Scooter sightseeing through my phone

I går hadde jeg det kjempe gøy med Thomas! Jeg spanderte middag på McD og vi kjørte rundt på scooter. Thomas vet jeg elsker utsiktspunkter, så ingen tvil om hvilke steder han skulle vise meg! Når vi var ferdige med å spise på McDonalds lurte jeg på om han ville ha dessert, men han var stappmett. Jeg derimot hadde masse plass til dessert og alle sier jeg har litt av en appetitt. Vel... hva kan jeg si? Er man på ferie, så er man på ferie, eller jeg har vært på ferie i ett år nå da! Hehe. Vi snakket masse gossip, så jeg fikk høre litt hva folk sier om meg. Thomas jobber jo på hotellet jeg alltid bor på (ikke denne gangen), og der er det masse drama og gossip som jeg av alle personer har blitt dratt opp i. Meg: Blir alle kundene deres snakket om når de ikke er til stede? Thomas: Nei, bare deg. Haha, trodde jeg skulle sprekke. Det hele er så latterlig!

I dag tidlig tok jeg turen til sykehuset for å si adjø til en nær venn. VENT, ikke slik ment. Jeg har forresten akkurat kommet til Norge og måtte si hade til en kompis som ble innlagt på sykehuset i går. Jeg merket fort at den setningen hørtes helt feil ut! Det var et kjapt adjø på 3 minutter før sykepleieren jagde meg ut igjen. En utrolig, utrolig hyggelig dame som heter Renata kjørte meg til flyplassen tidlig i dag som tok 1t med bil. Jeg setter veldig, veldig, stor pris på alt andre gjør for meg. Bare det er små ting, så er det et stort smil. I går hadde jeg Renata i leiligheten og vi satt på balkongen og drakk vin. Vin hun hadde laget selv faktisk, det var koselig! Vel.... nå er eventyret over. Jeg har hatt fri ett år hvor jeg har møtt mange gode mennesker. Jeg har fått meg en ny bestevenn på disse reisene (HEI INGUS!) og jeg har vært veldig lykkelig. I morgen er min første skoledag på ny skole... og jeg gleder meg ikke i det hele tatt. Bare tanke på skole gjør meg trist. For meg er det helt forferdelig å gå på skole. Jeg kan si jeg hater det. Jeg sliter, jeg får det ikke til... og alt bare... er feil. OK jeg har ikke vært på min første skoledag enda og se hvor negativ jeg plutselig blir bare av tanken! Jeg har en plan B om det ikke går slik som det skal (bør), og jeg har et jobbtilbud som jeg har veldig lyst til å ta. Først skal jeg iallefall prøve.

Her nyter jeg min siste tsjekkiske øl på flyplassen for denne gang. Hver slurk smakte himmelsk! Beste øllen i verden! MEN jeg fikk sjokk når jeg skulle betale. Den kostet meg 150CZK (50kr) og det var DYRT. I vanlig pub koster det 37-39 CZK, litt over 10 kr, hahaha.

Gay pride Prague

Freedom

Jeg elsker friheten min akkurat nå! Jeg bestemmer alt selv. Jeg er som oftest alene i toppleiligheten og stortrives i mitt eget selskap. Jeg drikker kaffen min på balkongen (toppløs!) og nyter friheten fult ut mens jeg ser på den nydelige utsikten. Det kan høres litt slemt ut, men jeg elsker å forlate Norge og alt rundt meg, og bare koble ut i et annet land. Det er ingen som forventer at jeg skal gjøre noe og det er ingen som maser. Deilig! Jeg er veldig opptatt av at det skal være ryddigt og tar oppvasken 3-4 ganger om dagen. Haha, da vet dere det! Jeg lager middag, jeg vasker klær, jeg handler inn mat og du, og du jeg koser meg! Jeg elsker å være husmor! Jeg har til og med kjøpt blomster for å friske det opp her. Jeg har vendt meg til dagliglivet her i Tjekkia, jeg har til og med lært meg hvordan tog/ buss-systemet deres virker! Haha, det er en litt småstor ting for meg fordi jeg lærer ting så mye tregere enn de andre. En gang i fremtiden kunne jeg virkelig tenke meg og bo her!:-)

Petrín Lookout Tower: amazing view

Petrín View Tower

Så i kveld har jeg endelig vært på toppen av Petřín-tårnet! Det er et tårn jeg alltid har stått langt unna (flere kilometer) og tenkt :-Ååh dit må jeg! Det har jeg sagt nesten hver gang jeg har vært i Praha i år, men... det har aldri skjedd. Jeg vet ikke hvorfor. Kanskje fordi det ser så sykt bratt ut og gå opp dit... og langt. I kveld skulle ikke latskapen ta over. Jeg SKULLE dit, uansett hva. Når jeg nærmet meg fikk jeg en overraskelse. Det gikk heis opp dit, HEH. Heis er kanskje ikke det riktige ordet, men noe heis-lignende... jeg kaller det for heis. Hehe. Den overalt-transportbilletten min funket jammen for heisen også. Da er det ingen sak! Må legge til at jeg gikk med beina nedover, og det var nydelig å se seg rundt. På toppen er det en nydelig og stor park som er Praha's mest romantiske park. Lykkelige kjærestepar overalt, ble glad av å se så mange forelska mennesker! En dag når jeg får kjæreste skal jeg iallefall ta han med til Praha og opp dit. Vel, jeg er ingen forhold-jente, så det kommer ikke til å skje på en goood stund:)

Etter nesten 300 trappetrinn ble jeg møtt av et stort WOW. Utsikten var helt NYDELIG. Designet er inspirert av Eiffeltårnet (surprise!). Inngangen kostet 110CZK som er 36 NOK. Bilder av selve den stunning utsikten får dere se i neste innlegg ♥

Utsikten fra når man står på midten. Ikke verst!

Nesten 300 trappetrinn. Når jeg sto på bakken, tenkte jeg: - Herregud alle disse trappetrinnene. Det gikk overraskende bra og det var ingen problem. Skulle du bli sliten er det "innebygd" benker man passerer veldig ofte.

Jeg elsker høyder!

Solnedgang. Nydelig!

Her har vi "The Mirror Maze". Veldig mange morsomme speil inne der hvor du kan se deg selv tynn, lav, feit, høy osv. Det ligger 50m unna tårnet og det går an å kjøpe billett som inkluderer tur opp til tårnet og Mirror Maze, da koster det 190 CZK (63 NOK). Det gjorde ikke jeg da. Noen ganger er jeg så glemsk, hehe. Familiebilletter kan man også kjøpe som inkluderer 2 voksne og maks 4 barn. Billetten gjelder for én dag. Det viktigste når man er på slike turer/ attrasksjoner er -drikke. Man går veldig mye, så drikke bør man alltid ha med seg. Det er ingen problem her, eller generelt i Praha. Det er kiosker og resaturanter overalt.

Nasjonalmuseet på toppen av Wenceslas Square. Nydelig om dagen, og iallefall nydeeelig om kvelden.

Favorittrestauranten i nabolaget

HEI! Du, og du så vondt i magen jeg har etter i går av all latteren. Magemusklene kommer sakte, men sikkert frem nå. Haha, veien er lang dit. I øyeblikket sitter jeg i en mørk leilighet alene med "Grusomme Meg" på skjermen. Kan ikke se for meg noe bedre akkurat nå etter en lang sosial dag. Jeg har det så fint nå! Jeg elsker Praha! Jeg må fortelle dere om favorittrestauranten min her i nabolaget. Den har FANTASTISK mat og service! Den heter "Milano" som overraskende nok har samme navn som en av restaurantene i den lille bygden jeg kommer fra. Bare at denne er tusenmillioner ganger bedre, hehe. Det er kun 5-10 min og gå dit, men heheh.... det er jeg for lat til. Jeg tar heller bussen som kun er rundt 3 holdeplasser videre. Jeg er så heldig som har skaffet så gode venner her. En av vennene mine har kjøpt et 30-dagers transportkort til meg hvor jeg kan ta all slags kollektivtransport i hele Praha. Slike småting setter jeg så utrolig STOR pris på ♥

I dag lunchet jeg for tredje dag på rad på Milano. Daaaym jeg drømmer om lasagnen om natten! På bildet er en veldig god kamerat av meg. Er ikke ett minutt jeg kjeder meg når han er i nærheten. Veldig gøy at vi ble kjent via at jeg bodde på hotellet han jobber på når jeg var på en av mine første turer her.

Hei fra Praha!

Hei fra Praha! Ja, jeg har helt glemt å fortelle dere at jeg er i Praha! Jeg har det så fint her, som alltid! Blir alltid så lykkelig når jeg kommer til denne byen. Jeg har så mange venner her som alltid tar så godt vare på meg. Jeg kjeder meg ikke her ett sekund! Jeg bor ikke på hotell denne gangen. Økonomien tillater det dessverre ikke, men jeg bor i leilighet utenfor sentrum. Det er veldig fint her! Det er til og med en gigantisk park på flere kilometer med strand! For å komme til sentrum tar jeg buss og tog. Togene her er veldig fancy for meg som kun er vandt til NSB. Her snakker vi to etasjer! Haha. Det er litt komplisert, men jeg liker slike utfordringer hvor jeg må lete meg frem. I går kveld hadde jeg det veldig greit med en god kompis av meg. Vi lagde cocktailer hjemme og hørte på Norsk partymusikk. Hehe!

Balcony view

Sneak peek: før hoppet

Her har dere en liten sneak peek -video fra tandemhoppet mitt i Tsjekkia. Det var egentlig ingen plan å legge ut en sneak peek, hvorfor ikke bare legge ut hele videoen og faktisk det dere vil se -hoppet! Jo, fordi jeg har prøvd 203 forskjellige rip-your-dvd-prgrammer. På de fleste programmene får jeg bare halve videoen med mindre jeg betaler en sekk med gull! Ellers så får jeg hele, men i dårlig kvalitet. På videoen over får dere iallefall se hva som skjedde før hoppet. Jeg snakket veldig masse med tandeminstruktøren min. Det var virkelig en morsom fyr jeg likte veldig godt! Det og hoppe i fallskjerm er den beste følelsen i hele verden! De to gangene jeg har hoppet har vært de beste opplevelsene i livet mitt! Jeg vil bare gjøre det igjen, og igjen!

Through my phone during our time in Prague

1. Vår første kveld skulle vi egentlig møte kameraten min, Thomas. Han skulle på fotballkamp, så da ble vi nedprioritert. Da ble det tilbringt en del tid på min favorittrestaurant, TGIF. Jeg kjenner de fleste der, så manageren ville gjerne smake på jumbo mojitoen vi bestilte. Hehe, han er så søt! Det er han som tok bildet også. Når Marek, som er en av de good-looking-servitørene der var ferdig på jobb dro vi til elven og satt der med god drikke i hånda.
2. Her tok vi tatovering. Anh lagde så mange morsomme ansiktsuttrykk. Trodde jeg skulle le meg ihjel!
3. Old Town Square. Min favorittgate som jeg elsker! Dag eller natt, det og sitte der med en god tjekkisk øl og bare titte opp på slottet og klokken er helt magisk.
4. Vi kjører på med enda flere jumbo mojitos! Vi bestilte så mange av dem, haha. De er egentlig beregnet for 6 personer, men vi var bare to. Hahaha.
5. Bubble tea. Jeg tror jeg henger veldig etter fordi jeg har aldri smakt eller hørt om denne drikken. Jeg gikk der med drikken i hånden og holdt på å le meg ihjel fordi jeg syns det var så morsomt når disse "bobblene" sprakk. Hahah, sært.
6. To på én segway. Alltid koselig å se kameraten min, Veli. Får alltid to kyss på kinnet på den tjekkiske måten av han. Hehe. Blir så forvirret, fordi jeg har lært av noen at man skal gjøre det tre ganger og noen gjør det to ganger. Blir bare sært om jeg skal gi det tredje kysset.
7. Vi er tilbake på TGIF igjen med en ny jumbo mojito. Hahah. Vi var der nesten hver dag! Min favorittmat over hele verden er der, akkurat der. Jack Daniel's Ribs, Mmhmm.
8. Jeg og Anh kjører segway på Old Town.
9. Verdens dyreste is og verdens minste kuler. Veldig god da!
10. God tjekkisk øl. Her ble vi bedt med ut på konsert av Jan.  Det var meg, Anh, Andrew, Marek og Jan og vi hadde en SUPER kveld! Fy søren den var toppers. Vi var der lenge etter konserten var slutt. Senere dro vi til River Side hvor det som vanlig er veldig bra liv om kvelden. Deretter var det nachspiel på vårt hotell. Det som kanskje kan ha vært litt rart, er at de alle jobber der. Haha.
11. Her gir en snill og trivelig tjekkisk dame litt av maten sin til en uteligger. Varmet virkelig i hjertet. Skulle gitt noe selv også, men det tok ikke mange sekunder før servitøren kastet han ut.
12. Old Town Square og det var over 30°c! Jeg hadde på meg en svart treningstights. Det var dagen vi skulle hoppe fallskjerm.
13. Tjekkisk mat.
14. Marek krøller håret mitt. Kunne ikke gjort det bedre selv. Han er kjempe flink!
15. Temperaturen var på 30°c eller over hver eneste dag. På kvelden/ natten var det også veldig varmt. Da er det godt med slush!
16. Marek ser frem til en god, kald øl etter 12t på jobben.
17. På vei til Palladium. Palladium er et digert, stort og rosa kjøpesenter med 200 butikker.
18. Her var vi spente og klare for fallskjermhopping.
19. Hvorfor ikke bestille enda en jumbo mojito? Viss dere ser nøye i mojitoen ser dere en pomfri. Akkurat DET har jeg ingen forklaring på, hahha. Etter bildet ble tatt sa Anh til servitøren "-can I get a new straw cause someone put it in her nose". Haha.
20. Jeg brukte øyevippene til Anh som askebeger. Noe jeg IKKE var klar over før jeg så bildet. Uff!
21. I resepsjonen på hotellet står (sto) det et digert fat med epler. Eller det var helt til Anh stjal det med til rommet vårt. Wups!
22. Lei av alle de 3m lange sugerørene som vi alltid mistet på gulvet.
23. Det er så fint å leie trøbåt om kvelden. Refeleksjonene på vannet er så nydeligt!
24. Ikke bare eplefat er det vi stjeler med oss til rommet, men også denne digre vasen med blomster i! Den var tung, så det var ikke så lett og drasse den med seg! Vi måtte så klart ta bilde av den og sende den til alle kameratene mine som jobber der. De holdt på å le seg ihjel. Det var gøy så lenge det varte. He he he...
25. Her sitter jeg utenfor hotellet på gata med en diger ballong klokken 06 på morgen. Jeg hadde nettopp kjørt en slags scooter-taxi. Jeg lot sjåføren sitte bak, også kjørte jeg. Hahah. Jeg fikk også ballong. Jeg var så sliten, og naboene våre var så sure at jeg nesten ikke turte og gå opp igjen. Jeg så nokså hjemløs ut der jeg satt helt alene. Plutselig kom det et ungt par bort til meg og holdt rundt meg. De spurte pent om jeg hadde det bra, om jeg trengte noe, eller om jeg trengte skyss hjem. Jeg hadde egentlig litt lyst til å le høyt, men jeg satt utrolig stor pris på at de kom bort. Hotellet mitt var jo rett ved siden av meg, så alt var fint. Hehe, nok å drikke var det iallefall! Det var kameraten min Marek som jobbet den kvelden/ morgen, så han kom ut og fikk meg inn. Da så jeg plutselig ikke fult så hjemløs ut lengre. Hahah!
26. Fant en bil som matchet toppen min!
27. David! Min supre David! Fy søren han er noe for seg selv. Digger han. Dere har sett han på bloggen før, blant annet HER.
28. Anh stjal enda en diger blomster med til rommet vårt. Hva er det med denne jenta? Haha.
29. Trøbåt om dagen. Fortsatt nydelig utsikt. Love it!
30. Lykkelig fordi jeg skal få hoppe fallskjerm igjen!

Videoklipp: Praha 15.juli

Trykk på hjulet og endre kvaliteten til 1080p for å se i HD.

Just jump

Her kommer en bildedryss fra strikkhoppingen vår. Dere kan se video fra der vi hopper HER.  Som tidligere nevnt hoppet vi fra Hacka bruen som er 62m i Chomutov. Det er noe av det gøyeste jeg har vært med på! Det slår ikke fallskjermhopping, men fy søren så gøy det var å hoppe. Adrenalinkicket var så hærlig! Jeg vil gjøre det igjen!! Når vi var på tur hjem og kjørte forbi en gravplass sa sjåføren vår: - Ok, girls? Take a look outside the window? Do you see that? That's the cemetery meeting of the bungee jumpers. Hahah, som vi lo! Ikke alle skjønte den med en gang (hei Anh), men som hele minibussen lo. Haha.

Den stakkar gutten som ble så utrolig dårlig når han kom opp.

Ready to jump!!

Du, og du, så svimmel jeg var når jeg skulle feste på denne heis-snoren. Alt gikk da bare rundt og rundt, men til slutt fikk jeg heldigvis festet den. Hehe.

...Oog her står vi å poserer med serfikatet vårt sammen med de tyske jentene.

Tattoos

Bildene er tatt dagen etter vi tok tatoveringene, så de har ikke grodd helt:)

Strikkhopp

I går hoppet jeg og Anh strikkhopp fra Hacka bruen som er 62 m. Bruen ligger i Chomutov. Av det jeg hadde sett på internett var bruen 45 m og lå 20 min utenfor Praha. Neida, det var ikke det jeg hadde bestilt. Haha. Det tok nesten to timer å kjøre dit og bruen var mye høyere enn forventet (og bedre!!). Jo høyere, jo bedre, hehe. Vi fikk ikke helt godt førsteintrykk siden det skjedde en feil. Vi skulle bli hentet på hotellet klokken 09:30. Vi sov litt lenge i går. En halvtime hadde vi på oss, og da løpte vi som noen galinger for å ta ut penger og forte oss tilbake og rekke litt av frokosten. Vi klarte å være ferdige med alt akkurat til halv. Vi ventet, ventet og ventet. Når vi hadde ventet en time tok jeg og sendte en mail til dem. Da beklaget de seg så masse fordi mailen med en veldig viktig informasjon ble tydeligvis ikke sendt. Det ble endret tidspunkt pga lokalstorm, så vi ble hentet kl 13:00 istedenfor. Da må jeg si vi var irriterte, men vi ville fortsatt bli med da!

Dette var en opplevelse med sykt masse adrenalin! Herlighet jeg vil gjøre det igjen!! Jeg har aldri opplevd noe lignende eller med så mye adrenalin. Got to love it! Etter det (fæle) hylet mitt på tur ned, ble jeg slengt hit og dit og snurret rundt og rundt så fort! Det var gøy det! Jeg måtte konsentrere meg veldig når jeg skulle bli heiset opp igjen. Da må man feste en slik snor til seg selv, men jeg var så svimmel! Haha, men det gikk så bra. Èn ting er sikkert -vi jenter er tøffere enn gutta! Det sa instruktørene selv. Det var også en gutt som var med oss, men han var helt hvit, spydde, hoppet på feil måte, fulgte ikke instruksjonene og besvimte når han kom opp! Fem jenter og én gutt var vi. Vi jentene lo og hadde det så gøy, mens i minibussen hjem ble det både oppkast og veldig nære på sykehusbesøk på den stakkars gutten. Usss... men, men.
Er dette noe jeg vil gjøre igjen?! HELL YEAA.

Skydiving in czech republic

I går var det oppmøte på Dlouha 6 i Old Town Square for de som skulle hoppe fallskjerm. Det var knallfint vær. Det har det vært hver dag, og det er over 30°c (!!!). Fint det finnes iskrembutikker overalt. Hehe. Vi møtte opp og kjørte minibuss over én time ut av Praha by. Når vi kom frem ble vi vist frem til et rom hvor vi skulle få opplæring og låne drakter. Når jeg hoppet fallskjerm i Norge fikk jeg 20 min opplæring, vi snakket og ble bedre kjent med hverandre også. Her skulle alt skje veldig fort. Vet dere hvor lang tid opplæringen tok? 10 sekunder. Vi ble alle bedt om å reise oss å se på plakaten forran oss som dekket hele veggen. Fire steg var det vi skulle huske, og det tok oss 10 sekunder. Haha. Norge tar iallefall sikkerheten veldig alvorlig. Neida, det er ikke så vanskelig. Eneste er at du skal komme deg ut av flyet, huske noen av posisjonene og HA DET GØY. Tandeminstruktørene ble så overrasket når de så meg og Anh. Jeg vet ikke hvorfor, men det var BARE kunder fra Korea der. Gruppe etter gruppe. Vi var de første kundene den dagen som var fra et annet land, hehe. Jeg elsker og hoppe fallskjerm. Gleder meg til å gjøre det igjen i et annet land! Kanskje på tide å ta kurs, så jeg kan hoppe alene også:-D Dere kan se bilder fra da jeg hoppet tandemhopp på Hamar HER.

Her er min tandeminstruktør. Likte han veldig godt! Han var så søt og morsom!

Flyet var veldig enklere og hoppe fra enn da jeg hoppet i Norge. Dette er nok mer beregnet til å hoppe i fallskjerm fra.

Luftballong

HEI! I dag (natt) var jeg og Anh oppe før kl 02! Jepp, da sto musikke på full guffe. Vi er så lei av musikken som ligger på topplistene for øyeblikket. Vi skrudde det litt tilbake og spilte gamle Britney-sanger og sang for full hals. Hahha! Vi skulle bli hentet av en som heter Martin klokka 04:45, så vi hadde veldig god tid! Jeg og Anh er så trege om morgen. Sosiale medier holder oss veldig distraherte, hehe. I tillegg har jeg alltid et problem om hva jeg skal ha på meg. Klokken 04 i natt gikk jeg ned til resepsjonen og tok med meg alle antrekkene det sto mellom jeg skulle bruke. Jeg gikk litt catwalk for resepsjonistene og de fikk velge hva jeg skulle ha på meg. Haha, jeg må nok være den eneste som gjør noe slikt. Haha. Jeg pleier også og få litt tips om hvordan jeg skal ha håret mitt også, hihi.  I natt var det Thomas og Jan som hadde nattvakten. Jan inviterte meg og Anh på konsert i kveld, så da skal jeg på min første konsert her i Tjekkia. Thomas inviterte oss på rulleskøyter, så i løpet av helgen skal vi stå på rulleskøyter også. Herlighet jeg har det så gøy her! Jeg setter så pris på å bli invitert på ting. Det gjør meg virkelig GLAD. I morgen er det fallskjermhopping. WOHOO! Nå for ikke så lenge siden kom Marek (eller Bradley Cooper som jeg har navngitt han) på jobb. Han jobber også her på Falkensteiner hotellet. Gjett om jeg løp mot han og kastet meg i armene hans da! Jeg ga ikke akkurat lett taket på den store klemmen heller! Han er så god. Vi skal ut i morgen, og jeg gleder meg!

Nå til bildedryssen:

Det tok overraskende veldig fort og få ballongen "blåst opp".

Så lettet vi fra bakken! Etter mine erfaringer er det nå to ting man ikke kan få en lignende utsikt fra. Man får ikke bedre utsikt enn om man står i en luftballong eller hopper fallskjerm! Det kan ikke sammenlignes som å titte ut et vindu på flyet.

Det jeg syns var mest ubehagelig som jeg aldri klarte å vende meg til den timen vi sto i ballongen, var gasslyden. Den kom alltid så brått og høyt. Det likte jeg rett og slett ikke.

Utstikten -fantastisk. Med lengden kunne det kanskje bli litt småkjedelig. Jeg var klar for litt adrenalin, men som piloten sa: - "Viss det er adrenalin i en luftballong, er det noe veldig, veldig galt!".

Sjekk denne bygden! Måtte ta bilde av den fordi den er mindre enn min bygd, Kvam. Haha, som jeg og Anh lo.

Landingen gikk veldig bra også var det å pakke ned ballongen med en gang.

Søte hunden som er der! Smelt!

Til slutt fikk vi champagne og serfikat. Det var "dåp" og vi fikk navnene våre. Haha, det skal jeg vise dere senere fordi det står på serfikatet:)

én av tre tatoveringer

Dette var den første tatoveringen vi tok i dag. Vi er begge SÅÅ fornøyde!! Vi går og ser på den (og de to andre) hele tiden, Jeg er så freak at jeg til og med lukter på den. Hahaha, noen ganger lurer jeg på hva det går av meg. For alle tre betalte vi 1650 CZK som tilsvarer 550 kr bare. Det er så billig her, og vi elsker det! Nå skal vi til restauranten som ligger rett over veien for hotellet vårt. Vi blogges i morgen ♥

Kveldsshopping

I kveld har jeg og Anh shoppet, spist is, kjørt segway, snakket med folk, hoppet i senga, danset og sunget. Jeg har det såå fint akkurat nå! Vi har blitt invitert med ut, men det må vi nok takke nei til i kveld. Vi bør snart legge oss fordi vi skal stå opp klokka 01 i natt. Hvorfor? Det får dere se i morgendagens innlegg. I bildet over ligger alle innkjøpene våre fra i dag. Veldig fornøyd!

In the streets of Prague wearing this

Skjørt: H&M  -   topp: BikBok  -  veske: Primark

Jumpsuit og sko: Nelly.com  -  veske: NewYorker

Tattoo talk

Ja, da har jeg og Anh tatt tatovering(er). Vennetatoveringer, og hele tre stykk! ER SÅ FORNØYD selv om vi ikke har tatt av plastikken enda, haha. Vi tatoverte oss på One Love som jeg ikke angrer på. Alt var så ordentlig der. Vi sto ved disken og diskuterte ting også plutselig sitter er par fra Norge bak oss. Vi snakket om veldig mye på kort tid. Jenta hadde flere tatoveringer og overtalte oss til å flytte tatoveringen vi hadde tenkt oss på lillefingeren lengre opp. Det gjorde vi. Kanskje litt vanskelig å forklare nå siden jeg ikke har tatt bilde av den, men så klart skal dere få se ordentlig bilder senere! Etter vi hadde snakket litt med paret kommer det en ny Norsk gruppe inn. Hva skjer med å møte Norske folk? Haha. Etter vi hadde tatovert oss hilste vi på noen venner av meg. Vi kjørte  også segway! Det blir jeg aldri lei! En segway står øverst på ønskelisten!

Ser veldig lite ut fra ute, men veldig stort når du kommer helt inn! Hun som tatoverte oss var så utrolig pen. Stirret på henne i skjul og var så missunelig. Haha hun brukte ikke noe sminke en gang. Det er noen jenter som har det!

Klar for avreise

God dag! Da er dagen her! I dag drar vi til Praha! I øyeblikket sitter vi på Gardermoen og venter på å få slippe inn på flyet. Merkelig at det er så mange jeg kjenner som skal ut å fly akkurat i dag. Møtte Torgeir, min gode kamerat her. I natt har det ikke blitt nok søvn på meg, iallefall ikke på Anh. Hun har bare sovet en og en halv time til sammen. Hun startet heller ikke å pakke før i natt, haha. Jeg våknet flere ganger midt på natten og smilte og sa til meg selv "iiih i dag er det avreise til Praha med min beste venn". Herlighet dette blir da supert. Vi har kjøpt 1 kg m&m og litt drikkevarer som vi skal kose oss med på flyet. Vi blogges i Praha mine favorittlesere! WOHOO ♥

Kontrollfreak

Denne turen til Praha blir annerledes enn noen andre turer og ferier jeg har vært på. Kanskje det er derfor jeg gleder meg ekstra mye, hihi. Jeg gleder meg nok mest fordi jeg drar med Anh. Grunnen til at denne turen blir annerledes enn hva jeg har opplevd før er fordi det meste nå er planlagt. Jeg har planlagt dagene fremover for første gang i mitt liv. På alle turene mine som jeg har reist på før, har jeg bare reist. Jeg var og er veldig spontan, hehe, men nå har jeg blitt skikkelig kontrollfreak og vil ha alt på plass. Jeg er også den som alltid vil og må passe på pass/ boardingpass. Når jeg og Ingus dro til Praha nå forrige gang ble han smålei av at jeg skulle ha orden og styr på alt, så han ville passe på sine egne ting. 1. Når vi skulle gjennom sikkerhetskontrollen hadde han allerede mistet boardingpasset sitt. Det ble en del styr og han mistet nesten flyet. 2. Når vi kom til Praha hadde han klart og rote bort passet sitt. Når jeg er på farten (spesielt med Ingus!) bare MÅ jeg passe på tingene til reisefølget mitt. Orden og styr må jeg ha! Her er hva jeg har 100% i boks de neste dagene. Det som står her dekker jo ikke hele dagen(e), men jeg kan ikke planlegge minutt for minutt heller. Hehe.

Tenk at dette allerede er i morgen! Kan ikke tro det. Vi begynte med nedtelling fra da vi var på rundt dag 40, og nå er vi på 1! Vi tar toget fra Sarpsborg 12:24 og flytog videre kl 14. Flyet vårt går 16:45 og da rekker jeg å oppdatere bloggen på Gardermoen også. Har beregnet tid til det, hehe viktig. Vi er fremme i Praha 18:45 og da regner jeg med vi er på hotellet rundt 19:30. Når vi kommer inn hotellinngangen sitter det nok to gladgutter og venter på oss, Thomas og Marek. De begger jobber på hotellet vi skal bo på, Falkensteiner. Jeg møtte dem første gangen jeg dro til Praha og det fine er at de begge er ferdig på jobb når vi kommer. Thomas har dere sett på bloggen før. Blant annet i innlegget (HER) hvor vi leide trøbåt. Super grei og flott fyr som jeg gleder meg til å gi en stor klem til! Jeg og Anh er sikkert veldig sultne når vi kommer, så Thomas skal ta oss med til et skikkelig tjekkisk sted hvor vi får ordentlig tjekkisk mat og (GOD) øl. Etterpå er det festlighetene som står for tur. Marek skal ta oss med til favorittklubben sin som jeg har store forventninger til.

Dagen blir helt klart startet med god hotellfrokost. Jeg gleder meg til å spise pannekaker med Nutella. Mm. Falkensteiner har så god frokostbuffet at jeg tror jeg blir nødt til å hamstre med meg mat til rommet. Hihi, jeg tuller ikke. Klokken 12:00 denne dagen har jeg booket tatoveringstime til meg og Anh hos "One Love". Vi skal ta tre (små) vennetatoveringer og det blir nok veldig spennende! Jeg har mailet masse med dem, så alt er klart. Tatoveringssjappen skal nok være veldig bra og ligger midt i sentrum ved Old Time Square. Prisen kommer til å bli 1650 CZK hver for oss som tilsvarer 550 kr. Billig! Resten av dagen kommer til å gå til shopping, spise god mat, sightseeing, kjøre segway på torget, også får jeg høre med Marek og Thomas. Kanskje de er med på å leie en trøbåt igjen. På kvelden blir det nok ut igjen. Party! Kunne virkelig tenkt meg på homseklubben igjen, Friends. Der likte jeg meg skikkelig og fikk meg mange nye homofile venner som jeg må møte en eller annen gang dette oppholdet.

Jeg vet jeg kommer til og glede meg til å våkne hver morgen og tenke "YES, jeg skal få knakende god hotellfrokost i dag også!". Frokost er virkelig det beste måltidet. Det store denne dagen er at jeg har booket en luftballong til oss! Vi skal opp i ballongen rett før solnedgang rundt seks på kvelden. Det vil si vi har masse tid til å gjøre andre ting før det. Når vi skal få denne fantastiske opplevelsen må vi ut av Praha og hele dette ballongopplegget kommer til å ta 4,5 timer. Prisen (pr person) er 5500 CZK som tilsvarer 1833 kr. Jeg bestilte avtale på DENNE SIDEN. Man kan også lese mer om luftballong og hva som følger med i pakken du betaler for. Til nå er jeg veldig fornøyd med servicen. Jeg mailer masse med dem, og få svar med nesten en gang. Vi blir hentet på hotellet vårt 17:30 og da starter eventyret. Du, og du som vi gleder oss! Vi får se om vi er slitne på kvelden, kanskje det blir noe godt i glasset da også og sosialisering.

Rett etter vi er ferdig med hotellfrokosten går vi ned til Old Time Square og til Dlouha 6. Denne dagen har jeg booket fallskjermhopping! DET BLIR AWESOME. Jeg har hoppet fallskjerm før, men gjør det gjerne igjen! Dere kan se bilder fra mitt forrige tandemhopp HER. Det som blir gøy (og billigere) er å hoppe utenfor Norge! Oppmøte 13:15, men da må vi være der 12:45 -en halvtime før. Jeg er så nervøs for og komme for sent til oppmøter. Tanken på at folk må vente på meg er bare helt forferdelig! Da blir det og dra rett etter frokosten har landet i magen. Flyplassen vi skal til ligger utenfor Praha, så hele dette kommer til og ta oss 4-5 timer. Prisen ser dere på bildet, 230 euro (1935 kr). Da inkluderer dette video, bilder, serfikat, t-skjorte, transport OG vi kunne velge noe gratis. Blant annet gullmeny på Hard Rock Café, gratis middag på en Indisk restaurant, øltur, sightseeing i buss hvor du kan gå av og på når du vil og gratis inngang/ drikke til Praha's beste utested. Jeg og Anh valgte gratis middag på en restaurant. Vi skal opp veldig tidlig neste morgen, så om det blir noe klubb på oss denne kvelden vet jeg ikke. Tenk at i Norge betalte jeg 5000 kr for tandemhopp med bilde/ video. Sykt, og se hvor mye mer vi får!

Da er det opp grytidlig! Vi rekker ikke mye av frokosten heller. Denne dagen har jeg booket strikkhopp til oss! Det er noe jeg alltid har hatt lyst til å gjøre og nå skal det endelig skje! YES. Jeg er så spent at det kribler i magen. Det kommer en sjåfør som henter oss på hotellet så tidlig som 09:30 (ja, det er tidlig for oss). Vi må ut av Praha igjen og til Tjekkias høyeste bru som heter Zvikov. Jeg tror vi får mat og drikke der også, yea! Prisen er 3000 CZK (1000 kr) pr person og det hele kommer til og ta 4 timer. Veldig greit! Resten av dagen er ikke planlagt. Det får vi ta på sparket:-) Noe som er helt sikkert på en lørdag er iallefall at det blir fest på kvelden!

Vi blir i Praha til tirsdag 22.07. Akkurat en uke. Vi drar heller ikke før på kvelden som vil si vi har hele dagen på oss. Mer enn dette av aktiviteter har jeg ikke planlagt enda. Jeg vet ikke om jeg vil planlegge så mye mer i detalj eller, fordi jeg liker å være spontan! Det er noe jeg har veldig lyst til -rafting! Jeg har sett litt på tilbudene deres, og det ser veldig bra ut! Anh har veldig lyst til å dra på spa og massasjeting. Spa og massasje er noe jeg hater. Hva slags jente er jeg?! Hahha. Kanskje noen av vennene mine der vil bli med henne. Det skal vi nok få ordnet. Ellers vil jeg gjerne dra til det wanna-be-eiffeltårnet som jeg kaller det. Haha. Første gangen tenkte jeg "wtf eiffeltårnet her?". Ved siden av dette tårnet er det en laaang mur, da tenkte jeg "wtf den kinesiske mur her?". Haha. Det er så mye vi vil gjøre! Resten får vi nok ta på sparket. WÆÆ I MORGEN ER AVREISE! WOHO.

Du kan se mange flere bilder fra turene mine til Praha i egen kategori HER.

One week left

Om nøyaktig en uke på dette tidspunktet sitter jeg og Anh på flyet og koser oss med en drink i hånden. Da setter vi kursen mot Praha! Det kommer til å bli den BESTE uken. Vi har masse planer! Du, og du! Jeg må virkelig lage et innlegg hvor jeg viser dere listen vår. Jeg er allerede så og si ferdigpakket og det kribler i magen bare ved tanken på at jeg skal reise sammen med Anh. Jeg snakket med Ingus i dag og han blir dessverre ikke med oss. Dette er første gangen (utenom min første tur til Praha) jeg reiser på tur uten Ingus! Det blir litt rart, men Ingus drar til Praha igjen i august, kanskje jeg skal slenge meg med? Hihih, vi får se på lønningen. Vi får ta én tur om gangen. Jeg drar forresten til Sarpsborg på lørdag eller søndag. Helst så fort som mulig fordi jeg er desperat etter og få klippet håret kort (kortere). Det kan jeg jo gjøre her også, men jeg vil ikke bruke penger på frisør. Jeg har fortsatt den sure følelsen inni meg da jeg brukte flere tusener på håret mitt når jeg gikk på ungdomsskolen. Nå vil jeg ikke bruke en øre på frisørbesøk. Derfor skal Anh få lov til å klippe meg. Hun har gått frisørlinjen, og det er bra nok for meg. Hehe! Vi skal også på linseshopping. Jeg skal kjøpe meg tre-toners blå linser. Jeg kommer til å bli helt ny den neste uken: Ny på håret, blå øyner og tatovering. Ja, dere leste riktig! Mer om det blir det skrevet om senere. PS: Ikke si noe til mamma da.

Bilder

Ingus koser seg med en ananas cocktail på TGIF.

Min favorittmat. Jack Daniels Ribs, mmm så godt! Sausen spesielt er helt himmelsk. Blir glad av å tenke på så god mat som dette, haha!

På tur til båtturen som vi hadde.

Fine bygninger å se overalt.

Max.

Ble visst litt brune etter to timer med stekende sol på trøbåten. Hehe!

Segway sightseeing opp til Katedralen. Vi bare suste forbi alle som måtte opp den bratte bakken!

Forspiel hos oss før vi skulle ut. Ingus mente at Thomas måtte lukte mer som han, så han sprayet han inn i Chanel parfyme.

Søte gutter! I bakgrunnen sitter Carlos som er kameraten til Ingus. De har kjent hverandre i flere år. Han var veldig grei og masse bilder knipset han også! Ingus og Carlos ville på homse-strippeklubb. Thomas følte seg ikke heeelt komfertabel når han fikk høre at jeg ville dra han med dit. Vi gjorde en deal. Jeg ble først med på middag med hotell-crewet hans, og han ble med meg på strippeklubb etterpå. Det var forresten veldig koselige folk på middagen som jeg gleder meg til å se igjen i juli. Jeg brukte hele kvelden til og manne han opp til å dra på homse-strippeklubben som heter "Escape" hvor vi skulle møte Ingus og Carlos. Jeg kommer til inngangen og får øye på Ingus, Carlos og får tittet på stripperne mindre enn et øyeblikk. To store karer blokker utsikten og smeller igjen døra for meg "-NO GIRLS ALLOWED" sier han ene strengt og sørger for at jeg kommer meg ut fra klubben.

Dette husker jeg veldig godt. Første gangen vi møtte Max! Vi sto utenfor NewYorker og plutselig kom Max. Det sa klikk og de var plutselig et radarpar.

Vi slapper av på hotellrommet før kveldens festligheter førte oss til klubben, Friends. Også en homseklubb. Der skal jeg love dere jeg hadde det gøy! Danset og sang hele kvelden!

Siden Max og Ingus ble så knyttet til hverandre måtte jeg også skaffe meg nye venner. Haha! MEN jeg ble invitert på ishockey-fest av mine venner på TGIF. Det sa jeg så klart ja til. Mange skulle dit. På kvelden var vi på Tony's bar. Nachspiel var hos meg og Ingus. Med oss er det alltid party til solen står opp. Når klokken nærmet seg 10 var vi alle utslitte, men jeg hadde ikke tid til å sove da! Det var rett i dusjen, male ansiktet på nytt og ut av hotellet for og få noe ut av dagen. Når jeg var i Praha kunne det godt gå 48t før jeg faktisk gikk og la meg. Ikke rart jeg sov mer enn 24t når jeg kom tilbake til Norge igjen.

Bartenderen vår! Det og ha en bartender på fest er ikke dumt!

David syns det var såå gøy og leke med extensions clipsa mine. Hehe.

Segway

Kjøre fort gjennom Praha's gater med vind i håret på segway er bare helt magisk. Jeg elsker det! Jeg elsker segway. Jeg kunne kjørt på disse to hjulene hele dagen om det ikke var for at det kostet penger. Eller jeg og Veli, som er guiden vår på bildene har blitt så gode venner. Om jeg vil kan jeg kjøre gratis, men da må jeg vente til han er ferdig på jobb. Det vil si at det er mørkt og jeg får ikke sol. Om dere får sjangsen vil jeg anbefale dere å hive dere på en segway. Det er så gøy. Tenk og ha en sånn hjemme, det hadde jeg ikke hatt noe imot! Noen iphone-bilder:

Jeg og Ingus på tur opp til Katedralen. Det er en tur på 2 timer som vi betalte 1400 CZK for om jeg ikke husker feil. Ca 470 NOK.

Jeg og Aebykier på en tur som kun varte 1 time. Da kjørte vi rundt elven, ved Karlsbroen og parken. Vi betalte 1000 CZK (Ca 330 NOK)

Første gang jeg hivde meg på. Litt skummelt husker jeg. Det kan man se på beina mine, haha. Det var jo kjempe enkelt bare man lærte teknikken.

Meg og Veli. Snille og stakkar Veli... nå må du begynne å bli lei og alltid ta meg med på disse segway-turene. Haha. Du blir ikke kvitt meg så lett fordi jeg kommer tilbake neste måned!

Videoklipp fra Praha mai 2014

Her er noen videoklipp fra denne turen til Praha. Det var mye jeg ikke fikk filmet fordi jeg var så opptatt med og ha det gøy! Foreksempel skulle jeg gjerne filmet da vi danset og sang på homsebaren. Fy søren så gøy som jeg hadde det da har jeg ikke hatt på lenge. Veldig fin tur, og jeg skal faktisk ta meg enda en tur til Praha med Anh i juli. Det er så lenge til, men det er vel bra og ha noe å se frem til. Egentlig ikke når det er så lenge til! Åh, jeg er så misunnelig på Ingus som drar til Praha igjen allerede på fredag. Skulle gjerne blitt med, men jeg har ikke fått lønning enda. Jaja, jeg gleder meg masse til juli iallefall. Da har jeg faktisk en måned fri fra jobben siden sjefen min drar til Kina og stenger restauranten. Håper dere liker videoen ♥

Trykk på "HD" for å se i bedre kvalitet.

Trøbåt i solskinnsværet

Når vi var i Praha gjorde vi noe som var så koselig! Vi leide oss trøbåt for to timer. Vi kjøpte inn godt å drikke på og koste oss skikkelig på vannet med stekende sol på himmelen. Musikk hadde vi med oss også. Det var meg, Ingus, Thomas og Max. Jeg må jo fortelle dere at Ingus fant kjærligheten i denne byen! Han møtte Max den andre dagen vi var der. Det sa klikk og det var så nære hverandre som det kunne gå an. Kjærlighet ved første blikk. Søtt! Siden de to ble så avhengige av hverandre gikk jeg mye alene, men det gjorde meg ingenting! Man møter mange flere folk når man reiser alene. Fikk meg mange nye venner, så plutselig var jeg ikke så alene likevell.

Ingus

Når noen holdt på å kjøre på oss, eller omvendt ropte Ingus:-  iceberg, iceberg, iceberg, iceberg!!!

The Dancing House.

Thomas og Ingus

Karlsbroen

Kos!

Vi hadde kappløp med disse folkene her. Hahha, som vi lo, og så gøy som vi hadde det.

Max. Han hadde forresten bursdag i går, så gratulerer med overstått!

Seks fine dager i Praha

Hallo! Går det bra med dere? Begynner å bli en stund siden jeg oppdaterte bloggen sist. Jeg har hatt det SÅ bra i Praha. Virkelig! Seks dager gikk så fort. Vi var super heldige med været. Knall sol hver dag utenom den siste dagen. Er det ikke typisk? Jeg hadde planer om å spare det beste til slutt. Nemlig -fallskjermhopping. Jeg kom dit og da sa de at de ikke kunne ta meg med på noe tandemhopping for det kom til å bli storm snart. Ble litt lei meg da, men da ble pengene brukt til shopping med kameraten min, Thomas istedenfor.

Se hvem jeg møtte på Gardermoen! Zia! Vi hoppet av glede når vi så hverandre. Vi bestilte frappe og snakket litt gossip om hva som har skjedd i det siste. Hihi, det var koselig. Vi har faktisk til og med samme favorittfrappe som vi begge alltid bestiller. Tilfeldig!

Her tuller vi rundt! Hehe.

Jeg og Ingus var egentlig litt trøtte siden vi ikke hadde sovet noe. Vi har egentlig nesten ikke sovet noe gjennom hele turen. Jeg har vært oppe 48t om gangen også sovet, og når jeg hadde sovet og fått litt søvn var jeg oppe 48t igjen... og slik gikk det. Skjønner ikke hvordan jeg klarte det. Vel.. Ingus sin hemmelighet er -vodka! Hahah. Når jeg kom hjem i går ettermiddag sloknet jeg med en gang og har nå fått 20t søvn. Det var deilig. Da blir jeg frisk og våken til jobben etterpå.

Her er litt av hotellrommet vårt. ROSA. Hotellet vårt het PurPur. Vi hadde også en seng til. Jeg likte veldig godt speilet som dekket hele veggen på badet. Da slapp jeg og Ingus å krangle om plassen når vi skulle sminke eller fikse håret vårt. Haha. God plass var det på rommet også. Vi hadde også kjøkken med alt av utstyr vi trengte (utenom vinåpner!!). Jeg kommer ikke til å bo på samme hotell igjen. For det første: DET VAR ALT FOR VARMT INNE DER. Vi prøvde alt mulig, det var umulig og få det kaldt. 30ºc hadde vi inne der. Servicen var helt OK. Noen av tingene var ødelagte, blant annet dusjen, men den fungerte så klart. Det var bare at noen deler falt av når jeg sto der, haha. Ingus og jeg var heller ikke fornøyde med lyset som var på badet. Veldig dårlig lys å stelle seg til! Til slutt nøkkelen. Vi hadde ikke kort, men nøkkel med en diger nøkkelring på. Det var ikke det mest praktiske for oss, men nå er det nok klaging! Neida, det er ikke klaging, bare litt konstruktiv kritikk.

På flyplassen ville kameraten min, Thomas komme å hente oss! Thomas er en hærlig fyr jeg møtte forrige gang jeg var i Praha. Han kom å møtte oss med stort smil, klem og iskald Kozel øl til oss. Det var snilt gjort som vi satte veldig pris på. Før han kjørte oss til hotellet ville han ta oss med til et utsiktspunkt som var like i nærheten. Jeg elsker steder med fin utsikt!

Flybilletter og hotell i boks!

For en fantastisk morgen! Mamma laget en god frokost og lønningen var kommet på konto. Ingus våknet før meg i dag, men jeg spratt opp med en gang!

Meg: I DAG FÅR JEG LØNNING!! La oss bestille flybilletter!!
Ingus: YEEY!!

Så nå har vi både flybilletter og hotell i boks som jeg har betalt for. Jeg skal til Praha igjen! Jeg gleder meg mer enn noensinne. Vi gikk for hotell PurPur som ligger i sentrum og er veldig... rosa. Hehe. Rosa er favorittfargen til både meg og Ingus. Jeg hadde egentlig planer om å være på samme hotell som forrige gang jeg reiste, Falkensteiner. Akkurat nå var det litt dyrere enn forrige gang, så den snille resepsjonisten jeg ble kjent med forrige gang anbefalte noen andre hotell til oss. Pluss at han vil henge med oss når vi er der, og det er visse regler om han skal jobbe på hotellet vi er på. Jeg er så glad for å bli kjent med lokalfolk. Foreksempel når vi tok taxi fra flyplassen og inn til sentrum så betalte jeg 700 CZK. Det fortalte jeg til en lokalperson jeg ble kjent med og han sa jeg hadde blitt lurt. Snill som han var ordnet han taxi til meg og Aebykier når vi skulle tilbake til flyplassen. Da betalte vi kun 3-400 CZK. Det er en veldig ekkel følelse av å bli lurt slik av både folkene på flyplassen og taxisjåføren. Jeg syns dette ble en veldig billig tur for én uke. For fly og hotell kostet det ca 2500 kr hver for meg og Ingus med frokost. Vi drar mandag den 19 og blir der én uke. 10 dager til, WOHO!

Greate life in Prague

Innkjøp fra Praha

Denne buksa kjøpte jeg kun for å bruke på jobben. Den sitter veldig bra på og er så behagelig å jobbe i. Jeg brukte den både fredag og den mest travle dagen vår som er søndag. Føltes ut som å gå i pysjbukse. Super deilig. Jeg bruker den sammen med en hvit skjorte. Jeg så noe i butikken som hadde vært dritkult. Svart vest over. Da hadde jeg blitt skikkelig servitrise, haha. Hadde det ikke vært for at de ikke var igjen min størrelse hadde jeg så klart kjøpt en!

Alltid i mine innkjøpsinnlegg pleier jeg å skrive hvor det jeg kjøper er fra og pris. Det husker jeg dessverre ikke. Jeg brukte nesten alt jeg kjøpte når jeg var der, så prislappen ble revet av.

Kjøpte også denne hunden som jeg tok med til Norge. Hihi, neida. Leo titter alltid på meg når jeg står der med kameraet og knipser bilder.

Jeg kjøpte også denne blomsterkransen som jeg ble helt forelsket i. Elsker den. Elsker fargene. MEN HVOR ER DEN? Jeg husker ikke hvor jeg la den, men jeg husker jeg hadde den i vesken når jeg var på flyplassen. Viss jeg ikke finner den, kommer jeg til å kjøpe en helt lik når jeg drar dit senere denne måneden. Jeg fant forresten en butikk med kun blomsterkranser. Da var jeg i himmelen. Åhh! Jeg kjøpte også noen basic plagg.

Fasiten?

Heihei! Jeg har lagt meg i sengen med Leo etter noen timer på jobb. Det er alltid en deilig følelse! Jeg har bestemt meg for en ting. Jeg skal ikke bruke lønningen og tipsen min på noe annet enn reising og så klart oppholdet på reisene jeg skal på. Jeg har igjen noen måneder med fri før det er tilbake på skolebenken, så nå må jeg utnytte tiden!

Noe jeg har sett på internett er slike folk som på bildet. En som holder en stokk, og en over som "svever" bare ved å holde i stokken. Jeg skjønner ikke. På internett har jeg alltid trodd det var juks, men når jeg så dette i gatene i Praha måtte jeg gå 360 grader rundt for å se ekstra nøye etter. Jeg skjønner bare ikke. Jeg er så mind fucked! Noen som vet hvordan dette gjøres? En fasit må det jo være.

Nå skal jeg se en av favoritt disneyfilmene mine, Sjønnheten og udyret. Har jo nettopp vært i Praha, så da må jeg jo se den. Jeg har nerdet litt rund og produsentene dro masse til Praha for å finne inspirasjon. Nå i ettertid når jeg tenker over det gotiske designet på slottet i filmen, så ser jeg hvor de har funnet insipirasjonen fra!

Ice cream

Ved siden av Karlsbroen og bare noen få meter inn i gågaten befant verdens beste isbutikk seg! I følge meg iallefall. En iskrembutikk på to etasjer. Jeg har ikke smakt noe så godt på lenge! Det er så typisk at jeg ikke husker hva den heter, men jeg vet hvor den ligger, så dit skal jeg igjen! De som jobbet der var så snille og søte også. Det var så godt og jeg vil bare smake på hele menyen. Mmm!

Han mannen i bakgrunnen var så irriterende! Jeg og Aebykier satt og hadde det så morsomt mens vi snakket og lo. Han satt der hele tiden i telefonen sin og snakket så høyt. HVER DAG. Han jobbet der, så skjønner ikke hvorfor han ikke kunne sitte på kontoret sitt og nærmest rope i telefonen. Det var så morsomt når Aebykier skulle på do, så kom han ut fra en dør rett forran henne. Hun ble så skremt at hun ropte og hoppet 10 cm opp fra gulvet. Da skal jeg love dere jeg lo! Haha.

Dette var nok favoritten. Jeg kan ikke beskrive hvor godt det var! I bunnen er det brownies. Mmmm! ♥

Nå skal jeg fortelle dere noe. Hver dag, utenom den siste dagen spiste vi alltid på TGI Fridays rundt 11 på kvelden. Første kvelden var de så koselige og snille. Smilte og snakket med oss. Vi fikk veldig bra service. Når vi hadde drukket opp øllen vår, så kom de med en gang og lurte på om vi ville ha en til eller en cocktail. Når vi hadde spist opp maten vår så kom de med en gang og lurte på om vi ville ha dessert. Rett før kjøkkenet stengte lurte de på om vi skulle ha noe mer å spise før de. Som sagt, veldig bra service som vi begge var fornøyde med. MEN jeg og Aebykier ga ikke tips. Vi ble enige om og kun gi tips til små steder og hotellet vårt. Andre dagen vi var tilbake på TGIF, så fikk vi delvis bra service. Tredjedagen derimot. Det var noe helt annet enn det vi fikk første dagen. De kom ikke bort når vi prøvde og få kontakt med dem, og alt var motsatt enn det vi fikk før. De overså oss, men det værste med det hele var at vi ikke fikk brownies desserten vår!! Det var dråpen! Gi oss dårlig service, men når det kommer til dessert (og spesielt brownies) da tuller man ikke med meg og Aebykier! Tydeligvis hadde de stengt kjøkkenet da, men kjøkkenet var jo ikke stengt på den tiden alle de andre dagene. De andre dagene spurte de også pent om vi skulle ha noe før kjøkkenet stengte. Jaja, da måtte vi lete etter et annet sted som kunne gi oss brownies!

Det er ikke den TGIF som er på bildet vi spiste på. Der vi spiste ligger i en annen gate.

Karlsbroen

Litt nerdie facts: Karlsbroen er en bro over elven Vltava i Praha. Den ble bygget under Karl IVs regjeringstid. Bygget ble påbegynt i 1357 som erstatning for den eldre Judith-broen som ble ødelagt under flommen i 1342.

Veldig fin bro! Masse rart å høre og se. Det var en gruppe eldre folk som spilte musikk og det sto noen få folk rundt. 20 meter unna sto det noen kjekke ungutter og spilte fele og trommer. Kjekke var det også! Tror dere det sto en haug med jenter rundt dem eller? JADA... og jeg var en av dem. Haha, men det var så bra liv! Folk hoppet, danset og sang!

Paret til min venstre side. Haha!

Her har dere de litt eldre folka som spilte. Jeg ble helt betatt og smeltet når jeg så de unge gutta spille fele og danse i samme slengen. Ble så revet med at jeg glemte å ta bilde av dem..men, men!

Bildene under her er fra en annen dag. Litt dårlige vær hadde vi da, men været endrer seg så fort. Det kan regne i et kvarter også kommer solen frem igjen.

Aebykier.

Never doing this again!

Jeg har alltid hatt lyst til å prøve slik fiskespa. Du setter føttene dine i akvariet og fiskene kommer å "spiser" deg. I Praha gikk vi på thaispa og prøvde det ut. Det kostet 600 CZK for 25 min som er 200 kr. Jeg er verdens mest kilene person! Først skulle en dame vaske føttene våre og jeg sprellet som en fisk bare hun tok på dem. Hun var litt skeptisk til meg da. Først skulle vi sette hælene våre ned i vannet for at det skulle være en forsiktig start. Jeg og Aebykier skrek, hylte og lo fordi det var så ubehagelig! Det var veldig viktig at vi var helt rolig med føttene i vannet og ikke beveget på dem. Så puttet vi hele foten ned i vannet og jeg SKREK. Nesten alle fiskene kom til meg og det kilte så. Det var ren tortur!! De første fem minuttene var helt forferdelig og vi holdt oss for munnen. Aebykier syns det ble helt OK etter hvert, men det var fordi hun ikke hadde så mange fisker! Jeg derimot hadde mange fler fisker enn henne og det kilte som bare det. Tror dere jeg klarte å sitte der i 25 minutter eller? NEI.

Se! Jeg skjønner ikke... hvorfor kommer alle fiskene til meg. Jeg prøvde å sette meg nærmere og nærmere Aebykier i håp om at noen skulle gå over til henne. Funket ikke.

Jaja... men nå har jeg iallefall prøvd det.

En ting er sikkert -jeg skal ALDRI gjøre det igjen!

Praha

Praha, Praha, Praha.... jeg er forelsket i denne byen! Masse fint og se. Mye er gammelt og det fascinerer meg, men jeg er ikke den som interesserer meg for historier. Historier er sovemusikk for meg, men jeg er veldig glad i å se! Det syns jeg er supert. Jeg var veldig spent på hvordan det var å dra på tur med Aebykier. Vi er søskenbarn og står veldig nær hverandre, men vi er stikk satt motsatte. Vi har veldig lite til felles. Det eneste vi har til felles er mat og disneymusikk. Hun liker historier, museer, fakta, gåturer, bøker... og alt annet som interesserer meg veldig lite. Vi hadde noen uenigheter, men vi kom overens og hadde en fin tur. Siden jeg dro med Aebykier som har litt andre interesser enn meg, så fikk ikke jeg gjort alt jeg hadde på listen. DERFOR blir det ny tur til Praha den 19.mai med Ingus. Han kommer og skal bo hos meg en liten stund fra onsdag neste uke. Da har vi mye å planlegge. Jeg har en hovedting som Ingus skal få bli med på -fallskjermhopping. ÅH, det blir supert!

Jeg har hatt en veldig fin og rolig tur med Aebykier. Her er noen (mange) bilder av den vakre byen!

Segway! Vi var også med på en slik tur. DET VAR SÅ GØY!

Katedralen.

God morgen Norge!

God morgen fine Norge! I dag kommer til å bli en fin dag. Jeg bare vet det! Jeg sitter på Gardermoen nå og venter på Aebykier. Jeg har nettopp hentet billettene våre og vi hadde planer om å møtes klokken syv her. Vi skal gå på flyet klokken ni, og nå i dette sekund fikk jeg melding av henne hvor det sto hun hadde mistet flytoget sitt og blir forsinket. Hva kan jeg si? Det er så typisk Aebykier!! MEN hun har tydeligvis med mat til meg, kylling i karri. Da ble alt mye bedre. Haha! Jeg kan ikke vente med å komme til Praha! Jeg begynner egentlig å bli trøtt. Faktisk, så har jeg ikke sovet ordentlig på 48 timer.
Vi dro til Danmark på torsdag. Da festet vi hele natten og hadde det kjempe gøy. Festlighetene ga seg ikke før klokken 8-9 på morgen for meg. DFDS-båten har regelen om at man ut av båten når den kommer i kai i København. I går når jeg postet innlegget om tivoliet i København var jeg ikke med på noen av bildene. Det var fordi... jeg ikke var der. Når jeg først hadde sovnet så var det umulig og få liv i meg. Når jeg våknet neste dag og turen gikk til Norge igjen, så var det nye festligheter som sto for tur. Herlighet så gøy vi hadde det! Da ble det null søvn før vi kom til Norge.
Når vi kom i land tok vi toget hjem, og da løpte jeg inn døren, hivde på meg jobbuniform og dro rett på jobb. I går jobbet jeg også, deretter var det mamma sitt 40-årsselskap. Deretter dro jeg på besøk til naboene våre på kvelden. Midt på natten pakket jeg kofferten min på nytt og tok toget hit til Gardermoen. Hvor jeg sitter nå. Er det noe rart jeg begynner å bli trøtt? Haha. Det har jeg ikke tid til nå. Jeg har en hel dag i Praha forran meg! Dette blir så gøy, og nå ser jeg virkelig frem til at Aebykier kommer med mat til meg. Folkens? Vi blogges i Praha da ♥

HA EN NYDELIG DAG DERE OGSÅ!

Lykkelig! Jeg sminket meg på toget og nå ser jeg at det ikke ble noe særlig pent. Lyset var jo av og folk sov. Den unnskyldningen får duge:)

2017
Januar, Februar, Mars, April, Mai, Juni, Juli, August, September, Oktober, November, Desember

2016

2015
April, Juni, Juli, August, September, Oktober, November, Desember

2014

2013

2012

2011

2010
Mai, Juni, Juli, August, September, Oktober, November, Desember.