne tweeten på Twitter:

Noen fra Norge visste hvem jeg var mens jeg var i Filippinene. Da tenkte jeg: -YESS, kanskje jeg endelig kan snakke Norsk med noen! Slik ble det. Jeg møtte denne søte bloggleseren som heter Aida. Wow, hun var så lik meg på såå mange måter. For det første er hun halvt Norsk og Filippinsk som meg. Jeg var blid og imøtekommende som jeg alltid er når noen vil møte meg, det samme var hun. Nei, jeg kan ikke si noe annet enn at denne jenta var helt herlig og snill! 

Jeg husker for ett år siden da jeg og Enzo snakket på Skype. Om dere ikke husker Enzo, så er han bartender på TGIF. Enzo fortalte meg at det var en Norsk familie på Friday’s. Han snakket med dem og fortalte at han hadde kjæreste i Norge. Aida fortalte at hun visste om meg. 
For et sammentreff at jeg møtte denne jenta når jeg var i Filippinene. Jeg kan ikke tro at denne bloggen er grunnen til at jeg får nye venner her og der. Det er jo bare helt utrolig!

Aida 

Planen var egentlig at jeg skulle sitte på Jollibee med kameraten min Jib (som også jobber på Fridays). Vi skulle egentlig spise masseee pai! Vår favoritt er Peach Mango Pie. Den er ubeskrivelig god. I stedenfor møtte jeg Aida. Vi spiste på Friday’s også gikk vi til Jollibee etterpå for å se om Jib var der. Der satt han alene på et bord og spiste masse pai…. alene. Uff! 

De har ikke lov til å bruke uniform utenfor jobben, så de må dekke seg til med denne (mindre pene) jakken. Jib liker den ikke selv. I alle fall ikke fargen. Det er manageren som har designet dem, og hun valgte favorittfargen sin. Hahha

Skjønner meg ikke på poseringen hans. Hahha

Jib, meg og Aida 🙂

Aida skulle i bryllyp så jeg måtte hjelpe henne med å velge sko til kjolen. Noe jeg syns er bare helt utrolig kult med Aida er at hun har klart å lært det Filippinske språket helt på egenhånd!! Hun pugget mye når hun var liten. Hun kan begge dialektene, bisaya og tagalog (kan hende jeg skrev det feil…). Det er to dialekter som høres ut som to forskjellige språk. Alt høres ut som kinesisk for meg, men de andre sier det. Jeg var bare helt ”WOOOOW” når hun fortalte meg det. Hvorfor gjorde ikke det samme når jeg var liten?!

Det var så gøy i butikken når de ansatte snakket om oss. De trodde at vi ikke skjønte en dritt, men Aida skjønte alt de sa! De var også mange som trodde vi var søstre. Det tar i alle fall jeg som et kompliment:)

Aida ville ha nytt antrekk, så vi gikk til en drit kul butikk som selger kun ett plagg av hver modell. Jeg plukket ut et antrekk til henne som jeg gjerne skulle hatt i skapet selv. Skjørtet hun har på seg har jeg siklet etter i flere uker!

Etterpå dro vi hjem til meg for å fikse noen småting. Deretter dro vi til et nytt kjøpesenter, SM Lanang. Bare fordi vi skulle på Forever 21, hehe. Jeg fikk sagt hade til vennene mine der siden det var min siste dag i Davao. Vi dro også til Starbucks og kjøpte favoritt frappuccinoen min, som tydeligvis er Aida sin favoritt også. Senere ble vi hentet med bil, og jeg fikk møtt moren hennes, Ling. Merkelig. Mamma har akkurat det samme kallenavnet. Moren hennes var så søt og humoristisk. Jeg ble med dem til en restaurant hvor de hadde Norsk mat. Utrolig kult, visste ikke at de hadde det i nærheten. Jeg møtte også faren hennes som virket kjempe snill. Virkelig en koselig familie hele gjengen. Moren hennes inviterte meg til og med på besøk til dem i Nord Norge. Da ble jeg glad!

8 kommentarer

Siste innlegg