Shangri-La: Boracay’s mest eksklusive hotell

På eventyrferien vår til Boracay bodde vi på to hoteller. Hovedsakelig fordi hotellet vi hadde mest lyst til å bo på var så dyrt at prisen for 4 netter ga oss totalt bakoversveis. Hotellet vi tilbringte to av nettene på heter Shangri-La og er Boracay’s dyreste og mest eksklusive 5-stjernes hotell. Det var virkelig en opplevelse å bo der. De var helt vilt -på så mange måter -ikke minst STORT. Jeg skrev i dette blogginnlegget om mine skyhøye forventninger. Jeg skrev i innlegget at dette hotellet kom til å ta kaka, men… helt ærlig tok det bare et stykke av kaken. Med alle ryktene, tilbakemeldingene og bildene jeg hadde sett hadde jeg nok dannet meg en litt for stor forventning. Jeg har absolutt ikke mye dårlig å si om hotellet, men… det er en hendelse som trekker hotellet ned til 4 stjerner for meg.

Shangri-La har den mest behagelige innsjekken jeg har opplevd. Når vi ankom Shangri-La med hotelltransport fra vårt forrige hotell sto det klar en gjeng til å ta oss i mot. Fra der tok de bagasjen vår mens vi ble vist til resepsjonen. Der fikk vi velkomstdrink med en gang mens vi slappet av i den deilige store sofaen. Resepsjonisten satte seg ned mes oss i sofaen og hele innsjekken foregikk der. Vi oppgraderte rommet vårt og hun ble med oss til rommet og viste oss hvor alt var. Yoga/ cardio/ aerobic, kajakk, snorkle -timer (og mye mer) var også inkludert i prisen.

Hotellet var så enormt stort. Kanskje det største jeg har bodd på. Vanligvis er jeg mest glad i små, koselige, moderne hoteller. Av og til syns jeg det kan bli litt rotete når det er så stort. Det er litt smak og behag, men det er vanskelig å få alt like bra når det er så stort. Mens vi holdt på med utforskningen vår ble vi sultne og måtte prøve ut ene restauranten på hotellet hvor det var mye lunsjmat. Alt på hotellet man kjøpte ekstra var veldig dyrt til å være Filippinene. Mat/ drikke f.eks. Når jeg kjøpte en vanlig cola i kiosken rett ved siden av huset vårt i Davao kostet den 8 peso (ca 1,5 nok). Når jeg kjøpte en vanlig cola her på Shangri-La kostet den 150 peso (ca 26,3 kr). Maten på dette lunsjsrestauranten var jeg ikke imponert over. Jeg bestilte “nybakt foccacia” som var hard og seig å tygge med ikke så veldig god smak heller. Pizzaen var helt OK. Ikke særlig imponert over denne restauranten, men det var flere å velge mellom som var finere. Vi spiste middag på en annen restaurant som tilhørte hotellet. Vi hadde ikke med finstasen vår og S hadde ikke langbukse. Dette ble et problem siden det var kleskode. Det måtte til noen telefonsamtaler og spesialgodkjenning fra en manager. Vi bestilte den billigste matretten som var lasagn og det var upåklagelig. Her kom kokken ut i fin uniform for å snakke med gjestene om maten. Han gjorde ikke det med oss da, hehe. Jeg føler kanskje det var fordi vi var paret som ikke var finest kledd + at vi bestilte det billigste (som var dyrt likevel).

Rommet var veldig fint, men det var ikke nytt og moderne. Når hotellet åpnet dørene for første gang kan jeg tenke meg at dette var meningsløst fint. Skal et hotell få 5 stjerner fra meg er det nødt til å være disse to tingene bl.a -moderne og nytt.

I parken på hotellet var det plassert senger og luftputer rundt omkring på plenen. Sengene var møkkete, så de ville vi ikke ligge på..

Hotellet hadde sin egen veldig fin privatstrand. Dette var +, men her var det alltid brudepar som hadde photoshoot. Gikk man litt utenfor var det mye spennende å oppdage. Hinder du måtte klatre under for å komme til neste strand osv 😀

Jeg er så glad for at vi valgte dette hotellet. Det er jo skikkelig insane fint! Det minner meg om hotellet jeg og S var på i Gran Canaria fo

Kveldstur på stranden med min kjære <3

Denne hotellfrokosten er virkelig den beste jeg har smakt i hele mitt liv! Dette var virkelig noe for seg selv. Her var det en egen stooor sushibar, 15-20 deilige filippinske retter. noodlebar, veganskbar, pizzahjørne, stor vegg full av donuts, iskrembar og de hadde absolutt ALT. Må ikke glemme den gode ferskpresset juicen og det store utvalget av fersk tropisk frukt <3mango<3.

Viss du planlegger en overnatting på Shangri-La anbefaler jeg at du koster på deg noen hundrelapper for en fin utsikt fra rommet. Se på utsikten vår!

Lekerommet på hotellet var ikke noe småtterier. Det var et helt lekeland med flere store sklier. Det er absolutt fint og ha med barn hit. Basketball-maskiner, air hockey, ping pong, biljard eget playstation/ x-box/ wii -rom var det her også for gratis bruk (bortsett fra sistnevnte). Vi hadde mye gøy!!

Vi var vitne til noe bryllupsgreier på stranden…. og jeg fikk ikke akkurat noe mindre lyst til å ha et tropisk beach-bryllup!!

Boracay er delt i 3 stasjoner. Shangri-La er stasjon 1, utenfor sentrum i et rolig område. Viss vi ville inn i byen var ikke det noe problem. Hotellet kjørte oss til byen om vi ønsket det. Vi måtte forholde oss til noen tider, men de kjørte en gang i timen på dagen og på kvelden var det hver halvtime.
Når vi skulle til flyplassen igjen ble vi kjørt med hotellet sin speedbåt som gikk hver time. Vi var ikke de eneste som skulle på båten. Ordningen der syns jeg var litt kaotisk og vi ble 20 min forsinket.

Det er fortsatt en hendelse som skjedde på hotellet som trekker alt ned. Jeg syns det fortjener et eget innlegg, så det kommer ganske snart!