redigeringstips

Hei! Nå skal jeg PRØVE å forklare med korte ord hvordan jeg redigerte bilde med ”vaktbikkja” og Kiko (marsvine mitt). Det er ikke alle som har like mye peiling med redigering, men photoscape er et super lettvint program. Til og med skolen har det, lol..

Det første du gjør er å opne photoscape, og trykker på ”Rediger”

Velg et bilde som du finner i margen til venstre. Trykk deretter på ”Objekt”

Etter du har trykket på objekt, kan du se et lite bilde av fjell og en sol. Trykk på den!

Jeg fikk ikke ta print, men etter du har trykket på det lille bilde, kommer det opp masse forskjellig du kan velge i mellom. Gjør det enkleste å trykk på ”Bilde” som er øverst. Jeg har bare lagret noen bookeh bilder fra google. Viss bildene du vil bruke ikke kommer opp automatisk, må du bare finne mappen du har lagret det i. Mappene dine finner du til venstre der.
Når du har funnet bilde du vil bruke, venstreklikker du på det.

Deretter kommer det opp en boks. Det går an og justere hvor sterkt/svakt du vil ha bildet, jeg drar den helt til venstre på det svakeste (64)

Når du har gjort det mer gjennomsiktig, drar du bildet utover så det passer til bilde ditt.

Wallaaa, husk å lagre!!

Fikk du det til? 🙂

33 kommentarer

Siste innlegg