Svar på spørsmålene deres

Hvor lenge brukte dere str 50?:)
Det brukte vi en god stund! Jeg har fortsatt noen bodyer i str 50 som vi fortsatt bruker. Nå er det veldig forskjellig på størrelser fra butikk til butikk også. Før jeg fikk Melinda visste jeg meget lite om størrelser når det kom til baby. Jeg visste at 50/ 56 var det minste man kunne finne i vanlige butikker. Klær i disse to størrelsene var det som ble pakket med i sykehusbagen. Hun veide 2946g og var 47 cm når hun ble født. 56 kunne jeg bare glemme og str 50 måtte alt brettes opp, og enda var det stort. Vi brukte iallefall 50 til hun var 6 uker ca før vi begynte med 56. Nå bruker hun 62, men har også noen plagg i str 56 som lever på sine siste dager. Babyer vokser så fort at man rekker ikke og slite ut klærne før de er for små! 

Hadde du sett for deg at det var så fint å bli mamma?
Nei! Jeg visste det kom til å bli fint, men ikke SÅ fint! Starten var hard, det skal jeg innrømme. Melinda hadde masse vondt i magen, skrek og sov veldig lite. Jeg var så utslitt at jeg gikk på autopilot! Helsesøster var bekymret og kom på besøk med jevne mellomrom og vi dit på helsestasjonen. Helsesøster kom med et forslag til S om at han kunne sykemelde seg, så vi ble to. Det ble ikke slik, selv om jeg tror han kunne tenkt seg det. Med en hard start hvor man trodde man skulle bli helt gal var det bare å knipe tennene sammen. Når hun rundet to måneder ble alt myeee bedre. Hun sov mer og hadde ikke mere vondt. Da klarte jeg og slappe av og nyyyte det å være nybakt mor. Det gjør jeg fortsatt<3 Jeg kan ikke ha det bedre enn jeg har det nå! 

Hva er det aller beste med å være mamma?
Det er så mye fint ved å være mamma, dere aner ikke! Nesten så jeg får lyst til å anbefale alle til å bli mamma NÅ så dere får kjenne på følelsen. Hehe, men det blir litt feil på en rar måte. Akkurat nå er hun 12 uker og fire dager. Hun smiler lett bevisst og får flere latterkuler om dagen. Når Melinda ser meg i øynene og smiler (og kanskje ler), da smelter jeg. Åå jeg aner ikke hvorfor, men akkurat nå som jeg skriver om smilet hennes kommer tårene frem i øyekroken. Hun smiler så ofte nå, men det er like vakker hver gang<3 

Hvordan er det å være ung mamma?
Det er veldig flott! Jeg er glad jeg ble en ung mor. Nå som jeg er ung har jeg mer energi og er sprekere enn om jeg hadde vært en eldre mor med en liten baby. Tror jeg da, kanskje jeg tar feil også! Jeg tror jeg blir nærmere Melinda med tanke på aldersforskjellen. Jeg ser allerede for meg når hun blir tenåring, så sitter vi plantet i sofaen sammen og ser på Americas Next Top Model! Hvilken cycle blir det da tro? Cycle 150 med Tyra Banks? Haha.

 

Hvordan går Melinda og Leo sammen?
Leo han er en pingle! Nyfødte spreller med armer og bein. Dette syns Leo var kjempe skummelt i starten. Hver gang jeg prøvde og dytte han til Melinda så han skulle se henne, snudde han fort og hoppet på fanget mitt. Nå har hun ikke fult så mye av disse refleksene, så nå går det bedre. Han tørr og snuse litt på henne. Her om dagen slikket han henne på hånda. Det får han selvfølgelig ikke lov til, men jeg ble overrasket over at han turte. Jeg er ikke bekymret for at han vil skade henne. Leo ville ikke skadet en flue! For 1-2 ukers tid siden var vi på besøk til en venninne av meg som har en baby på litt over 5 mnd. Babyen var veldig interessert i Leo og skulle bare klappe han. I stedenfor tok hun godt tak i pelsen hans og lugget han. Leo gjorde ingenting. Når vi fikk henne til og slippe taket, ble han redd og hoppet på fanget mitt. Stakkar Leo! Det er ikke alle hunder som hadde reagert slik. 

Hvor gamle er dere begge to? deg og S? 🙂
Dette spørsmålet fikk jeg forrige gang også, men valgte og ikke svare på det. Det har dukket opp flere ganger, så nå er det på tide. Jeg er 19 år og S er 12 år eldre enn meg ♥

Hvordan møttes du og S?
Jeg bodde i den fine, dyre leiligheten min i Lillehammer hvor jeg ikke hadde kjøleskap. Jeg spiste veldig lite hjemme i og med at jeg ikke hadde stort utvalg av mat når jeg ikke hadde kjøleskap! En kveld var det nok! Ingus ville spandere mat på meg, så det ble Seven Eleven som var det eneste som hadde åpent. Foran meg i køen sto det en kjekk, ung mann som tydeligvis også var sulten. Han snudde seg bak noen ganger. Til slutt møttes blikkene våre og en av oss sa hei. Fra der ble det startet en samtale og plutselig hadde vi stått i kø i 20 minutter mens folk bare hadde gått forbi oss. Hihi!<3 Etter den dagen var vi sammen så og si hver dag, og vi dro på Europaturer og en sydentur♥ Wips, så ble jeg gravid også♥ 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg