Det gjorde vondt i mammahjertet

 

Da var vi endelig ferdig med ettårskontrollen til Melinda. Det ble litt stressende for oss. Vi fikk timen for mange måneder siden. Det hadde selvfølgelig vi helt glemt av, men dagen før får man heldigvis en påminnelse på melding. Det siste de sa til oss på helsestasjonen for noen måneder siden var at neste gang vi skulle dit, så hadde de flyttet til et annet sted i byen. Vi dro til den gamle helsestasjon, som jeg kan kalle det nå. Der ble vi møtt av et plakat hvor de sto at de har flyttet. Da ble det plutselig stressende for oss! Vi kom noen minutter for sent til timen vår, men det gikk bra. Mens vi var der, og skulle dra, møtte vi mange stressende mødre som hadde gjort akkurat det samme som oss! En av dem var skikkelig stresset, også fikk hun høre at hun til og med hadde kommet på feil dag! Den er sur! 
 

På ettårskontrollen er både helsesøster og lege tilstede. Her gjorde legen en helsesjekk der han undersøkte Melinda sitt hjerte, lunger, ører, øyne, mage, hofter, øyne og motorikk. Så snakket vi masse selvfølgelig. Alt var helt perfekt med Melinda og hun vokser så fint! Jeg føler meg så heldig at jeg kan ikke sette ord på det. Jeg har et helt friskt barn og hun er verdens vakreste! 
Det jeg har gruet meg skikkelig til på denne kontrollen er vaksine. Jeg hadde en diger klump i halsen når jeg så at helsesøster gjorde klart vaksinen. Melinda satt på fanget mitt, og jeg holdt rundt henne. Det var så vondt for meg. Helsesøster satt forran meg og var klar til å sette sprøyten. Tårene mine fosser ut. Jeg gråter og gråter. Jeg vet det kommer til å gjøre vondt for Melinda. Heldigvis gjør det bare vondt en liten stund. Helsesøster stikker sprøyten og hylet til Melinda kommer. Jeg gråter ENDA mer. Jeg trøster Melinda mens tårene mine fosser ut. Heldigvis har vi med S som trøster oss begge! Huff… jeg ble litt flau etterpå når det var over. Jeg trengte da ikke å gråte SÅ mye forran helsesøster og lege?! Det bare gjorde så utrolig vondt i mammahjertet at jeg hadde null kontroll! Vaksine er viktig, og nå er den tatt. Heldigvis er det lenge til neste gang. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg