Profosjonell pynting av pepperkakehus

Hei! I går kom Kristoffer en tur til meg. Vi hadde det så koselig! Tiden gikk så utrolig fort… plutselig hadde 12 timer bare flydd forbi oss og klokken var nesten seks på morgen! Da fikk vi sjokk. Vi startet kvelden med å pynte pepperkakehus. Det ble verdens kuleste hus, haha! No secret at jeg er elendig på kjøkkenet. Viste seg at Kristoffer nesten var en like så stor amatør som meg. Haha! Vi to = to amatører på kjøkkenet. Folkens? Vi måtte google “Hvordan smelte sukker til pepperkakehus?”. HAHA. Herlighet…

Vi ventet, ventet og ventet på at sukkeret skulle smelte, men så viste det seg at vi ikke hadde skrudd på platen ordentlig. Vi skylder på tekniske problemer!

Jeg hadde et bilde inni hodet mitt om hvordan det skulle se ut. Jeg hadde sett for meg fine border med slike krusseduller. Det var ikke så enkelt å få til “profosjonell” pynting av et pepperkakehus. Enklere sagt enn gjort! Hehe.

Vi hadde det så koselig. Vi tente lys og hørte på julemusikk. Julestemning:)

TADDAAAA…. mesterverket vårt. Selv om det ser ut som det er to barnehagebarn som har pyntet det. Ble kanskje ikke fine border og kruseduller, men masse søtt og godt ble det!

Etterpå fyrte vi opp bål ute og snakket. Når man ikke har møtt en person på ett år har man en del å snakke om. Hihi! Vi er ikke noe særlig gode på kjøkkenet, men det gjelder også overlevelse ute i naturen. Haha! Vi bruke en gooood stund på å få bålet vårt i fyr og flamme. Vi snakket om hvordan vi skulle overleve om vi plutselig ble plassert ute i naturen uten noen ting. Vi hadde ikke overlevd lenge! Vi så også julefilmen Hjelp Det er Juleferie. Den må jeg se hvert år! Deretter så vi Hjelp, vi må på ferie. Vi så også på failvideoer på Youtube, og som vi lo! 

5 kommentarer

Siste innlegg