interrail – roma

Hei alle sammen! Im back.. Frøydis her. Carolyn ville at jeg skulle ha et lite blogg innlegg om interrailen jeg og Aebykier dro på i sommer. For dere som ikke vet hva interrail er så er det å reise rundt om kring i Europa med tog. Vi var i 8 land og 14 byer i løpet av 2 1/2 uke. Det var helt utrolig. Jeg kan legge ut ett nytt innlegg om hver by/land vi dro til. Klarer ikke å få inn alle bildene på 1 innlegg. Så gled dere, det blir mange innlegg om reising fremmover. Her skal dere få se noen bilder fra Rooooommmmmaaa!!! 

Til dere som har vært i Roma vet det er en utrolig flott by. Her har du alt fra shopping muligheter, kjekke gutter, fantastisk mat og ikke minst utrolig flott arkitektur. (Om dere har sett Engler og demoner vet dere hvor dette er. Hint: Paven liker seg der.. )

Aebykier som leser kart. Vi fant aldri fram ved å bruke kart, så til slutt bare ga vi opp og gikk hvor enn vinden førte oss. Utrolig mange fine masker i Italia. Skal fortelle mere om det når vi var i Venezia. Er det noen som kjenner igjen denne drakten?

På bildet med Aebykier er vi inni Italias elste by. Nedenfor kan du se hvordan den ser ut utenfra. 

Utrolig mange turister over alt. Se for dere å være i en klynge mennesker når solen er på sitt heteste. Det vil si over 40 grader. Det føltes ut som en menneskelig dusj. 

Det er sant hva de sier om Italia. Trange gater og Scootere overalt. Utrolig mange flotte kirker over hele Roma.

Gladiatorer, hint, hint.. 

Hele byen er vakker!

Vi måtte dekke oss til fordi vi var tydeligvis for vulgære. 

Det var alltid stengt når vi kom dit, utrolig irriterende.

Spansketrappen! 

Må bare si at jeg skal tilbake en gang. Det skjer..

Vi så en utrolig fin bygning og tenkte, la oss skjekke det ut. Pluttselig var vi inne i ett bibliotek. Kan ikke si at det er like fint i Norge.

En av de fantastiske fontenene vi gikk forbi.

Ruinene.

Vi spiste Italiensk is hele tiden. Fantastisk! Det kostet bare 8 kr for utrolig mye is. Hadde jeg bodd der, hadde jeg blitt feit for lenge siden.

Alt i alt, dra til Roma. Det er flottere enn Paris og London. Jeg har aldri sett en vakrere hovedstad i mitt liv. Oppforder alle til å dra dit. Terningkast 6.Om dere likte dette innlegget kommer jeg til å fortsette å poste om turen vår. 

Snakkes folkens, klem Frøydis

6 kommentarer

Siste innlegg