Det søte liv til sjøs på Color Line Magic

Jeg hadde det såå gøy på denne båtturen til Kiel. Det morsomste var nok nattklubben på vei tilbake til Norge. Vi sprettet champagneflasken, kjøpte brett på brett med fisherman shots og mange gode cocktails! De spilte så mange bra sanger som alle (iallefall jeg) kunne teksten på. Ingus var STJERNE og midtpunktet på dansegulvet! Alle ville danse med han. DJ-mannen og lydteknikeren var så sykt kule. Han som var DJ var jo så kjekk og ikke minst, blid! Kom godt overens med han. Rundt seg hadde han en slik “vegg”, men jeg sto inne der og vi danset og sang sammen. Stemningen var på topp! Jeg ble kjent med en jente som het Mariell og vi hadde samme (rare) musikksmak. Vi kom med flere ønsker, og jeg skal love dere vi sang for full hals! Hun var virkelig en herlig jente. Tiden på nattklubben gikk så alt for fort. DJ-mannen syns også det var så trist at vi måtte avslutte fordi vi hadde det så gøy! Rett før alle gikk ropte jeg: – HVEM BLIR MED PÅ NACHSPIEL? Responsen var knallbra… men så hørte jeg langt bak der et stort NEI!!! Det var tydeligvis noe vaktene ikke likte. Hehe. Likevell samlet vi oss mange på en lugar. 2 min senere banket det på døren og da forventet vakten at vi måtte gå tilbake til vårt eget rom. Da gikk vi tilbake, men sammen med to fine folk! Kveldens festligheter var ikke over for oss!    

På bildet ser dere Veronica fra Sarpsborg. Hun var bare dritkul og skikkelig partyjente. Vi hadde mye til felles og var sammen store deler av turen. Vi hadde det så gøy og glemte helt av tiden. Plutselig var den 8 på morgen. Båten var i kai i oslo klokken 10. Tror dere jeg og Ingus klarte å stå opp til den tiden eller? Nope.. Klokken halv 12 banket det på døren og en mann sa vi måtte forte oss ut. Alle hadde forlatt skipet og siden lugaren vår var helt bomba tok det lang tid for vaskedamene å rydde den. Jeg og Ingus var jo helt surrete i hodet og stappet alle tingene våre i en pose, tok på oss sko, og kom oss av båten. Når jeg tenker tilbake så ligger det igjen masse ting og masse penger! Vi hadde det så gøy med å kaste penger opp i været. Haha, vaskedamene fikk nok litt av en tips:)

Her ser dere også Joachim fra Kristansand. Han er også eier av en nattklubb i Kristiansand som heter Karma. Han sa da og nå i ettertid at han har så lyst til at jeg skal komme til Kristiansand og jobbe for han der. Åh, det er så typisk! Noen måneder tilbake når jeg virkelig trengte en jobb, så var det ingenting å finne. Nå som jeg har fått en jobb, har jeg fått jobbtilbud flere steder. Det hadde vært så gøy og jobbet på Karma nattklubb, MEN da vil jeg ha med Veronica som sitter til venstre for meg. Hun jobber på et utested i sarpsborg og er ekspert på salg og service. Det sa hun selv også. Tror vi hadde blitt et bra team.

Noe som gjorde Color Line Magic bedre enn Fantasy var at det var mye mer underholdning. Dette paret danset flere ganger i handlegaten. De hadde også dansekurs ombord på båten. Vet dere hva? Det var jeg og Ingus med på! Jeg kan ikke tro det, haha! Da lærte vi Cha Cha Cha og magemusklene våre fikk virkelig trimmet fordi vi lo så masse! Herlighet, men vi er da så sjenerte at vi kunne ikke være helt i rampelyset. Vi måtte gjemme oss noen meter bak. De hadde navn på dansetrinnene, eks når de ropte “New York!” så skulle vi ta armene ut. Det lo vi så masse av, den minste ting for oss var jo så morsom. Jeg og Ingus syns han som var danseinstruktør var så kjekk på avstand. Blant annet var jo øynene hans knallblå! Senere satt vi i 2. etasje i nattklubben og snakket om hvor kjekk han var mens vi stirret ned på han når han befant seg i første etasjen der. Så klart er det så typisk Ingus at han må gjøre meg flau på en eller annen måte. Tilbake fikk jeg et smil fra øre til øre mens han tittet opp på meg med de knall blå øynene. Woaah! Endte opp med at vi sto og snakket en stund. Det var veldig koselig!    

Underholdning mens vi ventet på og få komme ombord.

Alltid når det er noen beskjeder, show, eller oppvisninger er det samme dame som sier “mine damer og herrer….osv..”. Det gjorde jeg og Ingus så masse parodier av fordi tonen hun snakket med var så…hm.. rar! Haha. Det var så komisk. Snakk om show. Jeg husker så godt på dag 2 da jeg og Ingus skulle bestille cocktailer. 

Ingus: Jeg skal ha det samme som i går!
Servitrise: I går serverte jeg 1300 drinker, så det husker jeg ikke.
Ingus: …. men du husker vel meg?

Showet var veldig bra på dag 2. Det første showet syns jeg var litt kjedelig. Vi ble kjent med to tyske gutter som vi satt sammen med da. Jeg sa til Ingus at jeg skulle bare en liten tur på do, men jeg ble visst borte i en halvtime. Den doturen ble visst en liten tur til puben istedenfor hvor jeg møtte på enda flere koselige folk! Det siste showet var som sagt veldig bra og jeg sang for full hals med. Kjekke gutter var det på scenen óg! Når de sang og danset til “YMCA” gikk de blant publikum for og ta en give me five. Når han kom til meg stoppet han opp og ga meg klem og et nuss. Det var gøy! Wenche Myhre var på storskjerm og en stor del av showet. Hun hadde virkelig en snål og rar rolle. Liker det!  

Don’t worry, be happy!

En cocktail jeg syns er veldig god er denne. En fin og lys rosafarge også, hihi. Det er en blanding av Bacardi Pina Colada, Bacardi Strawberry Daiquiri og sprite. Et morsomt triks er at om du putter m&m’s i drinken får du en annen farge. Blå, grønn osv. Gøy!

Det fine bordet vårt, haha!

Ingus tok på seg feil sko. En gang tok han til og med en av mine sko. Haha! Den minste ting er morsomt for oss, så vi holdt på å knekke av latter. Haha! 

Verdens minste kjøleskap. Hadde også med mango. Jeg liker ikke en gang mangoen som er her i Norge. Jaja, den ble ikke med hjem siden ingen av oss liker mango som er og få kjøpt i Norge. 
¨

Søvn var det lite av Jeg og Ingus var helt motsatte av hverandre. Når jeg var trøtt (bildet er forresten tatt klokken 05 på natten), så var ikke Ingus trøtt. Det var ikke noe kjære mor her nei. Når jeg var trøtt dro Ingus meg ut av sengen og deretter ut av døren. Da skulle vi plutselig rundt omkring på båten for og ta bilder. Alle bildene i innlegget er fra mitt kamera, og vi brukte Ingus sitt kamera. Når Ingus var trøtt derimot var det han som ble dratt ut av sengen. Jeg var så sulten og ville ha buffet. Lønningen var kommet på kontoen, så det var min tur til å spandere. Vi ble så gode venner med de to som jobbet der og vi sto og tullet som bare det.

Ingus: HUN ER GAL!! (…og peker på meg)
Kelner 1: Nei, hun er ikke gal.. du er!
Ingus: … men.. MEN HUN ER FULL! 
Kelner 2: Hahah.. men det er du som ser full ut! 
 

Ingus danser mens vi spiller av “Dance Like A Freak” på fullt volum. 

Pose it!

Dette må nok være et spøkelse! Noen som forresten har sett filmen “Ghost Ship”? Nesten så dette minner meg om den filmen, neida. Hehe. Forresten det er ikke en skrekkfilm som er verdt å se. Det var favorittskrekkfilmen min i 7.klasse og jeg syns den var så bra og skummel. Når jeg så den i fjor, syns jeg den var veldig dårlig. Nesten trist at jeg ødela det barndomsminnet. Haha! 

Ingus: Det ser ut som du er hentet ut av Paranormal Activity! 

Nattmat! Forrige gang vi var på cruise og deretter dro til Oslo S kom det en dame fra p3 og stilte oss et par spørsmål. Denne gangen kom hun også igjen. Tror dette begynner å bli en tradisjon? Haha. Det hun stiller spørsmål om er politikk… og da får jeg en stor klump i halsen. Jeg kan ingenting om det! Det er jo bare rare tullespørsmål. Nesten så jeg begynte å lure på om jeg var på skjult kamera, haha. Dette ble et langt innlegg. Gleder meg til å dele mer når jeg får bildene som ble tatt med Ingus sitt kamera. Vi blogges!

6 kommentarer
    1. Åhh, hørtes såå gøy ut! 😀 Haha, vittig med de “samtalene” du har referet til :p
      m&m’s i drinken må jeg prøve engang! 😀
      Men du er bare 17, trodde de hadde blitt ganske strenge på båten? Husker de ikke var det før, men har blitt det de siste årene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg