De tre kurvene – stelling

– 28 dager igjen –

Under vasken her hjemme har jeg tre kurver. Det meste er stelleprodukter til babyen, men bittelitt til meg også. Helt bak kurvene ser dere den rosa badebaljen vår fra Stokke. Den tar så liten plass! Dere kan se den i DETTE innlegget. 

♥ Kurv 1: 
– Bleier og enda flere bleier! Man må skifte bleie på nyfødt veldig ofte, så da er det lurt og ha noen på lager. Jeg føler egentlig at jeg ikke har nok, men jeg vet at jeg har nok! Jeg har stappet så mangle bleier jeg klarer ned i en av disse kurvene. De fleste er i str 1, men jeg har også noen i str 2. I tillegg har jeg flere bleier i stellevesken. Jeg har egentlig to bleiepakker til, men de har blitt lagt litt til side på grunn av mangel på plass! Jeg blir stresset av tanken på å gå tom for bleier en sen kveld butikken er stengt! 

♥ Kurv 2: 
– Bodyer i de minste størrelsene x 29
– Badetruse x 2
– Flytende tøyvaskemiddel (prøvepakker) x 2
– Smekker x 7
– Kluter (frotte, gas, gulpe -kluter osv) x 19 (Jeg har en del flere som er pakket ned i fødebagen)

♥ Kurv 3:
– Rosa bind x 6
– Blått nattbind 
– Natusan zinksalve
– Natusan intensive care baby oil
– Natusan mild care shampoo
– Natusan mild care powder 
– Eucerin bath and shower oil x 2 (prøvepakker) 
– Libero baby wash (små flasker) x 7 -disse tenkte jeg var fine til å ta med på reiser.
– Libero oil (små flasker) x 7
– Libero waste bags 
– Libero baby buds (bomullspinner)
– Libero nursing pads x 6
– Barnesalve fra den Norske Eterfabrikk
– Bepanthen salve for tørr og irritert hud for spedbarn x 2 (prøvepakker)
– Håndklær x 4

Over klesskapet vårt har jeg tre nye kurver som er like som disse. I ene kurven har jeg enda mere ting til babyen vår. Litt ekstra stelleprodukter bl.a. Jeg er redd for at vi skal være tom for det også om butikken skulle være stengt. Selv om den siste kurven ikke er avbildet slenger jeg med listen med ting som er i den også!

♥ Kurv 4:
– Engangs ammeinnlegg fra Chicco 60 stk
– Boob ammebh
– MAM smokk x 5
– Mam Clip (for å hindre at smokken bl.a skal dette ned på gulvet) 
– Libero hand and face wipes 
– Libero zinc cream x 2
– Natusan mild care shampoo
– Libero oil x 3
– Våtservietter fra Baby Wipes Apotek 1 og Libero x 8
– Sassy self-feeding som kan brukes fra 6 mnd. 
– Barnesalve fra den Norske Eterfabrikk x 2
– Avent Philips 125 ml flaske x 2
– Nip flaske x 2
– Tannkrem for baby fra Colgate og Solidox x 2
– Ny “tut” til flasker fra Bambino og Nip x 4

Såå.. vil jeg gjerne spørre noen erfarne mødre der ute… Er det noe jeg mangler nå til stelling?? Jeg er så redd for å ha for lite av noe, eller verre, mangle noe! Termometer-pakke skal jeg se og få bestilt på nett nå snart! 🙂

10 kommentarer
    1. Bare så du vet det, noen babyer tåler ikke alle typer bleier. Så bleier ville jeg ikke kjøpt inn så mye av i starten.
      Libero sine våtservietter burde du ikke bruke (test av tv2), men heller neutral eller natusan. Noen babyer reagerer på det også, så ville kjøpt inn tørre engangskluter for bruk hjemme.

    2. Går det ikke an å handle på dagen om du ser at det begynner å minke? 🙂 du sier at du er redd for å gå tom etter at butikken har stengt, men er jo ikke verre enn å kjøpe på dagen? 🙂

    3. Anonym: Hehhe, det er nok så klart sant. Jeg liker og ha mye av slike viktige stelleting, så kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg ikke til å mangle eks bleier noen gang.

    4. Anonym:
      Det vet jeg, men vi får prøve oss litt frem på hva som passer best til vår lille jente. Vi har faktisk ikke kjøpt inn noen bleier selv enda. Vi har vært så heldige og fått dem gratis eller i gave. Jeg har flere bleietyper som ikke er med i innlegget, så vi får prøve oss frem og se:-D

      Jeg har letet frem klippet på tv2 om våtservietter og skal se den. Takk for tipset! 🙂

    5. Rema 1000 har også bleier til nyfødt, litt billigere. De har også gratispakke som du kan bestille på nett. Soft style våtservietter var en av de som fikk best på årets test. Selv kjøpte jeg alt for mye bleier i den minste str. Så heller kjøp litt og litt. Barn vokser fort i perioder 🙂 Men så klart dere må prøve dere fram. Det er fint å anskaffe nesesuger og saltvannsløsning.

    6. Skal si du er godt forberedt! Eneste tips jeg har er at tørre engangskluter er best hjemme 🙂 Våtservietter er kjekt på farten, men når man likevel steller på badet og har tilgang til vann er det bedre for huden med bare vann. Fås kjøpt på apotek. Ellers er det kjekt å ha klar paracet stikkpiller i tilfelle. Og de nattbindene, du trenger fler! De første ukene etter fødsel blir de ikke bare brukt på natt, for å si det sånn!
      Lykke til 🙂

    7. Shampoo til baby trenger du ikke, man skal helst ikke bruke det før barnet er noen år gamle. Å styr unna natusan shampoo, den er ikke bra til hodebunnen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg