Jeg har gruet meg lenge til 1. desember

 

1. desember er en dato mange gleder seg til. Jeg har gjort det hvert år selv. I år ble det bestemt at Melinda skal begynne i barnehagen 1. desember (i dag). Ja vi har hatt første barnehagedag i dag! Dette har jeg gruet meg vondt til en god stund nå. Det er ikke 1% av meg som er litt klar for å sende vår bitte lille jente i en barnehage. Men.. det kommer jeg heller aldri til å bli. I dag var første dag og da var både jeg og S med. I morgen er hennes andre dag og da skal jeg være med, og på mandag skal jeg være med. Vi fikk 100% plass til henne… selv om en liten (ok stor) del av meg håpet på at vi ikke skulle få full plass. 
Melinda har slitt litt med søvnen i det siste, så hun var ikke på sin tipp-topp-form i dag, men det gikk veldig bra. Melinda elsker masse barn og hun har ikke et sekund å kaste bort på søvn når det skjer så masse rundt henne. Hun lekte med barna og spiste lunch sammen med dem i dag. Selv om vi har fått 100% plass er jeg ganske sikker på at det er noe vi ikke kommer til å benytte oss av. Det er ikke slik at hun må være der hver dag, eller en hel dag. Litt kjipt siden vi betaler for det. Det at hun skal være der fra tidlig på morgen til 17 hver dag syns jeg ikke noe om når hun bare er 1 år. Det beste for Melinda er å være mye sammen med mammaen og pappaen sin -ikke være i barnehagen hele tiden. Tror kanskje det er det beste for psyken min også, hehe! 
Jeg tror det skal bli deilig når hun starter ordentlig i barnehagen og rutinene faller på plass. Det tenkte jeg mange ganger forrige uke. Melinda er inne i en litt “vond” periode nå. Jeg og S har fått flashback til kolikktiden. Det er masse skriking/ hyling/ dårlig humør/ søvnproblem og alt som hører de (jævlige) tennene til. Vel nå gjelder det å være sterke sammen, igjen! Så krysser vi fingre og tær for at det snart er over. 

 

Jeg hadde i alle fall ingen planer om og ha adventskalender i år. I fjor kjøpte jeg og S en eller annen godterikalender til hverandre, men vi er så dårlig på å spise det. Det ble til at vi bare glemte av hele kalenderstyret. I år ble vi enige om og ikke ha noe kalender. Før…. før S drar opp denne gullskatten sent i går kveld som bare lyser opp!!! Body Shop sin beste kalender! Jeg har alltid hatt lyst på den, men den har aldri vært aktuell for meg. Wææ jeg kan ikke vente med å åpne luke nr 2! Nei kjære dere… jeg har verdens beste kjæreste!! ♥

5 kommentarer
    1. Hei, hun høres ut som hun vil trives i barnehagen. Mine har begynt litt senere på grunn av at jeg ønsket å være litt lengre sammen med dem, så tok ulønna permisjon et år ekstra, og følte det var rett for oss og har aldri angret på det. Minsten har gått mer i barnehage enn eldstemann, men eldste trivdes aldri så godt i barnehagen, men han har også slitt på skolen, mens minsten har det godt fint med og mange hans venner er fortsatt fra barnehagen hans beste venner i dag, så selv små danner relasjoner som er dype til andre..Jeg synes du skal se på barnehagen som en mulighet. Jeg betalte også for 100 % og benyttet den mindre, men man betaler for at det skal være bemannet i barnehagen, og summen man betaler er jo liten egentlig, så jeg synes du skal se på dette som en gylden mulighet til å bruke plassen som ditt hjerte vil..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg