hva skal til for å få meg som fast leser

Hallo! Jeg tenkte jeg skulle fortelle dere hva som må til for å få meg som fast leser. Jeg har noen ”strenge” krav som må være i en blogg. Jeg forventer selvfølgelig ikke at alle skal ha en slik blogg. Det har jeg ikke selv en gang, hehe. Men det er slik jeg ser på det. Da har jeg 6 punkt som jeg syns er veldig viktige:

DESIGN:
Design er noe av det viktigste i en blogg. Bare av å se på designet, så får jeg et lite inntrykk av bloggeren. Har du et rotete design med knæsje farger som knall rød bakgrunn, blå skrift og en header som er laget i paint, så glem det. Da er jeg ute av bloggen på under tre sekunder. En blogg som jeg skal bli fast leser av må ha et kreativt design. Gjerne med farger, jeg elsker farger! Jeg er heller ikke noe stor fan av helt basic design som er helt hvitt, svart, grått eller brunt. ”Det enkleste er det beste” -joda, men etter min mening i bloggdesign, så står jeg for kreative design med farger!

STIL:
Jeg må ha en grunn til å lese bloggen jeg vil bli fast leser av. Har du en fin stil som jeg liker (+ bra design), så skal jeg love at jeg kommer tilbake

BILDER:
En bra blogg skal ha bra bilder som er bra redigert. Ikke ha alle bildene i forskjellig størelse, men bloggen skal ha samme størelse på alle bildene så det blir ryddig. Det er viktig og ikke alltid bruke bilder fra google (i alle fall ikke med dårlig kvalitet).

TEKST:
Det er så mange skoleleie folk der ute, og jeg er en av dem. Vær så snill og ikke skriv en novelle når dere skriver et innlegg. Det kan være greit av og til om du må få ut alt du har på tunga, men ikke i hvert innlegg. Da er det ingen som gidder å lese det. Det kan hende, men da må du skrive veldig bra om en sak som interesserer akkurat den personen.

OPPDATERING:
Jeg er en person som stikker innom bloggere jeg leser fast flere ganger om dagen. Noe som irriterer meg noe grenseløst er når en blogger kun poster ett innlegg om dagen. Eller verre, oppdaterer bloggen sin annenhver dag. Viss du skal få meg til å bli en fast leser må du oppdatere bloggen din 2-3 ganger daglig.

POSITIVITET:
Positivitet. Det er det siste, men kanskje det viktigste punktet. Ingen har hatt suksess med en blogg som er negativ med unntak av Linnea Myhre.
Skriv positivt og vær blid på bilder! Da får jeg som leser et utrolig godt inntrykk av bloggeren bak skjermen. Jeg vet ikke med dere, men jeg blir selv glad og blid av å lese et innlegg som er skrevet positivt! Skriver du negativt derimot, så orker jeg rett og slett ikke å være på den bloggen mer.

 

Bildene over er av den svenske bloggeren Foki. Jeg har lest bloggen hennes i flere år, og har fått masse inspirasjon. Hun er en utrolig søt jente, veldig kreativ, driver med veldedighet, bryr seg om samfunnet og har tidenes mest søteste stil. Jeg har nå listet opp 6 punkt, og denne jenta har virkelig alt. Jeg kan ikke finne en negativ ting med bloggen hennes! Definisjon på en perfekt blogg fra meg

22 kommentarer

Siste innlegg