tur i Rondane og snille folk!

Heisan folks! Beklager ingen blogging, skulle egentlig si ifra. Ble visst dårlig tid. Idag har jeg nok en gang vert super sprek med å gå tur i Rondane. På en fjelltopp nesten like høy som Galdhøpiggen. Galdhøpiggen er 2469, og jeg var på Storronden som er 2138. Ikke langt ifra? Men stopper teksten her å skriver til bildene.

Meg og tante R, alltid like koseligt. Tommel opp!

Før vi gikk stoppet vi der og spiste.

Første regel, husk solbriller! Men litt synn det ikke ble så mye sol… Buhuuu

Men når vi var og spiste, så er det noen hunder ute der bundet i bånd. Kunne ikke la være og kose med dem

Så var det den første oppover bakken, ganske bratt. Ble verre! Noen steder måtte man småklatre litt. Iallefall holde tak i steinene.

Så er det noen sånne bakker. Hadde akkurat kommet opp av en sånn en. MEN BAMBAAAM enda en. Og enda en etter det igjen. Ser jo ganske liten ut? Tro meg ikke så liten som den ser ut til å være på bildet. Ser såvidt folka.

Siden jeg var kanskje litt over en kilometer foran de andre hadde jeg jo ikke drikke. Bekken, min eneste utvei.

Så var jeg halvveis opp bakken

Til slutt NÅDDE JEG MÅLET. Se så tåkete det er. Synn for det er et fantastisk landskap. Har sett det på bilder, kan jo nesten se til Sverige!

Men så. Jeg ventet og ventet. Nesten en time. Jeg var kald hadde bare shorts, nesten 1time hadde gått. Så jeg bestemte meg for og finne meg en hule for og holde varmen. Jeg fant ingen så jeg sette meg bak en stor stein. Prøvde å krype sammen for og holde varmen. Plutselig er det en hand bak på skuldra mi. Are you freezing? Sa en stemme. Det var noen engelske turister. Jeg fikke jakke og kjeks. De ville gjerne følge meg ned. SÅ SNILLE DE VAR. De begynte og snakke med meg. Prøvde å svare så godt jeg kunne, så god som jeg er i Engelsk? HAH. Far og en sønn. Men så snille de var. Jeg gidde de til og med en klem. Sånn seriøst ikke så lett når du har vært oppå toppen nesten en time i shorts, når det er nesten minus grader!


(btw: de er ikke de som er på bilde.)

Så nok en gang, tilbake for å spise.

Kjenner dere meg godt, så har jeg kjøpt meg en suvenir T-skjorte. OY det har jeg jo!
Image and video hosting by TinyPic

Liker du å gå lange turer i fjells, er det ikke koseligt når folk er så hyggelige som de var mot meg?

24 kommentarer

Siste innlegg