tussi, min kjære tussi

Mitt første kjæledyr var en Hamster som het Tussi. Normalt så blir hamstere 2 eller 3 år om de er heldige. Min søte Tussi ble 4 år. Pga jeg tok godt vare på hun. Nå i dag er det 1 år siden hun gikk bort. Jeg var nesten på tur til og skulke første skoledag i fjor pga Tussi. Husker at jeg skulle rense bure hennes.. og hun var helt stiv. Jeg gråt, og gråt OG gråt. Hver dag i mange uker. Til slutt for å komme meg over det måtte jeg kjøpe meg et nytt kjæledyr som ble Mia.

Når jeg hadde oppdaga at hun var helt stiv var det rett fram med mobilen og ringe Hilde. Men jeg klarte ikke å
og snakke, så hun kom på mindre en 5min. Vi satt og gråt sammen, til vi bestemte for og begrave henne. Vi skrev et brev å la ned i reiseburet hennes som jeg la hun i. Men vi leste aldri hverandre sitt.

25.juli 2010 – 16.august 2009 (6 talet mitt ligner på 0)

Kanskje dere synes at det er bare en hamster. Ikke vert og sørge og gråte for liksom. Men når du koser med dyret ditt hver dag. Og til og med snakker med det, hehe. Og byner å bli virkelig glad i det. Så tror jeg det kommer mange tårer.

Eneste bilde som var på mobilen av Tussi.

Har dere hatt hamster, eller en gnager?

39 kommentarer
    1. Så rart! Det samme skjedde med meg.. bare en kanin. Som jeg forresten gravla i dag. Har vært i fryseren gjennom vinteren. Nesten lik gravstein også. Bare at vi har en som er litt lengre. Hmm.. 🙂

    2. Har hatt to kaniner,husker da jeg mista den første jeg gråt og gråt og kom meg nesten aldri over det,så fikk jeg en til jeg husker at Frida(kaninen) var over ett år i butikken men hun var helt alene og det første hun gjorde var å slikke fingeren min 🙂 så jeg kjøpte henne men etter hvert ble hun syk og jeg husker det som om det var i går jeg så bare at det rant tårer ned i fra kaninen altså,ble så lei meg da jeg mistet hun.Etter det fikk jeg den kaninen jeg har i dag hun blir faktisk 4 år i desember:)

    3. så trist 🙁
      jeg har to hamstre og har hatt hamster i mange år.
      Det er FÆLT når dem dør! selv om dem “bare” er hamstre..
      hadde en hamster som ble 5 år engang <3
      men det med levetid kommer ant på, man kan ta supergodt vare på et hamster og det dør etter ett år, men det betyr ikke at hamstret hadde det fælt i sitt hjem

    4. vet akkurat hvordan det er. fikk beskjeden om at zanto (hunden til tanta mi) er blitt veldig syk, og at han kanskje ikke overlever. for andre, er det kanskje bare en hund, og den er ikke min en gang. men båndet man får med dyr er helt utrolig. og hvis jeg mister zanto nå, vet ikke hva jeg kommer til å gjøre. tante og de bort rett opp forbi oss, og er det noe, er det alltid jeg som passer han. jeg fikk vite det sånn klokka halv 6/6 i kveld, og har ikke sluttet å gråte for et sekund siden det. det er helt forferdelig 🙁

    5. hadde en hamster som ble 2 år og 6mnd elns, og han døde september eller november i fjor. og jeg gråt hver enste dag i 7538573489 dager. det var så utrolig trist :/ og han var min første hamster, men jeg fikk kjøpt meg to nye da 🙂

    6. 🙁 rip
      hadde 2 kaniner da jeg var ti år, men de ble helt ville og jeg turte kke holde dem, så vi måtte gi dem bort, litt etter det døde dem. og jeg følte at alt var min feil ;s

    7. Jeg har hatt en Rotte som het Ronny,
      men han måtte bli avlivet i April 2009 pgr.Av stress sår under føttene,
      å da hadde vi begravelse og han er begravet i hagen.

    8. Jeg skjønner utrolig godt hva du mener. Jeg hadde en kanin som het Casper, og han var babyen min og bestevennen min. Han ble 8 år, så jeg var sterkt knyttet til han. Han ble veldig gammel, de felste kaniner dør når de er rundt 5-6 år. Da Casper døde, var jeg samme som deg, jeg gråt og gråt og gråt. Det er mange som faktisk ikke forstår hvor mye et dyr kan bety for en, men som du sier; har man kost med dyret og tatt vare på det hver eneste dag i flere år, da er det grusomt den dagen det går bort.
      Jeg syntes det var så fint å lese det du skriver, for det er de som virkelig sørger når dyret sitt går bort som faktisk har brydd seg om det og tatt godt vare på det.
      Hvil i fred Tussi, og Casper <3

    9. såå søøt, jeg har også hatt dverghamster de er så søte, men min er død. Så nå har jeg dverghamster

    10. Jeg vet akkurat hva du mener har nettopp begravd min. Da han først døde 15/11-2014 gråt jeg og gråt og klarte ikke å stoppe han ble bare 2 år og han var gullet mitt. Han er det beste dyret og vil alltid være mitt bare mitt gull. Han som var så kritt hvit med blå øyne. Savner han så mye dyr er vert noe og vennen min hun syntes et lite hamster er ikke å bry seg om. Men det er det et dyr du elsker kommer du til å sørge over når den en gang forlater jorden og stiger opp til himmelen. Men jeg har alltid tenkt det sånn et dyr har et liv den er akkurat som oss bare en annen skapning. Ja kanskje han er liten og søt men han er definitivt vert noe. Hun vennen min som da ikke gidder å bry seg om et hamster. Det er akkurat som å miste hennes kanin den er vert noe. Jeg er en dyre elsker å jeg anbefaler de minste dyrene for jeg syns de er best (min mening) de som er så små er også de som er mest kosen mener jeg. Jeg har hatt 2 store dyr som da var 2 hunder og den ene hunden er død den andre hunden kunne vi ikke ha (vi eier ikke huset vi leier) fordi han som bor ovenfor oss vil ikke at vi skal ha hund. (Han er redd for hund.) Noen ganger kaller jeg vennen min for hamster hater hun hater hamster (det er akkurat som å si jeg hater hester ikke at jeg hater hester.) Jeg har ikke noen problemer med noen dyr jeg syntes alle er så søte og nusselige! Viss du er en eier: ELSK DYR LIKE MYE SOM MEG! Anbefaler det for alle DYR er like

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg