Prison Break: Den beste serien jeg har sett

Sesong 1: De fleste menn vil gjøre hva som helst for å komme ut derfra, men Michael Scofield gjør hva som helst for å komme inn. Hans bror Lincoln er dødsdømt for noe han ikke har gjort og kan bare reddes fra innsiden. Bevæpnet med fengselets tegninger tatovert på kroppen og en vanvittig fluktplan sørger Michael for å bli satt inn. Kappløpet mot den elektriske stolen er i gang! Nå trenger han all kløkt, dristighet og flaks han kan oppdrive, i tillegg til hjelp fra noen av sine farligste medfanger.

Sesong 2: Å bryte seg ut av fengselet var bare begynnelsen! Utenfor murene og på flukt må USAs mest ettersøkte menn, Michael Scofield og hans bror Lincoln Burrows, lede en farlig gjeng med desperate rømlinger på jakt etter millioner av dollar, risikere alt for å avdekke en sammensvergelse på høyeste hold innenfor myndighetene og kjempe for å holde seg i live til det hele er
over. De åtte fra Fox River blir etterlyst, jaget, forrådt og lurt i den eksplosive og uforutsigbare andre sesongen av ?Prison Break?. Og denne gangen kommer ikke alle fra det med livet i behold!

Sesong 3: Den enkle delen var å bryte seg ut av Fox Rivers sikringsanstalt. Nå må Michael Scofield kjempe for å overleve i Sona, en helvetes forgård av et fengsel i Panama. Brutal vold er eneste leveregel, og den eneste veien ut er i en likpose. I mens tiden holder på å løpe ut, kjemper Lincoln Burrows desperat for å få befridd broren og den eneste mannen som kan redde Lincolns bortførte sønn fra Selskapets klør.

Sesong 4: For å knuse den skumle organisasjonen som kalles The company, må Michael Scofield og broren Lincoln unngå en effektiv leiemorder og avdekke den livsfarlige hemmeligheten bak det mystiske apparatet Scylla. Liv blir ødelagt, og spenningen stiger foran den fantastiske avslutningen, der Michael og Lincoln må kjempe for å overleve fram til den dagen de kan slutte å flykte for godt.
 

Min mening: Oii, hvor skal jeg starte? Dette er den aller beste serien jeg har sett i hele mitt liv! Folk som kjenner meg vet hvor stor fan jeg er av Ghost Whisperer. Denne serien slår alt jeg har sett! Dette er serien som fikk meg til å sitte oppe å se én hel sesong på ett døgn. Dette er serien som fikk meg til å glemme å drikke kaffen min hele fire ganger. Dette er serien som fikk meg til å rope frustrert til TVn. Jeg har bare ikke ord for hvor godt jeg likte denne serien!! Jeg er så fascinert over tankegangen og hvor smart hovedpersonen er. Jeg ble så glad i karakterene, noen karakterer hatet jeg bare mer og mer. Man kan endre så fort synsvinkel på personene her. Først kan de være slemme, men blir snille, og du begynner å like dem. Alle sesongene var bare helt KNALLBRA. Noen sier den siste sesongen ikke er så bra, men jeg er helt uenig! Tiden bare flyr forbi når man begynner å se på Prison Break (dette er en advarsel!). Jeg husker jeg så på klokka en gang, da var den ett på dagen, jeg så “et par” episoder, plutselig var den 11 på kvelden! Slutten. Slutten er helt uforventet. Før alt slutter, så viser de frem hva som til slutt skjer, også går de tilbake til nåtiden og forteller det fra der. Om dere skjønner? Det var så uforventet. Jeg skviste trynet mitt inntil Tvn og ropte “HÆ,HÆ,HÆ?!” mens jeg holdt på å rive av meg håret. Når slutten kom gråt jeg som bare det. Det var ikke snakk om tårer, jeg gråt skikkelig! Snørret rant, og jeg hadde tårer blandet med snørr i hele trynet. Jeg nektet å tro det, så jeg spolte tilbake til samme scene over 10 ganger. Jeg gråt bare mer og mer, øynene mine ble helt hovne, og til slutt måtte jeg bare slå av Tvn. Klokka var 3-4 på natten, og jeg ringte til Aebykier. Hun måtte trøste meg og fortelle at det ikke var virkelig, men da bare gråt jeg mer! Haha. Dette har aldri skjedd før! Jeg er bare helt målløs om hvor bra det var. Vet dere hva jeg gjorde i dag? Jeg begynte å se hele serien på nytt! Kan jeg gi denne serien terningkast 7, eller 8 for den slags skyld? Haha. TERNINGKAST 6!!!

♥ ♥ ♥ ♥

Kjekkasbrødrene! Etter en film/ serie er jeg den eneste som begynner å stalke dem? Jeg leser wikipediasiden deres, finner andre filmer de spiller i, googler rundt, leser/ ser på intervjuer, finner twitter/ insttagram -kontoen deres og stalker dem på youtube. Vet dere hva?! Wentworth Miller (til venstre) spiller i den aller første episoden av Ghost Whisperer! Jeg vet ikke hvorfor, men jeg ble starstrucked når jeg fant det ut. Haha. Jeg kjente igjen flere personer i Prison Break serien som faktisk spiller i Ghost Whisperer også. En annen funfact er at Dominic Purcell er halvt Norsk.

Åååh, Wentworth Miller er så kjekk! Bli min! For min del er det synd han er homofil…

15 kommentarer

Siste innlegg