sølnkletten

Hei dere! Som jeg skrev i forrige innlegg gikk jeg og Leo på toppen av Sølnkletten mens de to andre pinglene satt i båt og fisket. Det er ikke så ille langt å gå dit, men det er den bratte bakken som er ille! Når jeg hadde kommet på toppen var jeg halvdø. Som dere ser på bildet er det et tynt lag med snø på toppen. Det er litt farlig siden man kan gli, sklir man der, kan det være ille om man faller! Snøen hadde heldigvis smeltet litt lengre ut på dagen. Jeg hadde en liten konflikt med meg selv om jeg skulle orke å gå dit eller ikke. Jeg visste at jeg klarte det, men om jeg orket var en annen sak. Jeg dro meg selv i nakkeskinnet, for jeg hadde angret om jeg ikke hadde gjort det. Haha.

Jeg og Leo gikk opp på høyre side. Jeg kunne egentlig gått til den andre toppen og fortsett fremover, men jeg møtte noen andre turister på toppen som sa jeg ikke burde gjøre det. Snøen hadde ikke smeltet helt på den andre siden og det var veldig glatt. I tillegg er det bratt som fy også!

Leo tok seg en pause og la seg på ryggsekken. Søt!

Den siste delen var helt forferdelig! Jeg måtte klatre litt ja, hehe. Det gikk så bra! 

Snart på toppen!

Endelig kom jeg og den tunge rumpa mi opp på toppen! Det var kaldt og litt snø der, men SÅ fint!

Naturen i Norge er virkelig noe å skryte over. Det føltes ut som jeg sto på toppen av verden, haha!

En annen ting var at jeg hadde full dekning på toppen! Da kunne jeg ta noen telefonsamtaler og sjekke facebook. Haha. Men det var virkelig en fin tur, ikke minst vær:)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg