The hangover – part 1

Heihei! Dette innlegget har jeg gledet meg til å skrive. Det var flere hundre bilder på kameraet, så folk har virkelig hatt det gøy med kameraet mitt. Jeg deler turen opp i to eller tre innlegg, og har derfor valgt å kalle det ” The hangover”. Haha, dere har vel sett filmene? Viss ikke, så må dere det. Jeg elsker dem. (Forresten filmanalyse jeg har skrevet HER). 

Første bildet vi tok. Så opplagte og pene alle sammen ser ut, haha! Vi var klare for festlighetene og var tilbake hvor vi alle først møttes, Color Line Fantasy. Eller “drunkie-båten” som vi kalte den. Viss dere ser helt til høyre så er det en person dere ikke har sett på bloggen før. Det er Elvis. Han heter ikke Elvis, men jeg husket aldri navnet hans. Det var noe lignende som Elvis, så alle kalte han for Elvis. Han er fra Latvia og en god kameraet av Ingus. Elvis var en kjempe grei person, men vi fikk problemer. Det er der boten kommer inn i bildet!

Det første vi gjorde på båten var å dra til Grand Buffet. Skal vi spise buffet, så er det der vi alltid spiser siden det er billigst med lunch. Alltid når jeg og Ingus drar sammen sier han at jeg har meg med et kjøleskap. Jeg har alltid med mat, snacks og er redd for at de rundt meg er sultne. Haha. Jeg vil også anbefale sports og burgerbaren på Color Line. De har så god burger og prisene er vanlige. Jeg elsker bacon og der er de ikke gjerrige med og ha på bacon som mange andre plasser. Tykt lag med bacon, mhmm.

Heldige som vi var, så fikk vi vindu denne gangen med utsikt over handlegaten. Vi ser på det som en stor fordel fordi da kan vi holde litt øye med hvor vaktene befinner seg. Haha.

Den tradisjonelle Taxfreeshoppingen. Skal si drikkevarene forsvant fort! Plutselig var et helt brett med cola borte.

Natalie: Caro… bildene du tar av meg kommer bare til å bli verre og verre for hver tur vi drar på!

Nå skal jeg fortelle dere om boten som kom på 8000 kr. Det var ikke jeg som fikk den, men det var Elvis. Natalie hadde bestilt to billetter til noen venner av seg. Dagen før båten gikk, så kunne de ikke bli med likevell. Da hadde Ingus en kompis (Elvis) som kunne ta over billettene. Det var gjort veldig enkelt, for enkelt. Han tok bare i mot billettene uten å gjøre noe mer. Det er så fort gjort å glemme billetten inne på lugaren sin, og du selv står ute. Det har jeg gjort mange ganger selv. Da må man gå ned i resepsjonen og få ny billett. MEN da må man vise legitimasjon. Billetten(e) var ikke registrert på Elvis sitt navn, men på navnene til Natalie sine venner som egentlig skulle hatt billettene. BOOM….. det var 8000 kr i bot det. Det eneste han trengte å gjøre før turen var å ta en kort telefonsamtale og endre navn. Dette var ikke bare å gi han en enkel bot. Han skulle egentlig sittet i fengsel (ombord på båten). Det var møte med styresmedlemmene og samtale med kapteinen om hva “straffen” skulle bli. Tidlig på morgen tenkte vi kanskje at vi skulle ha sjangs til å hente billetten hans når vaskedamene kom. Jeg gjorde et forsøk og jeg ble jagd ut med støvsugeren! Da var alle ansatte på båten informert om at det var en blindpassasjer ombord. Vi hadde også et annet lite problem. Det kom en dame og en mann på døren som ville ha Elvis sitt ekte legitimasjon. Bankkort hadde han ikke med, og han fant ikke passet sitt. Vi lette og lette. Det var nesten så vi ga opp, men på det siste stedet som var under senga lå det. Elvis sverget på at han hadde det et sted, og da sa damen: “-I believe you! I’m a catholic…”. Jeg snakket litt fornuft, rolig og forklarte med damen som leverte boten, men Natalie derimot holder ingenting skjult! Dama er rå! Natalie: hva er dette?! Kaptein Sabeltann?!

Natalie, Ingus og meg. Elvis er i bakgrunnen. Jeg var veldig bekymret for han, men selv var han ikke i det hele tatt bekymret. Han tok det ikke noe nær seg og var mest “ok… en bot.. la oss ha det gøy!”.

Her har dere Gry. Blide, blide, Gry. Den dama der smilte hele tiden hun! For en solstråle og en helt hærlig person!

Natalie fikser håret til Gry. Se så LANGT (naturlig) hår. Jeg er så missunelig. Resultatet ble kjempe bra.

Natalie og meg.

Edel og Natalie. Edel, Edel. Dere vet de få personene du møter og du bare åpner deg helt. Vakre Edel er en av dem. Hun blir man glad i med en gang. Hun var mammaen min på turen, og det var bare helt hærlig!

Nå hopper vi plutselig veldig langt frem i tid. Dette var nok etter nattklubben var slutt. Ved siden av meg på bildet ser dere Chris Oliver. Jeg og Ingus kalte han bare for Christoph siden vi begge har sett filmen, Frozen. Vi gir visst folk alltid nye navn, eller kallenavn. Jeg visste egentlig ikke navnet hans før vi ble venner på facebook, haha. Christoph var skikkelig kul og full av energi! Vi hadde det så gøy!

Vi hadde nachspiel i spillehallen! Det kunne ikke vært en gøyere plass og ha det på. Overraskende nok ble vi ikke kastet ut av vaktene. De fant oss heller aldri siden spillehallen ligger ikke akkurat i “sentrum” hvor handlegaten er. Heldigvis ligger den noen dekk opp.

Babeee.

Vi brukte så masse penger på spilleautomater. Haha, men det var gøy.

Soo serious.

Koselig bilde av oss sammen selv om jeg ikke tror jeg følger helt med. Fint av de to ved siden av meg iallefall:)

Såå var det nachspiel #2. Det var på vår lugar tydeligvis.

Jeg skjønner ikke? Barnestol?

Dette gikk da ikke bra. Det var ikke første gangen jeg prøvde å skvise meg ned i en barnestol på denne turen. Vi tok med handlevognen opp fra Taxfreebutikken. En eller annen gang på kvelden satt jeg oppi der barna sitter mens jeg ble kjørt rundt hele båten. Vaktene i hælene på oss, men vi var vell litt “yolo” som de sier. Uff, haha. Vaktene fikk vi av sporet også tenkte vi oss opp på nattklubben (med handlevogn). Joda… vi kom oss dit, men så fikk de øye på oss igjen! Plutselig var vi på dametoalettet og vaktene tok tak i meg og skulle løfte meg opp fra vogna. Dere har ingen anelse om hvor vondt det var å sitte der! Jeg ropte høyt: “-IKKE RØR MEG!”. Skal si de tok noen steg bak, haha. Det var gøy og som vi lo!

Dette her er “Shine-Bright-Like-A-Diamond”. Hans ordentlige navn husker jeg ikke, men siden har var så… skinnende på hodet fikk han det kallenavnet. Når vi møtte på hverandre i baren var det “-Hei Caro!” også begynte jeg å synge Shine Bright Like A Diamond mens jeg tok på hodet hans. Haha åhh det hadde vi det så gøy med. Virkelig en fin fyr med såå dårlig humor.

Her har vi også “Baker’n fra Fredrikstad” på venstre side. Vi snakket veldig mye om Hawaii og reising. Veldig interessant syns jeg. Jeg er så dårlig på å huske navn, så kallenavn jeg gir dem fungerer like bra! Her har vi altså fra venstre: Baker’n Fra Fredrikstad, Shine-Bright-Like-A-Diamond, meg og Christoph.

Hahaha;)

Når to av nachgjestene våre hadde gått til sengs var ikke kvelden over for oss!

Vi tok turen til Aqua Land med den sykeste idén. TAKK GUD for at den gikk i vask.

Kleshengeren var visst en del av planen vår, men det blir for teit til å fortelle om på bloggen… Haha uff.

Vi tok turen til spillehallen igjen og lo som bare det. For en gjeng vi er altså!

Jeg og Christoph fant ut en smart måte å spare penger på når det kom til air hockey. Bruk en snusboks. Det er helt gratis, hahah. Når jeg først snakker om snus, så kan jeg fortelle dere at jeg hater snus. Jeg syns det er så ekkelt og det lukter vondt. Æsj.

Jeg må fortelle dere noe rart! Klokka var rundt 4-6 på morgen. Jeg satte meg ned på en tom resaturant, også tittet jeg bort på Ingus og Christoph som sto ved inngangen til kjøkkenet. For og komme inn på kjøkkenet måtte du så klart ha en kode. Christoph tastet inn noen helt random siffer og wups så lyste det grønt og vi kunne gå inn.

Når vi kom inn var det høy musikk inne der. Vi skjønte ingenting. Det var midt på natta, og var det party på kjøkkenet? Haha. Det var veldig stort inne der. Det var masse drinker der og gratis mat! Eller ikke gratis, langt i fra gratis, men der og da trodde vi det var gratis. 

Ingus føler seg som hjemme og åpner kjøleskapet. Ser dere det som er oppe i venstre hjørne i kjøleskapet? Det er kylling. Uferdig kylling som må kokes, stekes eller noe. Ingus stjal den! Plutselig kom Lom-jenta løpende etter oss! Tidligere den kvelden spiste jeg på café med noen folk og en jente fra Lom jobbet der. Jeg kalte henne for “Lom-jenta”. Hun tilkalte så klart vaktene med en gang. Jeg sto i midten av de to guttene, Ingus prøvde å løpe sin veg med kyllingen og Christoph sto igjen. Jeg valgte å stå ved Christoph sin side. MEN så kom vaktene… igjen. Når vi får problemer så er det jeg som pleier å stå for snakkingen, men akkurat denne gangen hadde Ingus noe på hjertet han også ville dele.

Vakter: Dere igjen?! Faen hvorfor stjeler dere en kylling og bryter dere inn på kjøkkenet?!
Meg: Dere har rett. Det var umodent og vi hadde ingen grunn. Vi har heller ikke noe å argumentere med. Vi får bare gå tilbake til lugaren.
Ingus: Nei… hallo?! Jeg skal åpne et gatekjøkken om et par måneder og jeg trenger kjøtt!!

…… Stille…

18 kommentarer
    1. Det her var bare umodent, respektløst og rett og slett frekk og ufordraglig oppførsel. Kommer ikke til og lese flere av “hangover” innleggene dine….

    2. ida: det er helt greit:) vi hadde det bare gøy som man må ha det når man er ung:)
      Håper du følger mine andre innlegg om dette ikke falt i smak. Ha en fin dag Ida!:)

    3. Caroiz- skal definitivt lese resten av innleggene dine! Elsker virkelig bloggen din og har lest den i maange år. Har også linket deg på blogen min under “Blogs I read”. Håper du også får en kjempe fin dag 🙂

    4. Ja dere tok den helt ut på kanten 🙂 Men sånn er det når man er ung 🙂 <3 Skal få med meg fortsettelsen 🙂

    5. Hahaha, tar gjerne et tur på color line med deg og vennene dine altså! 😛
      Dæva når Ingus sa at han skulle åpne gatekjøkken…. genialt

    6. Så lenge ingen blir skada, så ser jeg ikke no problem i noen små rampestreker c: Ida, for en buzzkill?
      Kommer til å følge med på disse innleggene :3

    7. Skjønner ikke helt jeg. Går du ikke på skole? Jobber du ikke? Fester du bare? Skal du ikke utdanne deg? Virker ikke klokt å gjøre som du gjør, i en alder av bare 17 når du ikke engang er ferdig med videregående. Skuffende for en som meg som har fulgt bloggen din i 4 år nå, og har sett litt opp til deg. Å feste med folk en så vidt kjenner natta lang når man har en hel del VIKTIGE saker å gjøre hjemme/ og på skolen…Du virker ikke mye som e person jeg kunne tenke meg å møte i framtida. Hunden din kan vel ikke kalles mye din, hvis du bare forlater den hjemme og ikke tar ansvar?
      Mvh ei på 16 år

    8. Mia: Hei Mia! 🙂
      Jeg går ikke på skole, jeg droppet ut i september i fjor. Jeg jobber på en restaurant vi har her i bygda. Jeg setter meg på skolebenken igjen til høsten og da blir nok livet mitt veldig mye mer roligere (og kjedeligere). Jeg fester ikke hele tiden, men oftere enn jeg gjorde før. Det skal jeg innrømme. Nå har jeg tid og jeg har fri, og det vil jeg utnytte og bare… ha det gøy! Hunden er min, når du leser slike innlegg da jeg er på båten, er dette kun to dager. Den har det kjempe fint hjemme sammen med mamma og stefaren min, det skal du ikke bekymre deg for:)
      Når du skriver “Å feste med folk en så vidt kjenner natta lang når man har en hel del VIKTIGE saker å gjøre hjemme/ og på skolen”. Så lurer jeg på hva du mener med viktige saker? Jeg går ikke på skole, og når jeg er hjemme i bygda har jeg ikke så stort å gjøre, så det blir litt kjedelig for meg. Jeg liker best å dra ut. Da tar jeg som oftes med meg lille Leo (hunden min), MED mindre det er slike turer det fort kan bli litt mye alkohol. Ja, jeg kan gjerne feste med folk jeg ikke kjenner så godt. Syns det er gøy å møte nye folk, men så klart skal man alltid være forsiktig:)

    9. Hahaha så fløvt! My løgner ut å går på den sia di angående båten også! For en gjeng med idioter! Hilsen en som jobber på båten, å selvfølgelig ikke er grådig med bacon oppe i burger !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg