Boracay: Ariel’s point

Turen vår til Ariel’s Point skreddersydde vi selv siden Shangri-La hotellet ikke ville hjelpe oss med det. Vi dro som tidligere skrevet inn til byen og kom i kontakt med en lokalperson. Vi leide egen båt, kjøpte oss en pose med øl og fikk med oss en guide. Guiden var langt i fra en “seriøs guide”, men mer som en kompis som slengte seg med:-D Vi spanderte øl på han og stemningen ble tipp, topp!! Noe som er typisk oss er og dra til nærmeste butikk for og kjøpe det vi trenger. Det fikk vi ikke lov av guiden vår. Han ville heller ta oss med noe kvartal dit, en gate bort, noen kvartaler til hit og dit for å vise oss den billigste butikken. Veldig snilt gjort! Vi hadde det så gøy med han! 

White Beach♥ Fra her tok vi båten vi leide over til Ariel’s Point.

Når vi gikk av båten gikk vi rett inn i en gråtte. Det var så kult og se. Jeg tenkte ikke på å ta bilder, men jeg filmet det med GoPro-kameraet. Det var trapp i fjellene, og på toppen var det sitteplasser og bar. Dette skiltet møtte oss. Jeg digger det! Det burde så absolutt være noen av disse i Norge også 😉

Når vi betalte inngangen kunne vi få så mye drikke vi ville. Så mye øl og cocktails vi klarte! Vi betalte 2000 peso pr person for å komme inn. Ca 350 kr. Det er egentlig ikke så ille pris om man skal være der hele dagen og drikke så mye man vil. For oss som kom ganske sent, ble det mye.. Vi hadde ikke gjort noe research så vi hadde ikke peiling på åpning/ stengetider. Hehe, lurt å vite til neste gang. Vi trodde aldri det kom til å koste så mye, så det var vi ikke forberedt på i det hele tatt. Heldigvis var guiden vår veldig snill og lånte oss penger, siden vi ikke hadde nok kontanter selv. Hehe. 

Noe jeg egentlig burde skrive i øverste del av innlegget er at Ariel’s Point er kjent for cliff diving. Nå husker jeg ikke hva cliff diving heter på norsk en gang. Haha, er det mulig. Man kunne hoppe fra 5m, 8m og 15m. 15m er så jævlig mye høyere enn det ser ut på bildet! Med en gang jeg så hvor høyt 15m egentlig var sa jeg til meg selv “nope, nope, der skal jeg IKKE hoppe i fra… kommer ikke på tale!”. Vi hoppet først fra 5m, og bare der fikk jeg litt sånn vondt inni meg fordi det var høyt. Det gikk bra. Etterpå var det 8m og da sto jeg der LENGE og så ned. Det er jo det værste man kan gjøre! Det var helt forferdelig. Når jeg landet svei det også litt under fotbladene. Men… jeg måtte jo prøve 15m også…. trossalt gjorde S det, da måtte jeg også. Ellers hadde jeg blitt pingle. En ting var i alle fall sikkert nå -jeg skal IKKE stå der i 10 min å bare se ned. Det blir å hoppe med en gang, ellers så blir det ikke noe! Mens S skulle hoppe tenkte han at han måtte hoppe så langt som mulig ut så han ikke traff kanten. Når jeg skulle hoppe tenkte jeg: OK, jeg må gjøre dette. Jeg har trossalt betalt så mye for inngangen. Haha. 

Her er det også muligheter for å padle kajakk. Vi gjorde ikke det fordi vi gjorde det på Pearl Farm + vi hadde heller ikke tid til det.

Siden vi leide båt selv, fikk vi en privat båttur og sightseeing.

 

Jepp, jeg tror jeg ble hørt til alle øyer i nærheten. Dette er fra 15m. Jeg må si det har vært så deilig og hatt vippeextensions på ferie. Jeg har ikke hatt behov for å sminke meg, og det er digg! På facebook er jeg venn med damen som fikser vippene mine (jeg har full tillit til henne<3). På facebook har jeg også postet denne videoen, og det tok ikke lang før jeg fikk meldingen “pass på vippene!!!”. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg