HVORDAN FÅ FACEBOOK LIKER-KNAPP

Fant denne koden hos bloggdesignet.blogg.no

Om dere ser nederst i innleggene mine ligger det en facebook liker-knapp. Tenkte jeg skulle vise dere hvordan jeg får til det ! 🙂

1.) Klikk deg innom DENNE SIDEN

Du ser det er en grå boks som er der. I feltet der det står ”URL to like” skriver du bloggadressen din (foreksempel http://caroiz.blogg.no/)

2.) Nederst i den gråe boksen trykker du på ”Get code”

3.) Kopier iframe koden

4.) Design – rediger – maler
Trykk på CTRL+F og søk etter: <div class=”content”>${EntryBody}

5.) Lim inn koden som du har kopiert fra iframe under den
(Det går også an og lime den inn i widgets om du synes dette var komplisert)


FINITO! Lønner seg alltid å trykke forhåndsvisning før du lagrer noe, pga du kan ødelegge bloggen din. Jeg har lagt ut noen koder før, men de har ikke funka. Det er ikke deres skyld, det er min. Jeg er ikke noe god til å forklare koder, men gjør det beste jeg kan! Hva syns du om at jeg legger ut HTML koder?

29 kommentarer

Siste innlegg