Oppdatering av svangerskapsuke 34

Termin: 8. november 2015

På vei: 34 uker (33+4)

Igjen til termin: 48 dager.

Kjønn: Jente ❤

Navn: Slik det ser ut nå står det mellom to navn. Hvilket av dem det blir er ikke sikkert enda. Det kan jo hende det blir noe helt annet enn hva vi har tenkt også. Vi har enda litt tid til å tenke på det, heldigvis. Jeg må si jeg har ett favorittnavn jeg krysser fingrene for! Hihi. Det blir ikke til å røpe enda:-)

Trimester: Tredje og siste.

Bevegelser: Åja, det kjennes nå! Forrige uke begynte jeg nesten å stusse på om hun aldri sov. Det er så masse bevegelser og liv inni der nå! Det er godt å vite og kjenne. Når jeg og Steinar sitter tett inntill hverandre, så er det ofte hun tar også poker han litt. I helgen har hun merkelig nok ikke vært like aktiv. Aktiv er hun jo uansett med alle disse bevegelsene. Hun har ikke sparket like mye, noe som var liiiiitt godt fordi da kunne jeg sove hele natten. Eller nesten da, hun presser alltid på blæra, så noen dobesøk må regnes med. Akkurat nå er hun tilbake til det vanlige. Det er godt det også♥

Siste innkjøp: I helgen var jeg og S på Babycare. Da ble en badebalje fra Stokke, ammegenser fra Boob og en gasklut med oss hjem. Nyfødt-luer kjøpte vi også på Cubus og H&M. Til barseloppholdet fikk jeg handlet inn store stygge truser (som skal kastes rett etterpå). Ellers har jeg nettopp fått tingene jeg bestilte på nett for litt siden. Bl.a ammepute fra Doomoo (den er superdeilig!), ammebh, salve til ammingen og sandaler fra Birkenstock som jeg skal bruke istedenfor crocs. 

Utålmodig: JA! Samtidig som det ikke gjør noe å vente litt til. Jeg vil at alt skal være klart til hun kommer og jeg mangler fortsatt noen småting. 

Vektøkning: Jeg har gått opp 7 kg. 

Strekkmerker: Ikke så mye av det. Ingenting på magen, men jeg ser det begynner å komme litt på siden.

Hevelser og vann i kroppen: Jeg har vært heldig med det så langt -ingenting! 

Humør: Alt med humørsvingninger og hormoner tror jeg var værst i starten. Nå i dag føler jeg selv at jeg ikke er så ille? Haha, kanskje dette er et spørsmål til mannen? Jeg har kanskje noen morsomme historier å komme med, som da jeg ble så sur på stefaren min at tårene ikke ville slutte å fosse ut. Jeg var så sint og frustrert at jeg måtte løpe forbi naboer og ned til søskenbarnet mitt for å få det ut. Alt dette fordi han hadde glemt å kjøpe brunost til meg når han først var på butikken. Det er helt på tryne når jeg tenker tilbake på det, haha. Akkurat der og da hadde jeg null kontroll som jeg husker. Jeg har en så fantastisk og snill kjæreste som tok bilen og kjørte på butikken og fikk kjøpt brunost til den hormonelle gravide. Happy ending der, alle ble glade! Ellers var jeg i Filippinene det første trimesteret. Der så jeg masse dyremishandling. Dere?! Jeg ble såå sint, sååå sint!! Tårene bare fosset ut og stemmen min ble helt skjelven når jeg prøvde å rope! Til slutt hadde jeg ingen stemme..

Hodet festet: Litt usikker der. Av og til føler jeg hun har festet hodet fordi det kan være flere dager på rad jeg kun blir sparket i ribbeina. Plutselig en dag mener jeg at jeg kjenner hodet på siden. Nei, der er jeg litt usikker. På neste kontroll skal jeg spørre hvordan hun ligger. Neste kontroll bør jeg egentlig dra på nå. Jeg avbestilte timen jeg hadde og bør ordne meg en ny så fort det passer. 

Kynnere: Ja! Bare på noen få uker har jeg merket at de har blitt sterkere når de først kommer. 

Cravings: Jeg trodde jeg skulle gå hele graviditeten uten og ha noen cravings. Men når jeg rundet uke 30, så begynte jeg å crave skikkelig på flatbrød! Jeg må ha det, bare MÅ ha det. Jeg spiser det mange ganger i løpet av en dag. Av og til må jeg ha det midt på natten også. Haha, jeg er jo helt gal! 

Plager: Kvalmen kommer og går som den vil. Det er veldig forskjellig fra dag til dag. Heldigvis er det ikke så ofte som før. På kveldene har jeg begynt og fått halsbrann. Noe som er veldig rart er at jeg aldri i hele mitt liv har hatt halsbrann. Jeg skjønte ikke hva det var første gangen jeg kjente det, men det brant skikkelig i halsen! Haha, det ligger noe i det. Det begynner å bli vanskelig og finne en stilling jeg er komfortabel i. Når jeg var på kino i helgen satt jeg med to sparkende bein i ribbeina over halve filmen. Hadde jeg vært de folkene som satt bak meg hadde jeg blitt skikkelig irritert fordi jeg rørte på meg konstant. Når jeg spiser kan jeg ikke sitte normalt å spise, eller det går, men det er ubehagelig. Da er det best å sitte med beina opp i sofaen, lent bak og bruke magen/ brystene som et bord og ha tallerken sin på. Det føles veldig trangt ut inni der nå, eller sammenpresset om jeg kan si det. 

Fødebagen: Den er nesten klar! Jeg mangler slike småting som ny tannbørste/ tannkrem. 

6 kommentarer
    1. Oj! Var fast leser i en lang periode før, og du var et stort forbilde for meg. Plutselig dukket bloggen din opp igjen og uder gravid! Gratulerer så mye Caro!!

    2. Hei!!
      Så koselig å se at du er blitt gravid:-) jeg har lest bloggen din så lenge leg kan huske, tror deg var 1 vgs du gikk da! Var fast leser, helt til du tok pause. Og hadde helt glemt av bloggen! Så kom jeg på å i dag at kanskje blogger caroiz enda? Å det gjorde du<3 gratulerer så masse!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg