hårdrama

Ok, i dette innlegget skal jeg fortelle HVORFOR jeg var så sint/ irritert på søndag. Tror jeg bare forteller til hvert bilde, så det blir litt enklere å lese. Først og fremst – jeg har LENGE ønsket meg lysebrunt hår! 

Dette er meg i desember 2011. Her gikk jeg til frisøren og skulle egentlig bleke håret mitt, men frisøren ville ikke bleke det lange, mørke håret mitt. Det endte opp med vanlig farging. Akkurat samme farge jeg hadde. Et par uker senere skulle jeg til Filippinene, og da sa hun at solen kom til å bleke det. 

 

Dette er meg etter jeg kom hjem fra Filippinene. Lysere? Nei, kun et lite hakk, men langt ifra slik jeg ville ha det. 

 

Etter den perioden hvor jeg var litt lei meg for at håret ikke ble lysere måtte jeg gjøre noe nytt! Frisøren ville ikke bleke håret mitt, men hun gikk heldigvis med på å gjøre noen striper med bleking. Det høres kanskje ut som at jeg lar frisøren bestemme over håret mitt. Det gjør jeg egentlig. Jeg stoler på henne siden hun har vært frisøren min i over 10 år + hun er en nær venn av tanta mi. Kan iallefall si jeg ble fornøyd av stripene! 

Selvfølgelig vokser håret mitt såå fort og jeg måtte begynne å tenke på etterveksten. Da grublet jeg på om å stripe det en runde til, eller farge tilbake til naturlig. Det endte opp med striping av etterveksten, MEN som Malin sa -det så ut som jeg hadde en blond hatt på hodet! Kan ikke si meg mer enig. Den dagen var også Ole Anton på besøk til meg, og han sa at håret mitt så tørt og slitt ut! Det sa jeg med enig i med en gang. Det var hårkrise!!

 

Noe måtte gjøres med den hårkrisen! Jeg og Ole Anton løpte til Kiwi for å kjøpe hårfarge. Så skulle vi farge håret mitt, men Ole A er en gutt og vet ingenting om sånt. Haha, men jeg skal ikke si så mye selv, fordi jeg har heller ikke peiling når det kommer til slike jentegreier. Jeg opnet pakken og var helt frustrert over hva som var oppi. Komplisert, tenkte jeg. Heldigvis kom Malin til meg og fikset problemet. Problemet ble fikset, men det resulterte ikke til fargen jeg ville ha!

Enda en gang måtte jeg bruke noen hundrelapper på hårfarging, og hadde et håp om å få fargen jeg ville. Malin var kjempe flink, men igjen så fikk jeg ikke fargen jeg ville ha. Håret mitt har blitt en del slitt og tørt, så nå blir det mange hårkurer framover. Derfor var jeg så irritert på søndag, fordi jeg mislyktes nok en gang. Når det kommer til hår, så er jeg veldig kresen og gir meg ikke før jeg får resultatet jeg VIL ha. Neste uke kommer det til BLEKING! DA, DA, da skal jeg få fargen jeg vil ha!

Viss dere lurer på hvilken farge jeg vil ha, så er det noe i nærheten av det dere ser på bildet under. Jenta på bildet er Anchisa, eller bedre kjent som Foki. Utrolig søt jente, og hun har inspirert meg masse! Bildet er fra 2010 da jeg virkelig forgudet håret hennes!  

Ellers vil jeg takke for kommentarer på forige innlegg. Koselig å se at de fleste likte den ”naturlige” vrien, men jeg kommer nok ikke til å slutte med sirkellinser på en stund (selvom jeg prøver). Kan ikke si meg mer enig i denne kommentaren ”Dukkestil! Den er liksom DEG! <3 Og det blir ingen Caro uten den stilen.. <3”.

16 kommentarer

Siste innlegg